Disertační práce se zabývá hodnotovou orientací spotřebitelů v České republice se zaměřením na oblast marketingu, speciálně se týká tiskové reklamy. V reklamě, a nejen tiskové, jsou správně zvolené hodnoty jedním ze základních prvků úspěšnosti reklamy. Disertační práce vychází z poznatků, které definovali vědci S. Schwartz, R. W. Pollay, G. Hofstede a další. Jedním z cílů disertační práce bylo provést komparaci vzájemných vazeb mezi hodnotovou orientací obyvatel ČR a skutečností, která se odráží v tiskové reklamě. Disertační práce si také kladla za cíl zjistit, jaké reklamní apely, informační obsah, strategie sdělení, formát sdělení a způsob realizace, se vyskytuje v tiskové reklamě v České republice. Hlavním cílem disertační práce bylo charakterizovat, které reklamní apely v tiskové reklamě jsou nejvhodnější pro spotřebitele v České republice a navrhnout fungující apely pro čtyři věkové skupiny a také zvlášť pro muže i ženy pro tiskovou reklamu s využitím hodnotové orientace ČR.
Anotace v angličtině
The dissertation thesis deals with the value orientation of the Czech Republic consumers and is focused on the marketing branch, dealing specifically with printed advertisements. In adverts, not only the printed one but generally, the properly adjusted values are one the basic elements of the advertisement's success. The thesis uses observations defined by S. Schwartz, R. W. Pollay, G. Hofstede and others. It is also drawn from personal survey aiming at definition of different value orientations of the Czech consumers. The main task of the thesis is to provide comparison of relations between value orientation of the Czech consumers and reality depicted in printed advertisements. The thesis also tries to find out which appeals, informational content, strategy, form of the message and its execution occurs in printed adverts in the Czech Rep. Another task of the dissertation is to make a suggestion the most appropriate appeals in the printed advertisement for consumers of the Czech Republic.
Klíčová slova
Kultura, Kulturní hodnoty, Kulturní rozdíly, Reklamní strategie, Tisková reklama, Reklamní apel
Klíčová slova v angličtině
Culture, Cultural values, Cultural differences, Advertising strategy, Printed Advertisements, Advertising appeal
Rozsah průvodní práce
203
Jazyk
CZ
Anotace
Disertační práce se zabývá hodnotovou orientací spotřebitelů v České republice se zaměřením na oblast marketingu, speciálně se týká tiskové reklamy. V reklamě, a nejen tiskové, jsou správně zvolené hodnoty jedním ze základních prvků úspěšnosti reklamy. Disertační práce vychází z poznatků, které definovali vědci S. Schwartz, R. W. Pollay, G. Hofstede a další. Jedním z cílů disertační práce bylo provést komparaci vzájemných vazeb mezi hodnotovou orientací obyvatel ČR a skutečností, která se odráží v tiskové reklamě. Disertační práce si také kladla za cíl zjistit, jaké reklamní apely, informační obsah, strategie sdělení, formát sdělení a způsob realizace, se vyskytuje v tiskové reklamě v České republice. Hlavním cílem disertační práce bylo charakterizovat, které reklamní apely v tiskové reklamě jsou nejvhodnější pro spotřebitele v České republice a navrhnout fungující apely pro čtyři věkové skupiny a také zvlášť pro muže i ženy pro tiskovou reklamu s využitím hodnotové orientace ČR.
Anotace v angličtině
The dissertation thesis deals with the value orientation of the Czech Republic consumers and is focused on the marketing branch, dealing specifically with printed advertisements. In adverts, not only the printed one but generally, the properly adjusted values are one the basic elements of the advertisement's success. The thesis uses observations defined by S. Schwartz, R. W. Pollay, G. Hofstede and others. It is also drawn from personal survey aiming at definition of different value orientations of the Czech consumers. The main task of the thesis is to provide comparison of relations between value orientation of the Czech consumers and reality depicted in printed advertisements. The thesis also tries to find out which appeals, informational content, strategy, form of the message and its execution occurs in printed adverts in the Czech Rep. Another task of the dissertation is to make a suggestion the most appropriate appeals in the printed advertisement for consumers of the Czech Republic.
Klíčová slova
Kultura, Kulturní hodnoty, Kulturní rozdíly, Reklamní strategie, Tisková reklama, Reklamní apel
Klíčová slova v angličtině
Culture, Cultural values, Cultural differences, Advertising strategy, Printed Advertisements, Advertising appeal