Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kvality života jedince s psychickým onemocněním, zejména na prožívání této nemoci rodinou. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o pojmu, definici, klasifikaci, příčinách a léčbě psychických poruch. Empirická část je zaměřena na zjišťování, jakou má rodina, jejíž člen trpí psychickým onemocněním, kvalitu života a propojuje teoretické poznatky s denní rutinou.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to understand and interpret the quality of life of individuals with mental illness and to particularly focus on the ?family experience? with a member with such an illness. The theoretical part summarizes basic information about the related applied terminology, definitions, classification, variation of causes and current treatment methods of mental disorders. The empirical part of the thesis describes the family quality of life and shared experience and relates the theoretical knowledge with the real life in a daily routine.
Klíčová slova
kvalita života, psychické onemocnění, rodina
Klíčová slova v angličtině
quality of life, mental illness, family
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku kvality života jedince s psychickým onemocněním, zejména na prožívání této nemoci rodinou. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o pojmu, definici, klasifikaci, příčinách a léčbě psychických poruch. Empirická část je zaměřena na zjišťování, jakou má rodina, jejíž člen trpí psychickým onemocněním, kvalitu života a propojuje teoretické poznatky s denní rutinou.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to understand and interpret the quality of life of individuals with mental illness and to particularly focus on the ?family experience? with a member with such an illness. The theoretical part summarizes basic information about the related applied terminology, definitions, classification, variation of causes and current treatment methods of mental disorders. The empirical part of the thesis describes the family quality of life and shared experience and relates the theoretical knowledge with the real life in a daily routine.
Klíčová slova
kvalita života, psychické onemocnění, rodina
Klíčová slova v angličtině
quality of life, mental illness, family
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- vliv psychického onemocnění člena rodiny na kvalitu života blízkých osob;
- aspekty snížené kvality života rodiny psychicky nemocných osob;
- (zejména sociální) rizika, kdy se objevuje stále více osob s psychickým onemocněním;
- hledání odpovědi na otázku, proč dochází ke snížení kvality života rodiny psychicky nemocných osob;
- služby, které pomáhají udržení a zlepšení kvality života rodin s členem psychicky nemocným;
- možnosti využití sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu v této oblasti.
Součástí práce bude empirické šetření realizované technikou rozhovoru.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- vliv psychického onemocnění člena rodiny na kvalitu života blízkých osob;
- aspekty snížené kvality života rodiny psychicky nemocných osob;
- (zejména sociální) rizika, kdy se objevuje stále více osob s psychickým onemocněním;
- hledání odpovědi na otázku, proč dochází ke snížení kvality života rodiny psychicky nemocných osob;
- služby, které pomáhají udržení a zlepšení kvality života rodin s členem psychicky nemocným;
- možnosti využití sociální pedagogiky při nápravě tohoto stavu v této oblasti.
Součástí práce bude empirické šetření realizované technikou rozhovoru.
Seznam doporučené literatury
COHEN, R. Nejčastější psychické poruchy v klinické praxi. Praha: Portal, 2002.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portal, 2000.
NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. Praha: Academia, 2003.
RABOCH, J., ANDERS, M., HELLEROVÁ, P., UHLÍKOVÁ, P. Psychiatrie: Doporučené postupy psychiatrické péče III. Brno: Tribun EU, 2010.
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
COHEN, R. Nejčastější psychické poruchy v klinické praxi. Praha: Portal, 2002.
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha: Portal, 2000.
NAKONEČNÝ, M. Úvod do psychologie. Praha: Academia, 2003.
RABOCH, J., ANDERS, M., HELLEROVÁ, P., UHLÍKOVÁ, P. Psychiatrie: Doporučené postupy psychiatrické péče III. Brno: Tribun EU, 2010.
THOROVÁ, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla dobře
3. dr. Vaňková: Rozdíl mezi inkluzí a integrací v souvislosti s postižením?