Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická práce: Střih televizních sportovních přenosů
2. Praktická práce: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Editing of Live TV Sports Broadcasts
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., editing
Název dle studenta
1. Teoretická práce: Střih televizních sportovních přenosů
2. Praktická práce: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Bakalářská práce se zabývá tématem střih televizních sportovních přenosů. V úvodní části se zamě-řuje na teoretická východiska a historický vývoj téhož tématu. Součástí této práce je snaha zmapovat způsoby práce obrazového střihače a vytvořit obecnou skladbu sportovních přenosů. V poslední řadě se zaměřuje na střihové trendy sportovních přenosů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with editing of live TV sports broadcasts. First part is sum of theoretical works about this theme as well as historical precedents. Main part offers theoretical base for work of editor for live-streamed sport events and prepares general overview of sport event editing pattern. In last part pre-sents actual tendency in sports broadcasts.
Klíčová slova
sport, sportovní přenos, živý střih, sekvenční střih, televize
Klíčová slova v angličtině
sport, sport broadcast, live editing, multiple-camera setup, TV
Rozsah průvodní práce
35
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem střih televizních sportovních přenosů. V úvodní části se zamě-řuje na teoretická východiska a historický vývoj téhož tématu. Součástí této práce je snaha zmapovat způsoby práce obrazového střihače a vytvořit obecnou skladbu sportovních přenosů. V poslední řadě se zaměřuje na střihové trendy sportovních přenosů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with editing of live TV sports broadcasts. First part is sum of theoretical works about this theme as well as historical precedents. Main part offers theoretical base for work of editor for live-streamed sport events and prepares general overview of sport event editing pattern. In last part pre-sents actual tendency in sports broadcasts.
Klíčová slova
sport, sportovní přenos, živý střih, sekvenční střih, televize
Klíčová slova v angličtině
sport, sport broadcast, live editing, multiple-camera setup, TV
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
VALUŠIAK, Josef. Základy strihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, ISBN 80-733-1039-2
KUČERA, Jan. Strihová skladba ve filmu a v televizi. 2., dopl. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, ISBN 80-733-1896-2
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. 1. vyd. V Praze: NAMU, 2012, ISBN 978-80-7331-246-6
PLAZEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967
JACOBSON, Mitch. Mastering Multi-Camera Techniques: From Preproduction to Editing and Deliverables. 1st ed. MA: Focal Press, 2010, 472 s. ISBN 02-408-1176-3
MILLAR, Gavin and REISZ, Karel. The Techique of film editing. 2nd ed. MA: Focal Press, 2005, 901 s. ISBN 02-405-2185-4
SLACK, Trevor. The Commercialisation of Sport. 1st ed. MA: Routledge, 2003, 368 s. ISBN 07-146-8078-8.
Seznam doporučené literatury
VALUŠIAK, Josef. Základy strihové skladby. 3., rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, ISBN 80-733-1039-2
KUČERA, Jan. Strihová skladba ve filmu a v televizi. 2., dopl. vyd. Praha: Akademie múzických umění, 2002, ISBN 80-733-1896-2
ORLEBAR, Jeremy. Kniha o televizi. 1. vyd. V Praze: NAMU, 2012, ISBN 978-80-7331-246-6
PLAZEWSKI, Jerzy. Filmová řeč. 1. vyd. Praha: Orbis, 1967
JACOBSON, Mitch. Mastering Multi-Camera Techniques: From Preproduction to Editing and Deliverables. 1st ed. MA: Focal Press, 2010, 472 s. ISBN 02-408-1176-3
MILLAR, Gavin and REISZ, Karel. The Techique of film editing. 2nd ed. MA: Focal Press, 2005, 901 s. ISBN 02-405-2185-4
SLACK, Trevor. The Commercialisation of Sport. 1st ed. MA: Routledge, 2003, 368 s. ISBN 07-146-8078-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka při rozpravě a zodpovězením otázek vedoucího práce a oponenta obhájila závěrečnou práci za D - uspokojivě.