Bakalářská práce bude zaměřena na týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, na problematiku syndromu CAN, kde bude kladen důraz na formy, příčiny, následky a prevenci v dané problematice. Dále bych zmínila důležitost rodiny, definice a funkce rodiny, role rodičů v současné rodině, patologie v rodině. Část práce bude zaměřena na ústavní výchovu, sociálně - právní ochranu dětí, činnost sociálních pracovníků. Závěrem bych se zaměřila na různá zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy - diagnostické ústavy, dětské domovy, výchovné ústavy, kojenecké ústavy a jiné.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with mistreating, abusing and neglecting children and the CAN syndrome with special attention to the forms, causes, results and prevention. The work also points out the importance of family, gives its definition and functions, and talks about the parents' role in present-day family as well as pathology in family. One part of the work focuses on residential institutions for children, social and legal protection of children and social workers. The final part is aimed at institutions for constitutional or protective education - diagnostic institutions, children's homes, correctional institutions, institutions for babies, and others.
Klíčová slova
syndrom CAN, týrané dítě, sexuální výchova, rodina, patologie, právní ochrana dítěte, ústavní výchova, sociální zařízení, prevence
Klíčová slova v angličtině
CAN syndrome, abused child, sexual education, family, pathology, legal protection of a child, institutional education, social institutions, prevention
Rozsah průvodní práce
79 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce bude zaměřena na týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, na problematiku syndromu CAN, kde bude kladen důraz na formy, příčiny, následky a prevenci v dané problematice. Dále bych zmínila důležitost rodiny, definice a funkce rodiny, role rodičů v současné rodině, patologie v rodině. Část práce bude zaměřena na ústavní výchovu, sociálně - právní ochranu dětí, činnost sociálních pracovníků. Závěrem bych se zaměřila na různá zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy - diagnostické ústavy, dětské domovy, výchovné ústavy, kojenecké ústavy a jiné.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with mistreating, abusing and neglecting children and the CAN syndrome with special attention to the forms, causes, results and prevention. The work also points out the importance of family, gives its definition and functions, and talks about the parents' role in present-day family as well as pathology in family. One part of the work focuses on residential institutions for children, social and legal protection of children and social workers. The final part is aimed at institutions for constitutional or protective education - diagnostic institutions, children's homes, correctional institutions, institutions for babies, and others.
Klíčová slova
syndrom CAN, týrané dítě, sexuální výchova, rodina, patologie, právní ochrana dítěte, ústavní výchova, sociální zařízení, prevence
Klíčová slova v angličtině
CAN syndrome, abused child, sexual education, family, pathology, legal protection of a child, institutional education, social institutions, prevention
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rodinu a dítě (definování rodiny, význam rodiny a funkce rodiny);
- na syndrom CAN (formy a projevy, příčiny, následky a prevence syndromu CAN);
- na ústavní výchovu (dětské domovy, dětské domovy se školou, kojenecké ústavy).
Praktická část práce bude zaměřena na empirické šetření, kvalitativní výzkum, kazuistiky dětí ve spolupráci s Fondem ohrožených dětí v Prostějově.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na rodinu a dítě (definování rodiny, význam rodiny a funkce rodiny);
- na syndrom CAN (formy a projevy, příčiny, následky a prevence syndromu CAN);
- na ústavní výchovu (dětské domovy, dětské domovy se školou, kojenecké ústavy).
Praktická část práce bude zaměřena na empirické šetření, kvalitativní výzkum, kazuistiky dětí ve spolupráci s Fondem ohrožených dětí v Prostějově.
Seznam doporučené literatury
Burčíková, P. Cool je - vědět víc ústavní výchova a rizika komerčního zneužívání. Praha: La Strada Česká republika, 2008.
Dunovský, J. Týrané, zneužívané a zanedbáváné dítě. Praha: Grada, 1995.
Hanušová, J. Násilí na dětech - syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006.
Matějček, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
Matějček, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994.
Sedláková, G. Vybrané ošetřovatelské medody a týrané dítě. Praha: Triton, 2010.
Slaný, J. Syndrom CAN ( syndrom týraného dítěte ). Ostrava: Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2008.
Vaníčková, E. Interpersonální násilí na dětech. Praha: Úřad vlády v rámci vládní kampaně Stop nasilí na dětech, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Burčíková, P. Cool je - vědět víc ústavní výchova a rizika komerčního zneužívání. Praha: La Strada Česká republika, 2008.
Dunovský, J. Týrané, zneužívané a zanedbáváné dítě. Praha: Grada, 1995.
Hanušová, J. Násilí na dětech - syndrom CAN. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2006.
Matějček, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986.
Matějček, Z. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha: Portál, 1994.
Sedláková, G. Vybrané ošetřovatelské medody a týrané dítě. Praha: Triton, 2010.
Slaný, J. Syndrom CAN ( syndrom týraného dítěte ). Ostrava: Ostravská univerzita, Zdravotně sociální fakulta, 2008.
Vaníčková, E. Interpersonální násilí na dětech. Praha: Úřad vlády v rámci vládní kampaně Stop nasilí na dětech, 2009.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl: V čem vidíte přínos Vaší Bc. práce pro praxi a Sociální pedagogiku?