Tato bakalářská práce se zabývá knihou Pýcha a Předsudek a její filmovou adaptací z roku 2005 natočenou režisérem Joe Wrightem a změnami, ke kterým dochází při transformaci děje z knihy na filmové plátno. První část bakalářské práce se zabývá typickými rysy anglického neoklasicismu a romantismu za účelem dalšího srovnání a vytyčení zásadních rozdílů mezi těmito dvěma literárními trendy. Do kontextu těchto dvou rozdílných trendů je zasazena autorka analyzovaného románu, Jane Austenová. První část také stručně popisuje její život a zaměřuje se na charakteristiku jejich děl, dále je definován pojem filmová adaptace. Druhá část bakalářské práce se zaobírá rozborem vybraných postav se zaměřením na rozdíly, které vznikly při filmovém zpracování knihy. Cílem této bakalářské práce je rozpoznat odchylky mezi románem a jeho filmovou adaptací a analyzovat čím byly tyto rozdíly způsobeny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the book Pride and Prejudice and its movie adaptation directed by the British director Joe Wright in 2005 and with changes that occur during the transformation of the plot from a book to the wide screen. The first part of my bachelor thesis deals with typical features of English neoclassicism and romanticism in order to further compare and indicate the fundamental differences between these two literary trends. Jane Austen, the author of the analysed novel, is put into the context of these two different trends. The first part also briefly describes her life and focuses on the characteristics of her literary work. The term film adaptation is also defined in this part. The second part of this thesis concerns with the analysis of selected characters with the focus on differences that appeared in the film adaptation of this book. The aim of this bachelor thesis is to identify the differences in the book and its film adaptation and to analyse their motives.
Klíčová slova
Jane Austen, Pýcha a Předsudek, Neoklasicismus, Romantismus, filmová adaptace
Klíčová slova v angličtině
Jane Austen, Pride and Prejudice, Neoclassicism, Romanticism, Film Adaptation
Rozsah průvodní práce
51s. (90 612)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá knihou Pýcha a Předsudek a její filmovou adaptací z roku 2005 natočenou režisérem Joe Wrightem a změnami, ke kterým dochází při transformaci děje z knihy na filmové plátno. První část bakalářské práce se zabývá typickými rysy anglického neoklasicismu a romantismu za účelem dalšího srovnání a vytyčení zásadních rozdílů mezi těmito dvěma literárními trendy. Do kontextu těchto dvou rozdílných trendů je zasazena autorka analyzovaného románu, Jane Austenová. První část také stručně popisuje její život a zaměřuje se na charakteristiku jejich děl, dále je definován pojem filmová adaptace. Druhá část bakalářské práce se zaobírá rozborem vybraných postav se zaměřením na rozdíly, které vznikly při filmovém zpracování knihy. Cílem této bakalářské práce je rozpoznat odchylky mezi románem a jeho filmovou adaptací a analyzovat čím byly tyto rozdíly způsobeny.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the book Pride and Prejudice and its movie adaptation directed by the British director Joe Wright in 2005 and with changes that occur during the transformation of the plot from a book to the wide screen. The first part of my bachelor thesis deals with typical features of English neoclassicism and romanticism in order to further compare and indicate the fundamental differences between these two literary trends. Jane Austen, the author of the analysed novel, is put into the context of these two different trends. The first part also briefly describes her life and focuses on the characteristics of her literary work. The term film adaptation is also defined in this part. The second part of this thesis concerns with the analysis of selected characters with the focus on differences that appeared in the film adaptation of this book. The aim of this bachelor thesis is to identify the differences in the book and its film adaptation and to analyse their motives.
Klíčová slova
Jane Austen, Pýcha a Předsudek, Neoklasicismus, Romantismus, filmová adaptace
Klíčová slova v angličtině
Jane Austen, Pride and Prejudice, Neoclassicism, Romanticism, Film Adaptation
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídajících odborných materiálů k tématu bakalářské práce
Nastudování vybraných primárních děl
Formulace cílů práce dle získaných informací z odborných sekundárních zdrojů
Analýza zvolených děl - románu Jane Austen Pýcha a předsudeka filmu Joe Wrighta Pýcha a předsudek- v kontextu s tématem
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídajících odborných materiálů k tématu bakalářské práce
Nastudování vybraných primárních děl
Formulace cílů práce dle získaných informací z odborných sekundárních zdrojů
Analýza zvolených děl - románu Jane Austen Pýcha a předsudeka filmu Joe Wrighta Pýcha a předsudek- v kontextu s tématem
Vyvození a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Austen, Jane. Pride and Prejudice. Edited by Keith Cabera. Ware: Wordsworth Edition, 2007.
Hutcheon, Linda. A Theory of Adaptation. New York: Routledge, 2006.
McFarlaine, Brian. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. Oxford: Scarecrow Press, 1996.
Sanders, Andrew. The Short History of English Literature. Oxford: Clarendon Press, 1994.
Welsh, James M., and Peter Lev, eds. The Literature/Film Reader Issues of Adaptation. Lanham: Scaresrow Press, 2007.
Seznam doporučené literatury
Austen, Jane. Pride and Prejudice. Edited by Keith Cabera. Ware: Wordsworth Edition, 2007.
Hutcheon, Linda. A Theory of Adaptation. New York: Routledge, 2006.
McFarlaine, Brian. Novel to Film: An Introduction to the Theory of Adaptation. Oxford: Scarecrow Press, 1996.
Sanders, Andrew. The Short History of English Literature. Oxford: Clarendon Press, 1994.
Welsh, James M., and Peter Lev, eds. The Literature/Film Reader Issues of Adaptation. Lanham: Scaresrow Press, 2007.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Fonfarova: Would you say that making a romantic adaptation of a neoclassical novel harms the original text in any way? Would you say that such an adaptation is a result of the directors misunderstanding of the original text or was it a purpose? A: The book is not affected, but if you see the movie first than you may be surprised by the book and may be disappointed. The director misunderstood the character of Mrs. Bennet, he did not see the critical side. Q: Fonfarova: When focusing on the issue of adaptations, can you name some other examples of dissimar adaptations of classical novels? A: Anna Karenina Q: Trčkova: What is the most faithful adaptation of a literary work you know? A: BBC version of Pride and Prejudice, historically well done.