Diplomová práce je zaměřena na problematiku vnějšího působení firemní kultury společ-nosti E.ON. Teoretické části definují pojem firemní kultura, obsah a prvky firemní kultury, ale také utváření firemní kultury a řízení její změny. Obsahem je rovněž náhled na firemní kulturu v širších souvislostech, představení významu pro podnik i vazba na personální
řízení a sociální pedagogiku. Teoretická část specifikuje i vnější projevy firemní kultury, nastiňuje problematiku image organizace a popisuje souvislost firemní kultury s veřejným míněním. Zmíněny jsou nástroje utváření image, pojmy jako společenská odpovědnost
a etické chování organizace. Praktickou část uvádí představení společnosti E.ON
a její firemní kultury. Popsány jsou prvky vnějšího působení kultury a vybrané dokumenty firmy E.ON. Výzkum je směřován ke zjištění vnímání firemní kultury společnosti E.ON
ze strany veřejnosti. Následuje analýza informací získaných výzkumem a závěry.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the issue of external action of the company culture E.ON.
The theory part defines the concept of corporate culture, content and elements of corporate culture, but also shaping of corporate culture and the management of its change. The con-tent is also a preview of the corporate culture in a broader context, introduction of the im-portance for the business and relation with the personnel management and social pedagogy. The theoretical part specifies also the external manifestations of corporate culture, outlines the matters of the image of the organization and describes the relationship of corporate culture with public opinion. There are also mentioned means of shaping the image, such terms as social responsibility and ethical behavior of the organization. The practical part presents an introduction of the E.ON company and its corporate culture. Described are the elements of the external impact of the corporate culture and selected documents of the E.ON company. Research is directed toward the perception of corporate culture of E.ON by the public. The tollowing part deals with the analysis of the information gained from research and the conclusion.
Klíčová slova
Organizace, firma, firemní kultura, organizační kultura, orientace firemní kultury, žádoucí firemní kultura, změna firemní kultury, prvky firemní kultury, artefakty, hodnoty, normy, chování, standardy chování, základní přesvědčení, sdílené hodnoty, postoje, vnější působe-ní, vnější projevy, image, profil image, dobré jméno, společenská odpovědnost firem,
společenská odpovědnost, společensky odpovědné chování, vztahy s veřejností, veřejnost, veřejné mínění, etika, etický management, etické chování, etický kodex, životní prostředí, zaměstnanci, zákazníci, partneři.
Klíčová slova v angličtině
Organization, company, company culture, organization culture, direction of company cul-ture, desired company culture, change in company culture, elements of company culture, artifacts, values, norms of behavior, standards of behavior, basic conviction, shared valu-es, attitudes, external influence , external expressions, image, profile of image, good re-putation, Corporate Social Responsibility, social responsibility, socially responsible beha-vior, Public Relations, the public, public opinion, etics, etical management, etical behavior, code of etics, living environment, employees, customers, partners
Rozsah průvodní práce
135 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vnějšího působení firemní kultury společ-nosti E.ON. Teoretické části definují pojem firemní kultura, obsah a prvky firemní kultury, ale také utváření firemní kultury a řízení její změny. Obsahem je rovněž náhled na firemní kulturu v širších souvislostech, představení významu pro podnik i vazba na personální
řízení a sociální pedagogiku. Teoretická část specifikuje i vnější projevy firemní kultury, nastiňuje problematiku image organizace a popisuje souvislost firemní kultury s veřejným míněním. Zmíněny jsou nástroje utváření image, pojmy jako společenská odpovědnost
a etické chování organizace. Praktickou část uvádí představení společnosti E.ON
a její firemní kultury. Popsány jsou prvky vnějšího působení kultury a vybrané dokumenty firmy E.ON. Výzkum je směřován ke zjištění vnímání firemní kultury společnosti E.ON
ze strany veřejnosti. Následuje analýza informací získaných výzkumem a závěry.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on the issue of external action of the company culture E.ON.
The theory part defines the concept of corporate culture, content and elements of corporate culture, but also shaping of corporate culture and the management of its change. The con-tent is also a preview of the corporate culture in a broader context, introduction of the im-portance for the business and relation with the personnel management and social pedagogy. The theoretical part specifies also the external manifestations of corporate culture, outlines the matters of the image of the organization and describes the relationship of corporate culture with public opinion. There are also mentioned means of shaping the image, such terms as social responsibility and ethical behavior of the organization. The practical part presents an introduction of the E.ON company and its corporate culture. Described are the elements of the external impact of the corporate culture and selected documents of the E.ON company. Research is directed toward the perception of corporate culture of E.ON by the public. The tollowing part deals with the analysis of the information gained from research and the conclusion.
Klíčová slova
Organizace, firma, firemní kultura, organizační kultura, orientace firemní kultury, žádoucí firemní kultura, změna firemní kultury, prvky firemní kultury, artefakty, hodnoty, normy, chování, standardy chování, základní přesvědčení, sdílené hodnoty, postoje, vnější působe-ní, vnější projevy, image, profil image, dobré jméno, společenská odpovědnost firem,
společenská odpovědnost, společensky odpovědné chování, vztahy s veřejností, veřejnost, veřejné mínění, etika, etický management, etické chování, etický kodex, životní prostředí, zaměstnanci, zákazníci, partneři.
Klíčová slova v angličtině
Organization, company, company culture, organization culture, direction of company cul-ture, desired company culture, change in company culture, elements of company culture, artifacts, values, norms of behavior, standards of behavior, basic conviction, shared valu-es, attitudes, external influence , external expressions, image, profile of image, good re-putation, Corporate Social Responsibility, social responsibility, socially responsible beha-vior, Public Relations, the public, public opinion, etics, etical management, etical behavior, code of etics, living environment, employees, customers, partners
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na seznámení s problematikou firemní kultury a jejího vnějšího působení;
- na hledání odpovědi na otázku, zda a jak organizační kultura ovlivňuje povědomí o organizaci (v podniku) v jejím širším okolí;
- na možnosti sociální pedagogiky v oblasti utváření (ovlivňování) firemní kultury a jejího pozitivního vnímání ze strany široké veřejnosti.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na zjištění vnímání firemní kultury konkrétní organizace veřejností.
Zárověň bude provedena analýza (vybraných dokumentů) firemní kultury dané společnosti zaměřená na její vnější působení.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na seznámení s problematikou firemní kultury a jejího vnějšího působení;
- na hledání odpovědi na otázku, zda a jak organizační kultura ovlivňuje povědomí o organizaci (v podniku) v jejím širším okolí;
- na možnosti sociální pedagogiky v oblasti utváření (ovlivňování) firemní kultury a jejího pozitivního vnímání ze strany široké veřejnosti.
Součástí práce bude empirické šetření zaměřené na zjištění vnímání firemní kultury konkrétní organizace veřejností.
Zárověň bude provedena analýza (vybraných dokumentů) firemní kultury dané společnosti zaměřená na její vnější působení.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, M. Úvod do andragogiky. Praha: Vydavatelství Karolinum, 1997, vyd. první, s. 129, ISBN 80-7184-381-4.
BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování. Olomouc: Univerzita Palackého, 1994, ISBN 80-7067-405-9.
BROOKS, I. Jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003, vyd. první, s. 296, ISBN 9788072267637.
DYTRT, Z. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006, vyd. první, s. 144, ISBN 80-86851-45-1.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012, vyd. první, s. 201, ISBN 9788024739830.
LUKÁŠOVÁ, R.,I. NOVÝ a kolektiv. Organizační kultura. Praha: Grada, 2004, vyd. první, s. 174, ISBN 9788024706481.
PFEIFER, L., M. UMLAUFOVÁ. Firemní kultura: konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit. Praha: Grada, 1993, 130 s. ISBN 80-7169-018-X.
STÝBLO, J. Řízení týmové a firemní kultury organizace. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2010, vyd. první, s. 61, ISBN: 9788074080326.
ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI Publishing, 2004, vyd. první, s. 88, ISBN 80-7357-046-7.
VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, vyd. první, s. 190, ISBN 9788024727905.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, M. Úvod do andragogiky. Praha: Vydavatelství Karolinum, 1997, vyd. první, s. 129, ISBN 80-7184-381-4.
BĚLOHLÁVEK, F. Organizační chování. Olomouc: Univerzita Palackého, 1994, ISBN 80-7067-405-9.
BROOKS, I. Jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003, vyd. první, s. 296, ISBN 9788072267637.
DYTRT, Z. Dobré jméno firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006, vyd. první, s. 144, ISBN 80-86851-45-1.
KUNZ, V. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012, vyd. první, s. 201, ISBN 9788024739830.
LUKÁŠOVÁ, R.,I. NOVÝ a kolektiv. Organizační kultura. Praha: Grada, 2004, vyd. první, s. 174, ISBN 9788024706481.
PFEIFER, L., M. UMLAUFOVÁ. Firemní kultura: konkurenční síla sdílených cílů, hodnot a priorit. Praha: Grada, 1993, 130 s. ISBN 80-7169-018-X.
STÝBLO, J. Řízení týmové a firemní kultury organizace. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2010, vyd. první, s. 61, ISBN: 9788074080326.
ŠIGUT, Z. Firemní kultura a lidské zdroje. Praha: ASPI Publishing, 2004, vyd. první, s. 88, ISBN 80-7357-046-7.
VYSEKALOVÁ, J. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009, vyd. první, s. 190, ISBN 9788024727905.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Kutnohorská: Jakým způsobem jste si vytvořila sémantický diferenciál?