Cílem diplomové práce bylo pomocí nestandardizovaných dotazníků zjistit, jakým způsobem a za jakých podmínek se realizuje proces integrace na venkovské škole běžného typu s malotřídním systémem. Teoretická část zahrnuje základní pojmy této problematiky a historický pohled na integraci v českém školství.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was, using unstandardized questionnaires, to provide insights into how and under which conditions the process of integration is being managed at a mainstream rural primary school. The theoretical part clarifies the basic concepts and examines the process of integration in the Czech educational system from a historical point of view.
Klíčová slova
integrace, vzdělávání, žák se zdravotním postižením, školní prostředí, individuální přístup, individuální metody, autismus, ADHD, LMR.
Klíčová slova v angličtině
integration, education, disabled students, school environment, individual approach and methods, autism, ADHD, IDD.
Rozsah průvodní práce
101 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo pomocí nestandardizovaných dotazníků zjistit, jakým způsobem a za jakých podmínek se realizuje proces integrace na venkovské škole běžného typu s malotřídním systémem. Teoretická část zahrnuje základní pojmy této problematiky a historický pohled na integraci v českém školství.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was, using unstandardized questionnaires, to provide insights into how and under which conditions the process of integration is being managed at a mainstream rural primary school. The theoretical part clarifies the basic concepts and examines the process of integration in the Czech educational system from a historical point of view.
Klíčová slova
integrace, vzdělávání, žák se zdravotním postižením, školní prostředí, individuální přístup, individuální metody, autismus, ADHD, LMR.
Klíčová slova v angličtině
integration, education, disabled students, school environment, individual approach and methods, autism, ADHD, IDD.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- rozbor pojmu integrace;
- české školství;
- práce učitele na vesnické škole.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum cílený na zjištění kladů a záporů integrace dětí z pohledů učitelů, rodičů i žáků.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- rozbor pojmu integrace;
- české školství;
- práce učitele na vesnické škole.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum cílený na zjištění kladů a záporů integrace dětí z pohledů učitelů, rodičů i žáků.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.Brno: MSD, 2005.
MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP, 1999.
Muller, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.Olomouc: UP, 2001.
PRŮCHA, J., E., WALTEROVÁ, J., MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001.
VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice.Brno: MSD, 2005.
MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: UP, 1999.
Muller, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.Olomouc: UP, 2001.
PRŮCHA, J., E., WALTEROVÁ, J., MAREŠ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001.
VÍTKOVÁ, M. Integrativní speciální pedagogika: integrace školní a sociální. Brno: Paido, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: máte možnost využít poznatky v praxi, co je přínosem pro sociální pedegogiku?