Bakalářská závěrečná práce "Nelegální komunikace ve škole" pojednává o školním
podvádění žáků druhého stupně základní školy, a to přesněji v sedmých a devátých třídách. Práce se konkrétně zabývá charakteristikou vývojového období, kognitivním a morálním vývojem, komunikací, různými druhy nelegální komunikace a únikovými technikami žáků. Součástí bakalářské závěrečné práce je kvantitativní výzkum, který je podložen
dotazníkovým šetřením na druhém stupni základní školy v Brně.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis called "Illegal Communication at School" is concerned with cheating of pupils of the upper stage of elementary schools, namely in seventh and ninth grades. The thesis deals particularly with characteristics of development period, cognitive and moral development, communication, various types of illegal communication and evasive techniques of pupils. Quantitative research is a part of this bachelor thesis and it is based on a questionnaire which pupils at the upper stage of an elementary school in Brno answered.
Klíčová slova
Základní škola, druhý stupeň základní školy, žák základní školy, komunikace, nelegální komunikace, vývojové období, pedagog
Klíčová slova v angličtině
Elementary school, upper stage of elementary school, elementary school pupil, communi-cation, illegal communication, development period, teacher
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská závěrečná práce "Nelegální komunikace ve škole" pojednává o školním
podvádění žáků druhého stupně základní školy, a to přesněji v sedmých a devátých třídách. Práce se konkrétně zabývá charakteristikou vývojového období, kognitivním a morálním vývojem, komunikací, různými druhy nelegální komunikace a únikovými technikami žáků. Součástí bakalářské závěrečné práce je kvantitativní výzkum, který je podložen
dotazníkovým šetřením na druhém stupni základní školy v Brně.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis called "Illegal Communication at School" is concerned with cheating of pupils of the upper stage of elementary schools, namely in seventh and ninth grades. The thesis deals particularly with characteristics of development period, cognitive and moral development, communication, various types of illegal communication and evasive techniques of pupils. Quantitative research is a part of this bachelor thesis and it is based on a questionnaire which pupils at the upper stage of an elementary school in Brno answered.
Klíčová slova
Základní škola, druhý stupeň základní školy, žák základní školy, komunikace, nelegální komunikace, vývojové období, pedagog
Klíčová slova v angličtině
Elementary school, upper stage of elementary school, elementary school pupil, communi-cation, illegal communication, development period, teacher
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na obecnou komunikaci;
- na komunikaci ve škole;
- na nelegální komunikaci ve škole.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na obecnou komunikaci;
- na komunikaci ve škole;
- na nelegální komunikaci ve škole.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: UM, 1995.
MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: PdF MU, 2003.
MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN, 1986.
NAVRÁTIL, S., KLIMEŠEK, K, FLEISCHMANN, O. Komunikace v pedagogických situacích. Ústí nad Labem: UJEP, 1992.
PRŮCHA, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. 292 s.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňovaná během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: UM, 1995.
MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: PdF MU, 2003.
MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN, 1986.
NAVRÁTIL, S., KLIMEŠEK, K, FLEISCHMANN, O. Komunikace v pedagogických situacích. Ústí nad Labem: UJEP, 1992.
PRŮCHA, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. 292 s.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňovaná během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Kalivodová: Jaké technologie jsou při zkoušení nejpoužívanější? Není to špatný odraz školství?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
dr. Vaňková: Jaký je Váš názor na sankci - trest?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem