Bakalářská práce pojednává o volném čase v období střední dospělosti. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části se zabývá střední dospělostí a zvláštnostmi, které toto období doprovází. Další kapitola vymezuje volný čas, jeho funkce, historie, pohledy na volný čas, jak jedinci v období střední dospělosti mohou svůj volný čas využívat. Třetí kapitola se zabývá využíváním volného času, do kterého je zařazeno celoživotní učení, které je dále diferencováno. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem a vyhodnocením výsledků. Cílem této práce je zjistit, jak respondenti tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with leisure time in the period of middle adulthood. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical section. The first part of theoretical section deal with middle adulthood and peculiarities which accompanies this period. Another part defines leisure, its function, history, views on leisure and how individuals in middle adulthood can use their leisure time. The third part deals with the spending leisure time, it is included in lifelong learning, which is further differentiated. The practical part deals with the quantitative research and evaluation of results. The aim of this work is to determine how respondents spend their leisure time.
leisure time, middle adulthood, midlife crisis, lifelong learning, interest education
Rozsah průvodní práce
79 s. (115 104 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o volném čase v období střední dospělosti. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. První kapitola teoretické části se zabývá střední dospělostí a zvláštnostmi, které toto období doprovází. Další kapitola vymezuje volný čas, jeho funkce, historie, pohledy na volný čas, jak jedinci v období střední dospělosti mohou svůj volný čas využívat. Třetí kapitola se zabývá využíváním volného času, do kterého je zařazeno celoživotní učení, které je dále diferencováno. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem a vyhodnocením výsledků. Cílem této práce je zjistit, jak respondenti tráví svůj volný čas.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with leisure time in the period of middle adulthood. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical section. The first part of theoretical section deal with middle adulthood and peculiarities which accompanies this period. Another part defines leisure, its function, history, views on leisure and how individuals in middle adulthood can use their leisure time. The third part deals with the spending leisure time, it is included in lifelong learning, which is further differentiated. The practical part deals with the quantitative research and evaluation of results. The aim of this work is to determine how respondents spend their leisure time.
leisure time, middle adulthood, midlife crisis, lifelong learning, interest education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, využívání volného času a střední dospělosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, využívání volného času a střední dospělosti.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie] : přepracované vydání. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 80-7367-124-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II: dospělost a stáří. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem: [vývojová psychologie] : přepracované vydání. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 80-7367-124-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II: dospělost a stáří. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zaměření výzkumu. Uvedla výzkumné cíle a výzkumné otázky, prezentovala vymezení výzkumného souboru. Na závěr interpretovala data za pomoci výzkumných otázek. Dr. Hrbáčková: můžete uvést význam práce? Studentka neodpověděla.