Bakalářská práce se zabývá komunikací neziskové organizace Rett Community, primárně komunikací orientovanou na své klienty. Za cíl si klade komparací dvou výzkumů, kvalitativního a kvantitativního, zjistit, zdali jsou klienti organizace spokojeni s nastavenou komunikací organizace Rett Community. Teoretická část se zabývá především pojmy z oblasti neziskového sektoru, marketingových komunikací, komunikace jako takové a marketingového výzkumu. Praktická část se dělí na dvě části - vnímání komunikace z pohledu vedení neziskové organizace Rett Community postavené na kvalitativním šetření, a dále na vnímá-ní komunikace organizace z řad klientů, kdy jejich názory byly zjišťovány pomocí kvantitativních dotazníků, které byly rozeslány prostřednictvím e-mailu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the communication of non-profit organization Rett Community, mainly with the communication with the organization's clients. It aims to get to know if the Rett Community's clients are satisfied and happy with their already set communication by comparation of two researches - quantitative and qualitative. The theoretical part deals mainly with the notion of non-profit sector, marketing communications, communication and marketing research. Practical part is divided into the two parts - perception of communication from the leader's point of view, which could be done thanks to qualitative research, and perception of Rett Community's communication by their clients, whose opinions were discovered thanks to quantitative questionnaire, sent by e-mail.
Klíčová slova
nezisková organizace, marketingová komunikace, Rett Community, Rettův syndrom, komunikace, spokojenost
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, marketing communication, Rett Community, Rett syndrome, communication, satisfaction
Rozsah průvodní práce
64 s., 80 033 znaků.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá komunikací neziskové organizace Rett Community, primárně komunikací orientovanou na své klienty. Za cíl si klade komparací dvou výzkumů, kvalitativního a kvantitativního, zjistit, zdali jsou klienti organizace spokojeni s nastavenou komunikací organizace Rett Community. Teoretická část se zabývá především pojmy z oblasti neziskového sektoru, marketingových komunikací, komunikace jako takové a marketingového výzkumu. Praktická část se dělí na dvě části - vnímání komunikace z pohledu vedení neziskové organizace Rett Community postavené na kvalitativním šetření, a dále na vnímá-ní komunikace organizace z řad klientů, kdy jejich názory byly zjišťovány pomocí kvantitativních dotazníků, které byly rozeslány prostřednictvím e-mailu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the communication of non-profit organization Rett Community, mainly with the communication with the organization's clients. It aims to get to know if the Rett Community's clients are satisfied and happy with their already set communication by comparation of two researches - quantitative and qualitative. The theoretical part deals mainly with the notion of non-profit sector, marketing communications, communication and marketing research. Practical part is divided into the two parts - perception of communication from the leader's point of view, which could be done thanks to qualitative research, and perception of Rett Community's communication by their clients, whose opinions were discovered thanks to quantitative questionnaire, sent by e-mail.
Klíčová slova
nezisková organizace, marketingová komunikace, Rett Community, Rettův syndrom, komunikace, spokojenost
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, marketing communication, Rett Community, Rett syndrome, communication, satisfaction
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury z oblasti marketingového a komunikačního mixu a oblasti neziskového sektoru v marketingových komunikacích.
2. Stanovte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte danou neziskovou organizaci s orientací na současné realizované formy komunikace.
4. Proveďte výzkumná šetření dle zvolených metod.
5. Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu zhodnoťte komunikaci zvolené neziskové organizace a vypracujte případná doporučení pro zlepšení.
6. Naznačte možné pokračování řešené problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury z oblasti marketingového a komunikačního mixu a oblasti neziskového sektoru v marketingových komunikacích.
2. Stanovte cíle práce, metody a výzkumné otázky.
3. Charakterizujte danou neziskovou organizaci s orientací na současné realizované formy komunikace.
4. Proveďte výzkumná šetření dle zvolených metod.
5. Na základě teoretických poznatků a výsledků výzkumu zhodnoťte komunikaci zvolené neziskové organizace a vypracujte případná doporučení pro zlepšení.
6. Naznačte možné pokračování řešené problematiky.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM., 190 s., ISBN 978-80-87500-01-9
DOBROZEMSKÝ, Václav a Jan STEJSKAL. 2016. Nevýdělečné organizace v teorii. 2.aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer., 407 s., ISBN 978-80-7552-103-3.
KOTLER, Philip a Alan R. ANDREASEN. 2007. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. 7. vyd., Pearson Education Limited, 504 s., ISBN 978-01-317-5372-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 303 s., ISBN 978-80-247-3622-8.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ, 2011. Úspěšná nezisková organizace. 2.,aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 155 s., ISBN 978-80-247-4041-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy., 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s., ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM., 190 s., ISBN 978-80-87500-01-9
DOBROZEMSKÝ, Václav a Jan STEJSKAL. 2016. Nevýdělečné organizace v teorii. 2.aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer., 407 s., ISBN 978-80-7552-103-3.
KOTLER, Philip a Alan R. ANDREASEN. 2007. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. 7. vyd., Pearson Education Limited, 504 s., ISBN 978-01-317-5372-3.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 303 s., ISBN 978-80-247-3622-8.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ, 2011. Úspěšná nezisková organizace. 2.,aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 155 s., ISBN 978-80-247-4041-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012. Psychologie reklamy., 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s., ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
2x CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jak by se dala zvýšit návratnost dotazníků, která činí zhruba polovinu (str. 37)?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Napadají vás další možnosti komunikace s klienty, které nejsou zmíněny v práci?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Co pro vás bylo při tvorbě práce nejobtížnější a jak jste s tím vypořádala?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.