Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na politickou a obrannou situaci našeho státu, na rozvoj vojenského školství a na to, jaká vysokoškolská a středoškolská zařízení se podílela na edukaci v rámci resortu obrany.V závěru práce je naznačen možný směr vývoje vojenského školství.
V praktické části bakalářské práce jsou stanoveny cíle a metody výzkumu. Je zde popsána vybraná skupina respondentů pro dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou následně analyzovány, interpretovány a graficky znázorněny.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the political situation, the defense situation of our country and development of the military education system. Further it deals with what university and high school facilities participated in education within the Ministry of Defence. In conclusion, there is an outlined possible direction of development of military education.
In the practical part of the thesis the objectives and methods of the research are set out. In it the survey and a selected group of respondents are described. The research results are then analyzed, interpreted and presentend graphically.
Klíčová slova
Armáda, historie vojenského školství, kurz, resort obrany, škola, učiliště, vojenské školství, vojsko, vývoj vojenského školství.
Klíčová slova v angličtině
Army, history of military education system, course, the department of defence, school, tutoring facility, military education system, development of military education system, troops.
Rozsah průvodní práce
105 s. (141 395 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na politickou a obrannou situaci našeho státu, na rozvoj vojenského školství a na to, jaká vysokoškolská a středoškolská zařízení se podílela na edukaci v rámci resortu obrany.V závěru práce je naznačen možný směr vývoje vojenského školství.
V praktické části bakalářské práce jsou stanoveny cíle a metody výzkumu. Je zde popsána vybraná skupina respondentů pro dotazníkové šetření. Výsledky výzkumu jsou následně analyzovány, interpretovány a graficky znázorněny.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis is focused on the political situation, the defense situation of our country and development of the military education system. Further it deals with what university and high school facilities participated in education within the Ministry of Defence. In conclusion, there is an outlined possible direction of development of military education.
In the practical part of the thesis the objectives and methods of the research are set out. In it the survey and a selected group of respondents are described. The research results are then analyzed, interpreted and presentend graphically.
Klíčová slova
Armáda, historie vojenského školství, kurz, resort obrany, škola, učiliště, vojenské školství, vojsko, vývoj vojenského školství.
Klíčová slova v angličtině
Army, history of military education system, course, the department of defence, school, tutoring facility, military education system, development of military education system, troops.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na politickou a obranou situaci v daných etapách našeho státu,
- na to, jaká vysokoškolská a středoškolská zařízení se podílela na edukaci v rámci resortu obrany,
- na tendence a možné směry vývoje vojenského školství.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na zjištění vztahu populace k vojenskému povolání.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na politickou a obranou situaci v daných etapách našeho státu,
- na to, jaká vysokoškolská a středoškolská zařízení se podílela na edukaci v rámci resortu obrany,
- na tendence a možné směry vývoje vojenského školství.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na zjištění vztahu populace k vojenskému povolání.
Seznam doporučené literatury
Straka, K. a kol. Historie československé armády 1-8 díl. Praha: MOČR. 2006-2008.
Vondrášek, V. a kol. Dějiny Vojenské akademie v Brně 1951-2001. Praha: MOČR. 2001.
Vondrášek, V. a kol. Příprava vyšších velitelů a štábních důstojníků v čsl. armádě v letech 1918-1993. Brno. 1996.
Vysoká voj. Škola poz. vojska ve Vyškově. Historie a současnost. Praha. 2002.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Straka, K. a kol. Historie československé armády 1-8 díl. Praha: MOČR. 2006-2008.
Vondrášek, V. a kol. Dějiny Vojenské akademie v Brně 1951-2001. Praha: MOČR. 2001.
Vondrášek, V. a kol. Příprava vyšších velitelů a štábních důstojníků v čsl. armádě v letech 1918-1993. Brno. 1996.
Vysoká voj. Škola poz. vojska ve Vyškově. Historie a současnost. Praha. 2002.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. prof. Jílek Může být vojenské školství soukromé?