Práce se zabývá pochvalou a trestem ve výchově v rodině. Nejprve se zaměřuje obecně na výchovu v rodině a její proměnu v dnešní době. Poté podrobně rozebírá pojem pochvala a trest od starověku až do současnosti. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který zjišťuje vztahy respondentů k pochvale a trestu ve výchově.
Anotace v angličtině
The work deals with praise and punishment in upbringing in family. First, in focuses gene-rally in upbringing in the family and its transformation today. Then analyzes in detail the concept of praise and punishment from antiquity to the present. The practical part contains quantitative research that identifies relationships respondents to praise and punishment in upbringing.
Práce se zabývá pochvalou a trestem ve výchově v rodině. Nejprve se zaměřuje obecně na výchovu v rodině a její proměnu v dnešní době. Poté podrobně rozebírá pojem pochvala a trest od starověku až do současnosti. Praktická část obsahuje kvantitativní výzkum, který zjišťuje vztahy respondentů k pochvale a trestu ve výchově.
Anotace v angličtině
The work deals with praise and punishment in upbringing in family. First, in focuses gene-rally in upbringing in the family and its transformation today. Then analyzes in detail the concept of praise and punishment from antiquity to the present. The practical part contains quantitative research that identifies relationships respondents to praise and punishment in upbringing.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení základních pojmů (výchova, pochvala, trest);
- na pojetí trestu a pochvaly v dílech významných filozofů, pedagogů a psychologů;
- na současné strategie používání trestu a pochval ve výchově;
- na tělesné tresty a jejich místo v současné rodině.
Respondenty kvantitativního výzkumu budou rodiče, kteří budou odpovídat na otázky, jež budou zaměřené na způsoby výchovy jejich dětí, používání odměn a trestů a jejich forem. Respondenti budou rovněž zástupci různého pohlaví, věku, vzdělání, atd., přičemž se při zpracování výzkumu budu zabývat také rozdíly a shodami mezi příslušníky zmíněných skupin. Předpokládaná metoda kvantitativního výzkumu-dotazník.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vymezení základních pojmů (výchova, pochvala, trest);
- na pojetí trestu a pochvaly v dílech významných filozofů, pedagogů a psychologů;
- na současné strategie používání trestu a pochval ve výchově;
- na tělesné tresty a jejich místo v současné rodině.
Respondenty kvantitativního výzkumu budou rodiče, kteří budou odpovídat na otázky, jež budou zaměřené na způsoby výchovy jejich dětí, používání odměn a trestů a jejich forem. Respondenti budou rovněž zástupci různého pohlaví, věku, vzdělání, atd., přičemž se při zpracování výzkumu budu zabývat také rozdíly a shodami mezi příslušníky zmíněných skupin. Předpokládaná metoda kvantitativního výzkumu-dotazník.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004.
ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada, 2008.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 2004.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 1999.
VANÍČKOVA, E. Tělesné tresty dětí: definice, popis, následky. Praha: Grada, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni, aneb, Kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004.
ČAPEK, R. Odměny a tresty ve školní praxi. Praha: Grada, 2008.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 2004.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie. Praha: Karolinum, 1999.
VANÍČKOVA, E. Tělesné tresty dětí: definice, popis, následky. Praha: Grada, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Hungr: Jaké fyzické tresty se používají v dnešní době?