Předmětem bakalářské práce je analýza cestovního ruchu věkové skupiny 55+ ve městě Uničov a jeho okolí. Vzhledem k nárůstu této věkové skupiny, zvyšování věku dožití a zlepšování zdravotní kondice seniorů, se tento segment trhu stává velmi důležitým. Cílem práce je navrhnout doporučení, která zvýší atraktivitu cestování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část se zabývá rozhodováním seniorů při nakupování, cestovním ruchem a rozdělením zájezdů. Ve druhé části je charakterizován demografický vývoj a analýza organizací, které seniorům umožňují cestovat také nabídka jejich zájezdů. Závěrem jsou navrhnuta doporučení, která by vedla ke zvýšení seniorského cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is tourism analysis of the consumer behaviour in the Uničov town and its neighbourhood targeted to a group 55+. This market segment is very im-portant because it is constantly growing. Seniors' health condition is improved and age expectancy is increased. The goal of the thesis is to suggest recommendations that will increase attractiveness of traveling for senior. The work is divided into theoretical and practical part. The first part describes seniors'decision making related to shopping, tourism and division of travel agencies. The second part characterizes demographic trends and analysis of travel agencies and their offered trips. In conclusions, there are recommenda-tions, which would lead to an increase of senior tourism.
Klíčová slova
zájezdy, cestovní ruch, senior, věková skupina 55+, stáří, dotazník
Klíčová slova v angličtině
tour, tourism, senior, age group 55+, old age, questionnaire0
Rozsah průvodní práce
64 s. (88 747)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem bakalářské práce je analýza cestovního ruchu věkové skupiny 55+ ve městě Uničov a jeho okolí. Vzhledem k nárůstu této věkové skupiny, zvyšování věku dožití a zlepšování zdravotní kondice seniorů, se tento segment trhu stává velmi důležitým. Cílem práce je navrhnout doporučení, která zvýší atraktivitu cestování. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část se zabývá rozhodováním seniorů při nakupování, cestovním ruchem a rozdělením zájezdů. Ve druhé části je charakterizován demografický vývoj a analýza organizací, které seniorům umožňují cestovat také nabídka jejich zájezdů. Závěrem jsou navrhnuta doporučení, která by vedla ke zvýšení seniorského cestovního ruchu.
Anotace v angličtině
The goal of the bachelor thesis is tourism analysis of the consumer behaviour in the Uničov town and its neighbourhood targeted to a group 55+. This market segment is very im-portant because it is constantly growing. Seniors' health condition is improved and age expectancy is increased. The goal of the thesis is to suggest recommendations that will increase attractiveness of traveling for senior. The work is divided into theoretical and practical part. The first part describes seniors'decision making related to shopping, tourism and division of travel agencies. The second part characterizes demographic trends and analysis of travel agencies and their offered trips. In conclusions, there are recommenda-tions, which would lead to an increase of senior tourism.
Klíčová slova
zájezdy, cestovní ruch, senior, věková skupina 55+, stáří, dotazník
Klíčová slova v angličtině
tour, tourism, senior, age group 55+, old age, questionnaire0
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky vztahující se k nákupnímu chování a cestovnímu ruchu.
Praktická část
Analyzujte současnou nabídku zájezdů pro věkovou skupinu 55+.
Proveďte marketingový průzkum u věkové skupiny 55+ a výsledky vyhodnoťte.
Navrhněte závěrečná doporučení ke zvýšení atraktivity cestovních služeb pro věkovou skupinu 55+ v dané oblasti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky vztahující se k nákupnímu chování a cestovnímu ruchu.
Praktická část
Analyzujte současnou nabídku zájezdů pro věkovou skupinu 55+.
Proveďte marketingový průzkum u věkové skupiny 55+ a výsledky vyhodnoťte.
Navrhněte závěrečná doporučení ke zvýšení atraktivity cestovních služeb pro věkovou skupinu 55+ v dané oblasti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3247-3.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, 683 s. ISBN 978-013-2453-134.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PETRŮ, Zdenka. Základy ekonomiky cestovního ruchu. 2., upr. vyd. Praha: Idea Servis, 2007, 124 s. ISBN 978-808-5970-555.
REIDL, Andreas. Senior - zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 288 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3247-3.
KOTLER, Philip, John T BOWEN a James C MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, 2010, 683 s. ISBN 978-013-2453-134.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
PETRŮ, Zdenka. Základy ekonomiky cestovního ruchu. 2., upr. vyd. Praha: Idea Servis, 2007, 124 s. ISBN 978-808-5970-555.
REIDL, Andreas. Senior - zákazník budoucnosti: marketing orientovaný na generaci 50. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 256 s. ISBN 978-80-265-0018-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Ing. Petra Barešová, 23b
Popište, jak jste prováděla dotazníkové šetření.
Ve své práci uvádíte, že by bylo dobré u neziskových organizací zvýšit propagaci jejich aktivit v oblasti cestovního ruchu. Prosím uveďte 3 doporučení, jak byste tyto aktivity propagoval. ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., 16b
Proč v dotazníku není uvedena otázka, která by zjišťovala, jakým způsobem vůbec cílová skupina 55+ zjišťuje základní informace o zájezdech (fyzická návštěva u poskytovatele zájezdu, reference od známých, reklama v médiích, Internet apod.)? ZODPOVĚZENO ZCELA
Měla již studentka možnost projednat své dva návrhy na doporučení s představiteli organizací v Uničově a jeho blízkém okolí, které jsou činné v oblasti cestovního ruchu, jaké byly případné reakce? ZODPOVĚZENO ZCELA