Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti TERMO SERVIS spol. s r.o. a jejím cílem je navržení inovací marketingové komunikační strategie společnosti. Teoretická část obsahuje vysvětlení termínu jako je marketingová strategie, marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum a SWOT analýza. Po teoretické části následuje část praktická, která obsahuje představení společnosti TERMO SERVIS a následnou analýzu, která je tvořena analýzou současného komunikačního mixu, SWOT analýzou a hloubkovým interview s majitelem společnosti. Závěrečná část práce se věnuje řadě doporučení, které by společnost mohla využít k inovaci své marketingové komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the company TERMO SERVIS spol. s r.o. and its goal is to suggest marketing innovations of its marketing communication strategy. The theoretical part contains the explanation of the terms like: marketing strategy, marketing mix, communication mix, marketing research and SWOT analysis. The practical part consists of the introduction of TERMO SERVIS and the analysis of its current communication mix, SWOT analysis and an in-depth interview with the owner of the company. The final section of the thesis contains a number of suggestions which can be used by the company for innovation of its marketing communication strategy.
marketing strategy, communication mix, SWOT analysis, in-depth interview, gas boilers
Rozsah průvodní práce
47 s. (68 172 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti TERMO SERVIS spol. s r.o. a jejím cílem je navržení inovací marketingové komunikační strategie společnosti. Teoretická část obsahuje vysvětlení termínu jako je marketingová strategie, marketingový mix, komunikační mix, marketingový výzkum a SWOT analýza. Po teoretické části následuje část praktická, která obsahuje představení společnosti TERMO SERVIS a následnou analýzu, která je tvořena analýzou současného komunikačního mixu, SWOT analýzou a hloubkovým interview s majitelem společnosti. Závěrečná část práce se věnuje řadě doporučení, které by společnost mohla využít k inovaci své marketingové komunikační strategie.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the company TERMO SERVIS spol. s r.o. and its goal is to suggest marketing innovations of its marketing communication strategy. The theoretical part contains the explanation of the terms like: marketing strategy, marketing mix, communication mix, marketing research and SWOT analysis. The practical part consists of the introduction of TERMO SERVIS and the analysis of its current communication mix, SWOT analysis and an in-depth interview with the owner of the company. The final section of the thesis contains a number of suggestions which can be used by the company for innovation of its marketing communication strategy.
marketing strategy, communication mix, SWOT analysis, in-depth interview, gas boilers
Zásady pro vypracování
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma marketingové strategie.
Analyzujte současnou marketingovou strategii společnosti TERMO SERVIS spol. s r.o.
Zhodnoťte výsledky analýzy.
Navrhněte inovaci marketingové strategie společnosti TERMO SERVIS spol. s r.o.
Zásady pro vypracování
Zpracujte kritickou literární rešerši na téma marketingové strategie.
Analyzujte současnou marketingovou strategii společnosti TERMO SERVIS spol. s r.o.
Zhodnoťte výsledky analýzy.
Navrhněte inovaci marketingové strategie společnosti TERMO SERVIS spol. s r.o.
Seznam doporučené literatury
Blythe, Jim, and Alan S. Zimmerman. 2005. Business-to-business marketing management: A global perspective. London: Thomson Learning.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Principles of marketing. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Mohammed, Rafi. 2004. Internet marketing: Building advantage in the networked economy. Boston: McGraw-Hill/Irwin MarketspaceU.
Palmer, Adrian. 2012. Introduction to marketing: Theory and practice. Oxford: Oxford University Press.
Sharp, Byron. 2013. Marketing: Theory, evidence, practice. South Melbourne: Oxford University Press.
Seznam doporučené literatury
Blythe, Jim, and Alan S. Zimmerman. 2005. Business-to-business marketing management: A global perspective. London: Thomson Learning.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Principles of marketing. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Mohammed, Rafi. 2004. Internet marketing: Building advantage in the networked economy. Boston: McGraw-Hill/Irwin MarketspaceU.
Palmer, Adrian. 2012. Introduction to marketing: Theory and practice. Oxford: Oxford University Press.
Sharp, Byron. 2013. Marketing: Theory, evidence, practice. South Melbourne: Oxford University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Trušník: Can you explain the effectiveness of e-mail marketing? A: They are sending emails to customars, the emails are more socially popular, people are reachable, emails are personal.
Q, Kramoliš: Please quantify the costs of each suggested marketing tools. A: I would suggest a new webpage, depends on the company which would provide the service (cca 15000 CZK), emailing and Facebook are for free, stickers on company cars (700 CZK).
Q, Kramoliš: Why do You suggest create Facebook page? Who is primary target group (B2B, B2C, B2G?)? A: the primary target is B2C, families, people with flats and houses.