Tato bakalářská práce se nazývá "Výchovný styl v rodině" a je zaměřena na rodinu, její význam, funkce a výchovu v rodině. Tématem bakalářské práce je výchovný styl v rodině a to od tradičního dělení liberálního, autokratického a demokratického, přes model dvou dimenzí až po analyticko-syntetický přístup k výchově. V práci jsou popsány i nejčastější chyby ve výchově. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části své práce se zabývám z obecného hlediska výchovou a výchovnými styly v rodině, v praktické části pak analyzuji různé výchovné styly v rodinném prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is called "Parenting styles in family" and is focussed on family, its importance and function. This thesis is discussing the parenting styles, namely liberal, authocratic and democratic and the analytical-synthetical parenting attitude. The work is describing the most common errors in the bringing up of children. The work is divided in a theoretical and a practical part.
In the theoretical part the general aspect of parenting and its styles are described.
In the practical part the different parenting styles and family environments are analysed.
Klíčová slova
rodina, výchova, výchovný styl v rodině, autokratický, liberální, demokratický, chyby ve výchově, model dvou dimenzí, synteticko-analytický přístup, optimální výchova
Tato bakalářská práce se nazývá "Výchovný styl v rodině" a je zaměřena na rodinu, její význam, funkce a výchovu v rodině. Tématem bakalářské práce je výchovný styl v rodině a to od tradičního dělení liberálního, autokratického a demokratického, přes model dvou dimenzí až po analyticko-syntetický přístup k výchově. V práci jsou popsány i nejčastější chyby ve výchově. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou.
V teoretické části své práce se zabývám z obecného hlediska výchovou a výchovnými styly v rodině, v praktické části pak analyzuji různé výchovné styly v rodinném prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is called "Parenting styles in family" and is focussed on family, its importance and function. This thesis is discussing the parenting styles, namely liberal, authocratic and democratic and the analytical-synthetical parenting attitude. The work is describing the most common errors in the bringing up of children. The work is divided in a theoretical and a practical part.
In the theoretical part the general aspect of parenting and its styles are described.
In the practical part the different parenting styles and family environments are analysed.
Klíčová slova
rodina, výchova, výchovný styl v rodině, autokratický, liberální, demokratický, chyby ve výchově, model dvou dimenzí, synteticko-analytický přístup, optimální výchova
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na podrobný popis výchovných stylů dle dostupných teorií;
- na výchovu dítěte v rodině se zaměřením na socioprofesní znaky rodiny.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum provedený ve vybraných rodinách, zaměřený na vliv vnějších socioprofesních znaků rodiny a na uplatňovaný výchovný styl.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na podrobný popis výchovných stylů dle dostupných teorií;
- na výchovu dítěte v rodině se zaměřením na socioprofesní znaky rodiny.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum provedený ve vybraných rodinách, zaměřený na vliv vnějších socioprofesních znaků rodiny a na uplatňovaný výchovný styl.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J. Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: SPN, 1990.
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1997.
FRIEL, JOHN C. Sedm nejhorších rodičovských omylů. Praha: Knižní klub, 2002.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.
HAVLÍK,R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál,2002.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008.
CHLUP, O. Pedagogika. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963.
KLAFKI, W. Studie k teorii vzdělání a didaktice. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém? 2. vyd. Praha: Portál, 1993.
PALOUŠ, R. Čas výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2009.
SEVERE, S. Co dělat, aby se vaše děti správně chovaly. Praha: Portál, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, J. Psychologie mnohostranného vývoje člověka. Praha: SPN, 1990.
ČÁP, J. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1997.
FRIEL, JOHN C. Sedm nejhorších rodičovských omylů. Praha: Knižní klub, 2002.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portál, 2000.
HAVLÍK,R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 1. vyd. Praha: Portál,2002.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008.
CHLUP, O. Pedagogika. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1963.
KLAFKI, W. Studie k teorii vzdělání a didaktice. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1967.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém nebo po zlém? 2. vyd. Praha: Portál, 1993.
PALOUŠ, R. Čas výchovy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1991.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2009.
SEVERE, S. Co dělat, aby se vaše děti správně chovaly. Praha: Portál, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem