Bakalářská práce s názvem " Funkce školní družiny pohledem rodičů" se zabývá tématem mimoškolní zájmové činnosti, která je určena pro děti prvního stupně základní školy. V teoretické části podává přehled o škole a školním prostředí, o možnostech trávení volného času a v neposlední řadě nahlíží na školní družinu. Jsou zde vymezeny pojmy jako školní družina, definice školní družiny, význam a funkce školní družiny. Na základě vymezených teoretických východisek zkoumané problematiky předkládáme empirický výzkum, který byl prováděn dotazníkovým šetřením. Cílem bylo konkretizovat funkce školní družiny pohledem rodičů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis titled as "The Function of After-school Club in Point of View of the Parents" is dealing with the topic of after school spare time activities which are designed for the children of the first level of primary school. The theoretical part provides an over-view of the primary school and its school environment, the possibilities of the leisure time and in the last view it refers to the after-school club. The concepts of the thesis are after school club, the definition of after school club, meaning and function of after school club. Based on the defined theoretical grounds of the studied issues have been presented as an empirical research which was conducted by the questionnaire. The aim was to specify the functions of after-school club in the point of view of the parents.
Klíčová slova
Školní prostředí, školní družina, funkce školní družiny, volný čas
Klíčová slova v angličtině
School enviroment, after school club, function of after school club, leisure time
Rozsah průvodní práce
90 s. (144 513 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem " Funkce školní družiny pohledem rodičů" se zabývá tématem mimoškolní zájmové činnosti, která je určena pro děti prvního stupně základní školy. V teoretické části podává přehled o škole a školním prostředí, o možnostech trávení volného času a v neposlední řadě nahlíží na školní družinu. Jsou zde vymezeny pojmy jako školní družina, definice školní družiny, význam a funkce školní družiny. Na základě vymezených teoretických východisek zkoumané problematiky předkládáme empirický výzkum, který byl prováděn dotazníkovým šetřením. Cílem bylo konkretizovat funkce školní družiny pohledem rodičů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis titled as "The Function of After-school Club in Point of View of the Parents" is dealing with the topic of after school spare time activities which are designed for the children of the first level of primary school. The theoretical part provides an over-view of the primary school and its school environment, the possibilities of the leisure time and in the last view it refers to the after-school club. The concepts of the thesis are after school club, the definition of after school club, meaning and function of after school club. Based on the defined theoretical grounds of the studied issues have been presented as an empirical research which was conducted by the questionnaire. The aim was to specify the functions of after-school club in the point of view of the parents.
Klíčová slova
Školní prostředí, školní družina, funkce školní družiny, volný čas
Klíčová slova v angličtině
School enviroment, after school club, function of after school club, leisure time
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti základní školy a školního prostředí, volného času a školní družiny.
Příprava metodiky empirické částí, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti základní školy a školního prostředí, volného času a školní družiny.
Příprava metodiky empirické částí, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-268-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Vyd. 1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
PÁVKOVÁ, Jiřina a Bedřich HÁJEK. Školní družina. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-268-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu bakalářské práce. Dále vymezila design výzkum (výzkumné otázky, výzkumné cíle, výzkumný soubor, techniku sběru dat, metody analýzy dat). Poté uvedla konkrétní výstupy výzkumu. Studentka byla na obhajobu bakalářské práce velmi dobře připravena.