Bakalářská práce se zabývá výchovou v rodině, styly výchovy, které rodiče na svých dě-tech uplatňují, tresty a odměnami, kterými si ve výchově "pomáhají". Práce rozebírá také historii a současný pohled na institut rodiny a výchovy v ní s ohledem vlivu doby. V bakalářské práci taky sleduji vliv primární rodiny na výchovu dětí v současné reprodukč-ní rodině, nakolik se rodina odchýlila od vzoru primární rodiny nebo naopak udržuje dané vzorce chování.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the upbringing in family, styles of upbringing,which are applied by parents on their children, their punishments and rewards, which are used as a "help". This thesis analyses history of a family and a current view on family institute and upbringing with a considering of current periods effect as well. In this bachelor thesis I also observe influence of "the first"- primary family on childrens upbringing in current reproductive family, how much family deflects from the model of primary family or the contrary family keeps given model of behaviour.
Klíčová slova
Klíčová slova: rodina, výchova, primární rodina, reprodukční rodina
Klíčová slova v angličtině
Keywords: family, unbringing, primary family, reproductive family
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá výchovou v rodině, styly výchovy, které rodiče na svých dě-tech uplatňují, tresty a odměnami, kterými si ve výchově "pomáhají". Práce rozebírá také historii a současný pohled na institut rodiny a výchovy v ní s ohledem vlivu doby. V bakalářské práci taky sleduji vliv primární rodiny na výchovu dětí v současné reprodukč-ní rodině, nakolik se rodina odchýlila od vzoru primární rodiny nebo naopak udržuje dané vzorce chování.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the upbringing in family, styles of upbringing,which are applied by parents on their children, their punishments and rewards, which are used as a "help". This thesis analyses history of a family and a current view on family institute and upbringing with a considering of current periods effect as well. In this bachelor thesis I also observe influence of "the first"- primary family on childrens upbringing in current reproductive family, how much family deflects from the model of primary family or the contrary family keeps given model of behaviour.
Klíčová slova
Klíčová slova: rodina, výchova, primární rodina, reprodukční rodina
Klíčová slova v angličtině
Keywords: family, unbringing, primary family, reproductive family
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na funkce rodiny a její vliv na výchovu;
- na typy a popis výchovných stylů;
- na analýzu výchovného stylu v konkrétních rodinách;
- na možné faktory ovlivňující podobu výchovného stylu.
Součástí práce bude empirické šetření formou kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru s rodiči s ohledem na socioprofesní zařazení ve společnosti.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na funkce rodiny a její vliv na výchovu;
- na typy a popis výchovných stylů;
- na analýzu výchovného stylu v konkrétních rodinách;
- na možné faktory ovlivňující podobu výchovného stylu.
Součástí práce bude empirické šetření formou kvalitativního výzkumu, metodou rozhovoru s rodiči s ohledem na socioprofesní zařazení ve společnosti.
Seznam doporučené literatury
Biddulph, S. Tajemství výchovy šťastných dětí. Praha: Portál, 1999.
Brezinka, W. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon České katolické nakladatelství, 1996.
Dobson, J. Výchova dětí. Brno: Nová naděje, 1995.
Dobson, J. Výchova chlapců. Praha: Nakladatelství návrat domů, 2003.
Filliozat, I.Dokonalý rodič neexistuje. Brno: Computer Press, 2011.
Hauser, U. Rodiče potřebují hranice. Praha: Portál, 2012.
Hinesová, G. Baverstocková, A. Nebojte se vychovávat. Praha: Ikar, 2005.
Kučerová, S. Člověk-hodnoty-výchova. Prešov: Grafotlač, 1996.
Liedloffová, J. Koncept kontinua: hledání ztraceného štěstí pro nás i naše děti. Praha: DharmaGaia, 2007.
Matějček, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1994.
Možný, I. Sociologie rodiny. Praha: SLON, 1999.
Palouš, R. Čas výchovy. Praha: SPN, 1991.
Peltová, N. Dítě v dobrých rukou: knížka pro správné rodiče. Praha: Advent, 2000.
Sears, W. Sears, M. Kontaktní rodičovství. Praha: Argo, 2012.
Sobotková, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001.
Seznam doporučené literatury
Biddulph, S. Tajemství výchovy šťastných dětí. Praha: Portál, 1999.
Brezinka, W. Filozofické základy výchovy. Praha: Zvon České katolické nakladatelství, 1996.
Dobson, J. Výchova dětí. Brno: Nová naděje, 1995.
Dobson, J. Výchova chlapců. Praha: Nakladatelství návrat domů, 2003.
Filliozat, I.Dokonalý rodič neexistuje. Brno: Computer Press, 2011.
Hauser, U. Rodiče potřebují hranice. Praha: Portál, 2012.
Hinesová, G. Baverstocková, A. Nebojte se vychovávat. Praha: Ikar, 2005.
Kučerová, S. Člověk-hodnoty-výchova. Prešov: Grafotlač, 1996.
Liedloffová, J. Koncept kontinua: hledání ztraceného štěstí pro nás i naše děti. Praha: DharmaGaia, 2007.
Matějček, Z. Co děti nejvíce potřebují. Praha: Portál, 1994.
Možný, I. Sociologie rodiny. Praha: SLON, 1999.
Palouš, R. Čas výchovy. Praha: SPN, 1991.
Peltová, N. Dítě v dobrých rukou: knížka pro správné rodiče. Praha: Advent, 2000.
Sears, W. Sears, M. Kontaktní rodičovství. Praha: Argo, 2012.
Sobotková, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: Jaký je Váš názor na volný styl výchovy?