Práce je zaměřena na zkoumání vzdělávání pracovníků v přímé péči v sociálních službách. Vychází z předpokladu, že základním pracovním nástrojem osob, které pracují v pomáhajících profesích jsou nejen jejich znalosti, ale součástí je i osobnostní vybavení každého pracovníka. Práce zkoumá, zda a jak zaměstnavatelé své zaměstnance podporují ve vzdělávání, jaké motivace mají pracovníci při výběru svého vzdělávání a zda si uvědomují propojenost zkušeností z profesního a nepracovního života.
Anotace v angličtině
The study is focussed on research of education of workers in direct care social services. It is based on the assumption that the basic tool of people who work in social services is not only their knowledge but also their personality. The study researches if and how employers encourage their employees in educationn, what motivations the employees have in choosing their education and if the employees realize the connection between experience from professional and personal life.
Klíčová slova
Pracovník v přímé péči, vzdělávání v sociálních službách, pracovní kompetence, osobnostní vybavení, povinné vzdělávání, akreditované vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Worker in direct care, education, social services, job skills, personal equipment, compulsory education, accredited education.
Rozsah průvodní práce
46
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na zkoumání vzdělávání pracovníků v přímé péči v sociálních službách. Vychází z předpokladu, že základním pracovním nástrojem osob, které pracují v pomáhajících profesích jsou nejen jejich znalosti, ale součástí je i osobnostní vybavení každého pracovníka. Práce zkoumá, zda a jak zaměstnavatelé své zaměstnance podporují ve vzdělávání, jaké motivace mají pracovníci při výběru svého vzdělávání a zda si uvědomují propojenost zkušeností z profesního a nepracovního života.
Anotace v angličtině
The study is focussed on research of education of workers in direct care social services. It is based on the assumption that the basic tool of people who work in social services is not only their knowledge but also their personality. The study researches if and how employers encourage their employees in educationn, what motivations the employees have in choosing their education and if the employees realize the connection between experience from professional and personal life.
Klíčová slova
Pracovník v přímé péči, vzdělávání v sociálních službách, pracovní kompetence, osobnostní vybavení, povinné vzdělávání, akreditované vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Worker in direct care, education, social services, job skills, personal equipment, compulsory education, accredited education.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- zmapování nabídky a struktury vzdělávání pracovníků v sociálních službách v JM kraji;
- zmapování a popis preferencí výběru vzdělávání z nabídky kurzů pro pracovníky přímé péče;
- zpětné zhodnocení efektivity pro praxi a osobní růst pracovníků v přímé péči.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) zaměřený na dané téma.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- zmapování nabídky a struktury vzdělávání pracovníků v sociálních službách v JM kraji;
- zmapování a popis preferencí výběru vzdělávání z nabídky kurzů pro pracovníky přímé péče;
- zpětné zhodnocení efektivity pro praxi a osobní růst pracovníků v přímé péči.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) zaměřený na dané téma.
Seznam doporučené literatury
GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Vyd. 2., (V nakl. Metafora 1.). V Praze: Metafora, 2011, 315, [10] s. ISBN 978-80-7359-334-6.
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. 2. rozš. a přepr. vyd. Praha: Portál, 1997, 147 s. ISBN 80-7178-150-9.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008, 286 s. ISBN 978-80-904030-0-0.
ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Vyd. 2., v Sociolog. nakl. vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 128 s. ISBN 80-85850-69-9.
WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2009, 243 s. ISBN 978-80-7261-209-3.
Seznam doporučené literatury
GOLEMAN, Daniel. Emoční inteligence. Vyd. 2., (V nakl. Metafora 1.). V Praze: Metafora, 2011, 315, [10] s. ISBN 978-80-7359-334-6.
KOPŘIVA, Karel. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. 2. rozš. a přepr. vyd. Praha: Portál, 1997, 147 s. ISBN 80-7178-150-9.
KOPŘIVA, Pavel. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008, 286 s. ISBN 978-80-904030-0-0.
ÚLEHLA, Ivan. Umění pomáhat: učebnice metod sociální praxe. Vyd. 2., v Sociolog. nakl. vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 1999, 128 s. ISBN 80-85850-69-9.
WHITMORE, John. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti : metoda transpersonálního koučování. 3., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Management Press, 2009, 243 s. ISBN 978-80-7261-209-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl dobře
3. dr. Neslušanová V čem je nejdůležitější vzdělávání pracovníků v přímé péči?
- odpověděl dobře