Diplomová práce se zabývá otázkou mezigeneračních vztahů, solidarity a učení v rodině. Teoretická část definuje teoretická východiska o rodině, její historický vývoj v tradiční, moderní a postmoderní společnosti, vztahy mezi generacemi v rodině zahrnující problematiku soužití více generací, mezigenerační učení, mezigenerační konflikty, otázku rodinné solidarity a postoje jednotlivých generací vůči sobě a charakteristiku vývojových období adolescence, dospělosti a stáří. Praktická část je zaměřena na výzkum rodinných vztahů, solidarity a učení v rodině. Výzkum je proveden formou dotazníkového šetření u skupiny adolescentů, dospělých a seniorů.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with question of intergenerational relations, solidarity and learning in the family. The theoretical part defines theoretical solutions about family, its historical development in the traditional, modern and post-modern society, relations between generations in the family including problems of coexistence of more generations, intergenerational learning, intergenerational conflicts, question of family solidarity and attitudes of individual generations to themselves and characteristic of development periods of adolescence, adulthood and old age. The practical part deals with the research of family relations, solidarity and learning in the family. The research is made by from of questionnaire survey in groups of adolescents, adults and seniors.
Diplomová práce se zabývá otázkou mezigeneračních vztahů, solidarity a učení v rodině. Teoretická část definuje teoretická východiska o rodině, její historický vývoj v tradiční, moderní a postmoderní společnosti, vztahy mezi generacemi v rodině zahrnující problematiku soužití více generací, mezigenerační učení, mezigenerační konflikty, otázku rodinné solidarity a postoje jednotlivých generací vůči sobě a charakteristiku vývojových období adolescence, dospělosti a stáří. Praktická část je zaměřena na výzkum rodinných vztahů, solidarity a učení v rodině. Výzkum je proveden formou dotazníkového šetření u skupiny adolescentů, dospělých a seniorů.
Anotace v angličtině
The dissertation deals with question of intergenerational relations, solidarity and learning in the family. The theoretical part defines theoretical solutions about family, its historical development in the traditional, modern and post-modern society, relations between generations in the family including problems of coexistence of more generations, intergenerational learning, intergenerational conflicts, question of family solidarity and attitudes of individual generations to themselves and characteristic of development periods of adolescence, adulthood and old age. The practical part deals with the research of family relations, solidarity and learning in the family. The research is made by from of questionnaire survey in groups of adolescents, adults and seniors.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vývoj rodiny a její funkce;
- na vývoj jedince a rodinného soužití;
- na vztahy mezi generacemi.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění vztahů mezi adolescenty, jedinci v produktivním věku a seniory.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vývoj rodiny a její funkce;
- na vývoj jedince a rodinného soužití;
- na vztahy mezi generacemi.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění vztahů mezi adolescenty, jedinci v produktivním věku a seniory.
Seznam doporučené literatury
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 1993.
Možný, I. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.
Možný, I. Sociologie rodiny. Praha: Slon, 2002.
Sobotková, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001.
Strašíková, B. V roli rodičů a prarodičů. Praha: Karolinum, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Matoušek, O. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon, 1993.
Možný, I. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008.
Možný, I. Sociologie rodiny. Praha: Slon, 2002.
Sobotková, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001.
Strašíková, B. V roli rodičů a prarodičů. Praha: Karolinum, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: Popište mezigenerační propast
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
doc. Haburajová: Jakým způsobem jste ověřila hypotézy? odpověděla vyčerpávajícím způsobem PhD.r. Palovčíková:Srovnávání výzkumu odpověděla vyčerpávajícím způsobem