V nynější digitální éře, kdy počet mobilních zařízení převyšuje celkový počet obyvatel Země, stoupá zájem o aplikace pro tato mobilní zařízení, a to především pro smartphony. Ty se stávají nedílnou součástí bytí dnes již téměř 2 miliard lidí a zasahují do mnoha zákoutí života. Přílišná poptávka a téměř nulová omezení však vedou k tvorbě mnohdy nekvalitně zpracovaných aplikací v otázce funkčnosti či designu. V mé bakalářské práci se chci zaměřit na téma problematiky navrhování aplikace pro vyhledávání a organizaci volnočasových aktivit a vytvořit řešení, které by splňovalo nároky dnešního uživatele smartphonu.
Anotace v angličtině
Nowadays in the digital era, when the number of mobile devices exceeds the total number of world population, the interest in mobile applications (especially for smartphones) is ceaselessly increasing. Smartphone has become an integral part of life of almost two billion of people and it has a great influence on various aspects of our everyday reality. Nevertheless, the insatiable market demand and almost no regulations have led to creating many usually poorly designed applications. In my bachelor thesis I want to elaborate on the problem of designing applications for searching and managing leisure activities as well as create a solution that would meet the demands of today's smartphone users.
Klíčová slova
smartphone, mobilní zařízení, mobilní aplikace, UI design, UX design, volný čas, správce času
Klíčová slova v angličtině
smartphone, mobile device, mobile app, UI design, UX design, free time, time organizer
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V nynější digitální éře, kdy počet mobilních zařízení převyšuje celkový počet obyvatel Země, stoupá zájem o aplikace pro tato mobilní zařízení, a to především pro smartphony. Ty se stávají nedílnou součástí bytí dnes již téměř 2 miliard lidí a zasahují do mnoha zákoutí života. Přílišná poptávka a téměř nulová omezení však vedou k tvorbě mnohdy nekvalitně zpracovaných aplikací v otázce funkčnosti či designu. V mé bakalářské práci se chci zaměřit na téma problematiky navrhování aplikace pro vyhledávání a organizaci volnočasových aktivit a vytvořit řešení, které by splňovalo nároky dnešního uživatele smartphonu.
Anotace v angličtině
Nowadays in the digital era, when the number of mobile devices exceeds the total number of world population, the interest in mobile applications (especially for smartphones) is ceaselessly increasing. Smartphone has become an integral part of life of almost two billion of people and it has a great influence on various aspects of our everyday reality. Nevertheless, the insatiable market demand and almost no regulations have led to creating many usually poorly designed applications. In my bachelor thesis I want to elaborate on the problem of designing applications for searching and managing leisure activities as well as create a solution that would meet the demands of today's smartphone users.
Klíčová slova
smartphone, mobilní zařízení, mobilní aplikace, UI design, UX design, volný čas, správce času
Klíčová slova v angličtině
smartphone, mobile device, mobile app, UI design, UX design, free time, time organizer
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Rešerše
3. Analýza
4. Stanovení cílů a metody práce
5. Vypracování projektu
6. Závěr a vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Rešerše
3. Analýza
4. Stanovení cílů a metody práce
5. Vypracování projektu
6. Závěr a vyhodnocení projektu
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
PRATT, Andy, Jason NUNES, Dave CRONIN a Alan COOPER. Interactive design: an introduction to the theory and application of user-centered design. 2nd ed. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2012, 223 p.:. Smashing magazine book series. ISBN 978-161-0586-375.
KRUG, Steve, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. Don´t make me think!: a common sense approsach to web usability. 2nd ed. Berkeley: New Riders, 2006, xiii, 201 s. Smashing magazine book series. ISBN 03-213-4475-8.
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. Smashing magazine book series. ISBN 04-700-8411-1.
ALLEN, Jesmond a James CHUDLEY. Smashing UX design: foundations for designing online user experiences. Chichester, West Sussex, UK: John Wiley, 2012, xxx, 416 p. Smashing magazine book series. ISBN 04-706-6685-4.
NIELSEN, Jakob a BUDIU. Mobile usability. Berkeley, CA: New Riders, c2013, xi, 203 p. ISBN 03-218-8448-5.
Seznam doporučené literatury
PRATT, Andy, Jason NUNES, Dave CRONIN a Alan COOPER. Interactive design: an introduction to the theory and application of user-centered design. 2nd ed. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2012, 223 p.:. Smashing magazine book series. ISBN 978-161-0586-375.
KRUG, Steve, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. Don´t make me think!: a common sense approsach to web usability. 2nd ed. Berkeley: New Riders, 2006, xiii, 201 s. Smashing magazine book series. ISBN 03-213-4475-8.
COOPER, Alan, Robert REIMANN, Dave CRONIN a Alan COOPER. About face 3: the essentials of interaction design. [3rd ed.], Completely rev. Indianapolis, IN: Wiley Pub., c2007, xxxv, 610 p. Smashing magazine book series. ISBN 04-700-8411-1.
ALLEN, Jesmond a James CHUDLEY. Smashing UX design: foundations for designing online user experiences. Chichester, West Sussex, UK: John Wiley, 2012, xxx, 416 p. Smashing magazine book series. ISBN 04-706-6685-4.
NIELSEN, Jakob a BUDIU. Mobile usability. Berkeley, CA: New Riders, c2013, xi, 203 p. ISBN 03-218-8448-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student vytvořil uživatelské rozhraní pro mobilní aplikaci s názvem "myTime". Aplikace je určená pro vyhledávání a organizaci volnočasových aktivit, dá se propojit se sociální sítí, vyhledá pozici uživatele, uživatel zadá potřebné údaje a aplikace vyselektuje události, které by odpovídaly jeho požadavkům. Nabízí možnost přidávání vlastních událostí a aktivit a nastavení pro pokročilejší uživatele. Komise ohodnotila práci jako dobře zpracovanou, s použitím autorských ilustrací, poté doporučila práci k obhajobě.