Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Porovnání kontinuálního a nekontinuálního vyprávění ve filmech Quentina Tarantina 2. Praktická část: Audiovizualní dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Porovnání kontinuálního a nekontinuálního vyprávění ve filmech Quentina Tarantina
2. Praktická část: Audiovizualní dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Comparison of Linear and Nonlinear Narrative in the Films of Quentin Tarantino
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., editing.
Název dle studenta
1. Teoretická část: Porovnání kontinuálního a nekontinuálního vyprávění ve filmech Quentina Tarantina 2. Praktická část: Audiovizualní dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Táto práca sa zaoberá problematikou rozdielov kontinuálneho a nekontinuálneho filmového rozprávania. V prvej časti sú popísané definície a princípy, ktoré súvisia s filmovým rozprávaním, typy jeho montáže, praktická dramaturgia, či dodržiavanie kontinuity pomocou stavebných prvkov. Daná teória je následne využitá pri analýze filmov Four Rooms a Reservoir Dogs. Metódou komparácie spoločných a rozdielnych prvkov vybraných snímok režiséra Quentina Tarantina sa poukazuje na udalosti dôležité pri vytváraní kontinuálnej a nekontinuálnej narácie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is discussing issue of differences between linear and nonlinear narrative. First part of this thesis explains basic terms and principles, which are related to narrative, types of his montage, dramaturgy and continuity. This theory is used for analyzing movies Four Rooms and Reservoir Dogs. With method of comparison common and distinct elements in selected movies of director Quentin Tarantino are highlighting events important for writing linear and nonlinear narration.
Narration, Linear narrative, Nonlinear narrative, Four Rooms, Reservoir Dogs, Quentin Tarantino
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
SK
Anotace
Táto práca sa zaoberá problematikou rozdielov kontinuálneho a nekontinuálneho filmového rozprávania. V prvej časti sú popísané definície a princípy, ktoré súvisia s filmovým rozprávaním, typy jeho montáže, praktická dramaturgia, či dodržiavanie kontinuity pomocou stavebných prvkov. Daná teória je následne využitá pri analýze filmov Four Rooms a Reservoir Dogs. Metódou komparácie spoločných a rozdielnych prvkov vybraných snímok režiséra Quentina Tarantina sa poukazuje na udalosti dôležité pri vytváraní kontinuálnej a nekontinuálnej narácie.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is discussing issue of differences between linear and nonlinear narrative. First part of this thesis explains basic terms and principles, which are related to narrative, types of his montage, dramaturgy and continuity. This theory is used for analyzing movies Four Rooms and Reservoir Dogs. With method of comparison common and distinct elements in selected movies of director Quentin Tarantino are highlighting events important for writing linear and nonlinear narration.
Narration, Linear narrative, Nonlinear narrative, Four Rooms, Reservoir Dogs, Quentin Tarantino
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovnež odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypélené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalařské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusu obrazovou dokumentaci praktické části závérečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtiné, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovnež odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypélené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalařské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusu obrazovou dokumentaci praktické části závérečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtiné, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KUČERA, JAN: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Nakladatelství AMU, Praha 2002. ISBN 80-7331-896-2
LABÍK, ĽUDOVÍT: Dramaturgia strihovej skladby, horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. VeRBuM, Zlín 2013. ISBN 978-80-87500-30-9
VALUŠIAK, JOSEF: Základy střihové skladby. Akademie múzických umění. ISBN 978-80-7331-230-5
PLAŽEWSKI, JERZY: Filmová řeč. Orbis, 1967
DANCYGER, KEN: The technique of film and video editing. Elsevier Inc., Burlington 2011. ISBN 978-0-240-81397-4
BORDWELL, DAVID, THOMPSON, KRISTIN: Film art an introduction. McGraw-Hill, New York 2008. ISBN 978-0-07-353506-7
Seznam doporučené literatury
KUČERA, JAN: Střihová skladba ve filmu a v televizi. Nakladatelství AMU, Praha 2002. ISBN 80-7331-896-2
LABÍK, ĽUDOVÍT: Dramaturgia strihovej skladby, horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. VeRBuM, Zlín 2013. ISBN 978-80-87500-30-9
VALUŠIAK, JOSEF: Základy střihové skladby. Akademie múzických umění. ISBN 978-80-7331-230-5
PLAŽEWSKI, JERZY: Filmová řeč. Orbis, 1967
DANCYGER, KEN: The technique of film and video editing. Elsevier Inc., Burlington 2011. ISBN 978-0-240-81397-4
BORDWELL, DAVID, THOMPSON, KRISTIN: Film art an introduction. McGraw-Hill, New York 2008. ISBN 978-0-07-353506-7
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student po diskuzi a odpovědích položených oponentem obhájil svoji bakalářskou práci za A - výborně.