Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: O grotesknosti a ironii v hraném filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: O grotesknosti a ironii v hraném filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: The Grotesque and the Ironic in Feature Film
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 20 mins., directing
Název dle studenta
1. Teoretická část: O grotesknosti a ironii v hraném filmu
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Predstavená diplomová práca prináša rozbor základných estetických kategórií komiky, jej vývoj a vplyv na súčasnú kinematografiu. Teória humoru je široká oblasť a táto práca si nekladie ambíciu podrobne zanalyzovať každú žánrovú figúru komiky. Ponúka ale struč-ný pohľad na genézu jednej z oblastí smiechovej kultúry- grotesky a grotesknosti, ktorá vo významnej miere ovplyvňovala charakter literárnych a dramatických útvarov. Rozobe-rá význam jej vplyvu na kinematografiu, vznik filmovej grotesky a jej otcov a v závere analyzuje groteskné prvky v diele Woodyho Allena, Quentina Tarantina.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyses the fundamental aesthetic categories in comedy, its deve-lopment and influence on contemporary cinema. As the scope of humour theory is broad, this work does not seek to provide a detailed analysis of each genre concept within come-dy. However, it explores the genesis of one area in laughter culture, namely, the gro-tesque. To a large extent, it had strong impact in literature and drama. This work analyses the effects of the grotesque on cinema and its creators. In its conclusion this thesis analy-ses grotesque elements in the works of Woody Allen, Quentin Tarantino.
Klíčová slova
komika, groteskno, teória humoru, karnevalová kultúra, commedia dell'arte, Charlie Chaplin, film Diktátor, Woody Allen, Quentin Tarantino
Klíčová slova v angličtině
comedy, grotesque, humour theory, carnival culture, Commedia dell'arte, Charlie Chap-lin, Dictator the movie, Woody Allen, Quentin Tarantino
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
SK
Anotace
Predstavená diplomová práca prináša rozbor základných estetických kategórií komiky, jej vývoj a vplyv na súčasnú kinematografiu. Teória humoru je široká oblasť a táto práca si nekladie ambíciu podrobne zanalyzovať každú žánrovú figúru komiky. Ponúka ale struč-ný pohľad na genézu jednej z oblastí smiechovej kultúry- grotesky a grotesknosti, ktorá vo významnej miere ovplyvňovala charakter literárnych a dramatických útvarov. Rozobe-rá význam jej vplyvu na kinematografiu, vznik filmovej grotesky a jej otcov a v závere analyzuje groteskné prvky v diele Woodyho Allena, Quentina Tarantina.
Anotace v angličtině
This diploma thesis analyses the fundamental aesthetic categories in comedy, its deve-lopment and influence on contemporary cinema. As the scope of humour theory is broad, this work does not seek to provide a detailed analysis of each genre concept within come-dy. However, it explores the genesis of one area in laughter culture, namely, the gro-tesque. To a large extent, it had strong impact in literature and drama. This work analyses the effects of the grotesque on cinema and its creators. In its conclusion this thesis analy-ses grotesque elements in the works of Woody Allen, Quentin Tarantino.
Klíčová slova
komika, groteskno, teória humoru, karnevalová kultúra, commedia dell'arte, Charlie Chaplin, film Diktátor, Woody Allen, Quentin Tarantino
Klíčová slova v angličtině
comedy, grotesque, humour theory, carnival culture, Commedia dell'arte, Charlie Chap-lin, Dictator the movie, Woody Allen, Quentin Tarantino
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě, 1 výtisk dialogové listiny a synopse (česky i anglicky).
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BARAN, L.: Barva v umění, kultuře a společnosti. Praha : AMU, 1978.
BARAN, L.: Teorie a praxe filmového obrazu : Praha, AMU, 1971.
BARAN, L.: Zázraky filmového obrazu. Praha : Panorama, 1989.
BLECH, R.: Encyklopédia filmu : Bratislava, Obzor, 1993.
BARTHES, R.: Mytologie. Praha : Dokořán, 2004.
BERNARD, J., FRÝDLOVÁ, P.: Malý labyrint filmu. Praha : Albatros. 1988.
BREČKA, S. a kol.: Od tamtamov po internet. Bratislava : Eurokódex, 2009. ISBN 978-80-89363-29
CASSIRER, E.: Esej o človeku. Bratislava, Pravda, 1977.
CIEL, M.: Pohyblivé obrázky. Bratislava : L.C.A., 2006. ISBN 80-89129-69-2
DOUBRAVOVÁ, J.: Sémiotika v teorii a praxi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-566-0
GINDL-TATÁROVÁ, Z.: Praktická dramaturgia. Bratislava : Školfilm, 2005. ISBN 80-969420-9-3
GINDL-TATÁROVÁ, Z.: Umelecké filmové dielo a komercia z hľadiska praktickej dramaturgie. Bratislava : VŠMÚ ,2000. ISBN 80-85182-72-6
ECO, U.: Mysl a smysl. Praha : Nadace Vize 97, 2000.
JANOUŠKOVÁ, K.: Fyziologie zraku pro poslucháče filmové a televizní fakulty. Praha: AMU, 1970.
LEXMAN, J.: Audiovizuálne médiá a hudobná kultúra.Bratislava : Ústav hudobnej vedy SAV, 2002. ISBN 80-968279-4-4
LOTMAN, J. M.: Semiotika filmu a problémy filmovej estetiky. Bratislava : SFÚ, 2008. ISBN 978-80-85187-51-9
MONACO, J.: Jak číst film. Praha : Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6
PLAZEWSKI, J.: Filmová řeč. Praha : Orbis, 1961.
PLÍTKOVÁ, M.: Filmový šlabikár. Bratislava: NOC, 2000. ISBN 80-7121-192-3
TUŠER, A.: Praktikum mediálnej tvorby, Bratislava : Eurokódex, 2010. ISBN 978-80-89447-16-9
Seznam doporučené literatury
BARAN, L.: Barva v umění, kultuře a společnosti. Praha : AMU, 1978.
BARAN, L.: Teorie a praxe filmového obrazu : Praha, AMU, 1971.
BARAN, L.: Zázraky filmového obrazu. Praha : Panorama, 1989.
BLECH, R.: Encyklopédia filmu : Bratislava, Obzor, 1993.
BARTHES, R.: Mytologie. Praha : Dokořán, 2004.
BERNARD, J., FRÝDLOVÁ, P.: Malý labyrint filmu. Praha : Albatros. 1988.
BREČKA, S. a kol.: Od tamtamov po internet. Bratislava : Eurokódex, 2009. ISBN 978-80-89363-29
CASSIRER, E.: Esej o človeku. Bratislava, Pravda, 1977.
CIEL, M.: Pohyblivé obrázky. Bratislava : L.C.A., 2006. ISBN 80-89129-69-2
DOUBRAVOVÁ, J.: Sémiotika v teorii a praxi. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-566-0
GINDL-TATÁROVÁ, Z.: Praktická dramaturgia. Bratislava : Školfilm, 2005. ISBN 80-969420-9-3
GINDL-TATÁROVÁ, Z.: Umelecké filmové dielo a komercia z hľadiska praktickej dramaturgie. Bratislava : VŠMÚ ,2000. ISBN 80-85182-72-6
ECO, U.: Mysl a smysl. Praha : Nadace Vize 97, 2000.
JANOUŠKOVÁ, K.: Fyziologie zraku pro poslucháče filmové a televizní fakulty. Praha: AMU, 1970.
LEXMAN, J.: Audiovizuálne médiá a hudobná kultúra.Bratislava : Ústav hudobnej vedy SAV, 2002. ISBN 80-968279-4-4
LOTMAN, J. M.: Semiotika filmu a problémy filmovej estetiky. Bratislava : SFÚ, 2008. ISBN 978-80-85187-51-9
MONACO, J.: Jak číst film. Praha : Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6
PLAZEWSKI, J.: Filmová řeč. Praha : Orbis, 1961.
PLÍTKOVÁ, M.: Filmový šlabikár. Bratislava: NOC, 2000. ISBN 80-7121-192-3
TUŠER, A.: Praktikum mediálnej tvorby, Bratislava : Eurokódex, 2010. ISBN 978-80-89447-16-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prokázal vynikající vědomosti v oboru a přesvědčivým způsobem prezentoval a obhájil svoji práci na výbornou.
Návrh komise na ocenění: Cena děkanky FMK