Bakalářská práce Šikana v Armádě popisuje problematiku šikany zejména ve vojenském prostředí. Zaměřuje se také na vývoj šikany, příčinu a obranu proti šikaně v obecné rovině. Především popisuje šikanu v armádě v době před a po její profesionalizaci, a také postoj veřejnosti. Cílem zkoumání je ověření si hypotéz, prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Bullying in the Armed forces describes issues regarding bullying in the military environment. It also focuses on the development of bullying, cause and defense against bullying in general. Especially describes bullying in the army in the time before and after its professionalisation and the attitude of the public. The aim of the investigation is to verify the hypothesis using a questionnaire survey.
Bakalářská práce Šikana v Armádě popisuje problematiku šikany zejména ve vojenském prostředí. Zaměřuje se také na vývoj šikany, příčinu a obranu proti šikaně v obecné rovině. Především popisuje šikanu v armádě v době před a po její profesionalizaci, a také postoj veřejnosti. Cílem zkoumání je ověření si hypotéz, prostřednictvím dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Bullying in the Armed forces describes issues regarding bullying in the military environment. It also focuses on the development of bullying, cause and defense against bullying in general. Especially describes bullying in the army in the time before and after its professionalisation and the attitude of the public. The aim of the investigation is to verify the hypothesis using a questionnaire survey.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na obecnou charakteristiku šikany, její formy a vymezení základních pojmů;
- na šikanu v armádě před rokem 1989;
- na šikanu v armádě po profesionalizaci armády.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum (dotazníkové šetření) zaměřený na současný výskyt šikany v armádě ČR.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na obecnou charakteristiku šikany, její formy a vymezení základních pojmů;
- na šikanu v armádě před rokem 1989;
- na šikanu v armádě po profesionalizaci armády.
Součástí práce bude kvantitativní výzkum (dotazníkové šetření) zaměřený na současný výskyt šikany v armádě ČR.
Seznam doporučené literatury
BEŇO.P. Můj, šéf, můj nepřítel? 1.vyd. Brno: Era, 2003.
ČERNOCH, Felix a kolektiv. Šikaně stop!Praha: MO ČR -AVIS, 1997.
KASTOVÁ, V. Nebuď obětí: Brno: ERA, 2003.
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2 vyd. Praha: Portál, 2001.
KRATZ,H.J. Mobbing 1. Vyd. Praha: Managment Press NT, 2005.
PONEČINSKÝ,J. Agrese, násilí a psychologie moci. 1.vyd.Praha: Triton, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
BEŇO.P. Můj, šéf, můj nepřítel? 1.vyd. Brno: Era, 2003.
ČERNOCH, Felix a kolektiv. Šikaně stop!Praha: MO ČR -AVIS, 1997.
KASTOVÁ, V. Nebuď obětí: Brno: ERA, 2003.
KOLÁŘ, M. Bolest šikanování. 2 vyd. Praha: Portál, 2001.
KRATZ,H.J. Mobbing 1. Vyd. Praha: Managment Press NT, 2005.
PONEČINSKÝ,J. Agrese, násilí a psychologie moci. 1.vyd.Praha: Triton, 2004.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Ocetková Jak vidíte otevřenost armády k řešení šikany? dr. Neslušanová Jak vidíte uplatnění sociálního pedagoga ve vojenském prostředí?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem