Cílem této diplomové práce je zpracovat marketingový plán, který přispěje k naplnění specifických strategických cílů města Zlína v oblasti dopravy, kterými jsou mimo jiné optimalizace dopravní situace ve městě a podpora cyklistické dopravy. Práce začíná teoretickou částí. Druhá, praktická část, je rozdělena na analytickou část a projekt. Teoretická část obsahuje poznatky z odborné literatury týkající se regionálního a městského marketingu a postupy zpracování marketingového plánu města. V analytické části jsou zhodnoceny současné marketingové aktivity města na podporu cyklistiky, analýza vnitřního prostředí města a vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření k rozvoji cyklistiky ve Zlíně. Z analýzy jsou vyvozené silné a slabé stránky města. Projektová část marketingového plánu vychází ze závěrů analytické části a obsahuje konkrétní marketingové činnosti pro zlepšení podpory cyklistiky ve Zlíně, zpracované pomocí akčních plánů. Celý projekt je na závěr podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to prepare a marketing plan which will help to fulfill the specific strategic traffic goals of the City of Zlín. The thesis begins with a theoretical sec-tion. The practical section is divided into an analytical part of the marketing plan and the project part. The theoretical section contains findings obtained from the literature on re-gional and urban marketing, and procedures of the marketing plan for the city. The analyti-cal part includes an evaluation of the current marketing activities of the city to promote cycling, an analysis of the internal environment of Zlín and the evaluation of the question-naire-based survey results regarding the development of the cycling in Zlín. From the anal-ysis the strengths and weaknesses of Zlín are presented. The project part of the marketing plan is based on the conclusions of the analytical part, and includes specific marketing ac-tivities to improve the promotion of the cycling in Zlin using action plans. The final project is processed through time, cost and risk analysis.
marketing of cities, cyclists, traffic, marketing plan, project, advertising
Rozsah průvodní práce
120
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je zpracovat marketingový plán, který přispěje k naplnění specifických strategických cílů města Zlína v oblasti dopravy, kterými jsou mimo jiné optimalizace dopravní situace ve městě a podpora cyklistické dopravy. Práce začíná teoretickou částí. Druhá, praktická část, je rozdělena na analytickou část a projekt. Teoretická část obsahuje poznatky z odborné literatury týkající se regionálního a městského marketingu a postupy zpracování marketingového plánu města. V analytické části jsou zhodnoceny současné marketingové aktivity města na podporu cyklistiky, analýza vnitřního prostředí města a vyhodnocení výsledků dotazníkového šetření k rozvoji cyklistiky ve Zlíně. Z analýzy jsou vyvozené silné a slabé stránky města. Projektová část marketingového plánu vychází ze závěrů analytické části a obsahuje konkrétní marketingové činnosti pro zlepšení podpory cyklistiky ve Zlíně, zpracované pomocí akčních plánů. Celý projekt je na závěr podroben časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to prepare a marketing plan which will help to fulfill the specific strategic traffic goals of the City of Zlín. The thesis begins with a theoretical sec-tion. The practical section is divided into an analytical part of the marketing plan and the project part. The theoretical section contains findings obtained from the literature on re-gional and urban marketing, and procedures of the marketing plan for the city. The analyti-cal part includes an evaluation of the current marketing activities of the city to promote cycling, an analysis of the internal environment of Zlín and the evaluation of the question-naire-based survey results regarding the development of the cycling in Zlín. From the anal-ysis the strengths and weaknesses of Zlín are presented. The project part of the marketing plan is based on the conclusions of the analytical part, and includes specific marketing ac-tivities to improve the promotion of the cycling in Zlin using action plans. The final project is processed through time, cost and risk analysis.
marketing of cities, cyclists, traffic, marketing plan, project, advertising
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Z dostupných literárních zdrojů charakterizujte oblast regionálního a městského marketingu.
Zpracujte výchozí poznatky pro tvorbu marketingového plánu.
Praktická část
Proveďte analýzu současných marketingových aktivit v oblasti podpory městské cyklistiky ve Zlíně.
Zpracujte výsledky výzkumu k rozvoji cyklistické dopravy ve Zlíně.
Vytvořte projekt marketingového plánu pro podporu využití městské cyklistiky ve Zlíně.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Z dostupných literárních zdrojů charakterizujte oblast regionálního a městského marketingu.
Zpracujte výchozí poznatky pro tvorbu marketingového plánu.
Praktická část
Proveďte analýzu současných marketingových aktivit v oblasti podpory městské cyklistiky ve Zlíně.
Zpracujte výsledky výzkumu k rozvoji cyklistické dopravy ve Zlíně.
Vytvořte projekt marketingového plánu pro podporu využití městské cyklistiky ve Zlíně.
Projekt podrobte nákladové, rizikové a časové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 11th ed. Harlow: Pearson, c2013, 672 s. ISBN 978-0-273-76718-3.
BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Essentials of marketing. Oxford: Oxford University Press, c2013, 413 s. ISBN 978-0-19-964650-0.
HÁLEK, Vítězslav. Marketing obcí. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 54 s. ISBN 978-80-7041-226-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999, 178 s. ISBN 8071697508.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2005, 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 11th ed. Harlow: Pearson, c2013, 672 s. ISBN 978-0-273-76718-3.
BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Essentials of marketing. Oxford: Oxford University Press, c2013, 413 s. ISBN 978-0-19-964650-0.
HÁLEK, Vítězslav. Marketing obcí. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008, 54 s. ISBN 978-80-7041-226-8.
JANEČKOVÁ, Lidmila a Miroslava VAŠTÍKOVÁ. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: Grada, 1999, 178 s. ISBN 8071697508.
PAULIČKOVÁ, Renáta. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita, 2005, 124 s. ISBN 80-7043-365-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP, doc. Staňková, 20 bodů:
Jak lze v regionálním marketingu uplatnit demarketingové nástroje? Uveďte příklady demarketingu zaměřené na oblast cykloturistiky. Jak byste podpořila informovanost a zájem stravovacích, ubytovacích a rekreačních zařízení o certifikát Cyklisté vítáni? Zodpovězeno zcela
Oponent DP, Ing. Habuda, 26 bodů:
Na straně 63 uvádíte, že dopravní situace ve Zlíně je dobrá a dostačující, můžete to blíže vysvětlit? Napadají Vás další možné způsoby jak motivovat obyvatele měst ke změně jejich dopravního chování ve prospěch městské cyklistiky? Zodpovězeno zcela
Dr. Kramoliš: Přemýšlela jste i tuto práci prokonzultovat s městskou policií? Zodpovězeno zcela
Doc. Kubík: Dokážete odhadnout kolik % obyvatel Zlína jezdí do práce na kole, autem, MHD případně pěšky? Zodpovězeno zcela