Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Rozdílné producentské cesty
2. Praktická část: Audiovizuální soubor s názvem "Zoostory", celková délka minimálně 20 minut, produkce
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Rozdílné producentské cesty
2. Praktická část: Audiovizuální soubor s názvem "Zoostory", celková délka minimálně 20 minut, produkce
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Different Approaches to Production
2. Practical Part: "Zooostory" (working title) - an audiovisual assemblage, minimum length 20 minutes, production manager
Název dle studenta
1. Teoretická část: Rozdílné producentské cesty
2. Praktická část: Audiovizuální soubor s názvem "Zoostory", celková délka minimálně 20 minut, produkce
Tato práce si klade za cíl charakterizovat postavu filmového producenta na poli české ki-nematografie. Sleduje vývoj postavy producenta od historie po současnost, vymezuje zá-kladní pojm z výroby kinematografieckého díla a popisuje všechny fáze výro-by celovečerního filmu. S producentem souvisí také filmové financování, zde vymezuji zá-kladní zdroje a strategie. Větší prostor věnuji také distribuci, která je pro další životnost celovečerního filmu klíčová. Teoretická část je podložena rozhovory s odborníky z praxe.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to characterize the role of a film producer in Czech cinematog-raphy. It monitors the evolution of the producer's role throughout history up to the present day, defines the basic concepts surrounding the creation of a cinematographic work and summarizes all the steps of creating a feature film. Film financing is an important part of the producer's role, this thesis analyses some basic resources and strategies. More of the work is then focused on distribution, a crucial part of the feature film lifecycle. The theo-retical part of this thesis is based on interviews with professionals, experienced in this field.
Klíčová slova
producent, producenství, produkce, filmová distribuce, filmová propagace, Miloš Havel, financování filmu, historický vývoj filmové výroby, distribuční společnosti, Státní fond kinematografie, Jan Svěrák, Petr Oukropec
Klíčová slova v angličtině
producer, production, film distribution, film promotion, Miloš Havel, film financing, historical development of film production,distribution companies, State cinematography fund, Jan Svěrák, Petr Oukropec
Rozsah průvodní práce
91 s. (141 116 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce si klade za cíl charakterizovat postavu filmového producenta na poli české ki-nematografie. Sleduje vývoj postavy producenta od historie po současnost, vymezuje zá-kladní pojm z výroby kinematografieckého díla a popisuje všechny fáze výro-by celovečerního filmu. S producentem souvisí také filmové financování, zde vymezuji zá-kladní zdroje a strategie. Větší prostor věnuji také distribuci, která je pro další životnost celovečerního filmu klíčová. Teoretická část je podložena rozhovory s odborníky z praxe.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is to characterize the role of a film producer in Czech cinematog-raphy. It monitors the evolution of the producer's role throughout history up to the present day, defines the basic concepts surrounding the creation of a cinematographic work and summarizes all the steps of creating a feature film. Film financing is an important part of the producer's role, this thesis analyses some basic resources and strategies. More of the work is then focused on distribution, a crucial part of the feature film lifecycle. The theo-retical part of this thesis is based on interviews with professionals, experienced in this field.
Klíčová slova
producent, producenství, produkce, filmová distribuce, filmová propagace, Miloš Havel, financování filmu, historický vývoj filmové výroby, distribuční společnosti, Státní fond kinematografie, Jan Svěrák, Petr Oukropec
Klíčová slova v angličtině
producer, production, film distribution, film promotion, Miloš Havel, film financing, historical development of film production,distribution companies, State cinematography fund, Jan Svěrák, Petr Oukropec
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě a 1ks souboru na CD, který obsahuje: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, marketingový a distribuční záměr, dále technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 60 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
- 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě a 1ks souboru na CD, který obsahuje: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, marketingový a distribuční záměr, dále technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
1. THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 1. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2007, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-807-1068-983
2. HRABÁNEK, Jiří. Film z hlediska autorského práva. Vyd. 2., V nakl. Leges vyd. 1. Praha: Leges, 2011, 80 s. ISBN 978-80-87212-91-2
3. KELLISON, Cathrine. Producing for TV and new media: a real-world approach for producers. 2nd ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2009, xxii, 322 p. ISBN 978-024-0810-874
4. MONACO, James. Jak číst film. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. 740 s. ISBN 80-00-01410-6
5. MELOUNEK, Pavel. Necenzurovaná zpráva o českém filmu. 1. vyd. Praha: Artes liberales, 2010. ISBN 978-80-904745-1-2
6. WANATOWICZOVÁ, Krystyna. Miloš Havel. 1. vyd. Praha: Knihovna Václava Havla, 2013. 551 s. 978-80-87490-18-1
7. EPSTEIN, Edward Jay. Ekonomika Hollywoodu. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2013. 209 s. ISBN 978-80-204-2753-3
8. AUERBACH, Norbert. Z Barrandova do Hollywoodu. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 2006. 162 s. ISBN 80-204-1558-0
9. GINDL-Tatárová, Zuzana. Practical Dramaturgy. 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2008. 183 s. ISBN 978-80-85182-98-9
10. PROKOPOVÁ, Alena. Příběh filmu Kuky se vrací. 1. vyd. Praha: Mladá fornta, 2011. 165 s. ISBN 978-80-204-2509-6
11. ČERMÁKOVÁ, Dana. Génius Zdeněk Svěrák. 1. vyd. Praha: Imagination of people, 2009. 175 s. 978-80-904214-4-8
12. BEZECNÁ, Vlaďka. Cesta za Oscarem. 1. vyd. Praha: Duel, 1997. s. 116. 80-902324-2-6
Seznam doporučené literatury
1. THOMPSON, Kristin a David BORDWELL. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 1. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2007, 827 s., [24] s. obr. příl. ISBN 978-807-1068-983
2. HRABÁNEK, Jiří. Film z hlediska autorského práva. Vyd. 2., V nakl. Leges vyd. 1. Praha: Leges, 2011, 80 s. ISBN 978-80-87212-91-2
3. KELLISON, Cathrine. Producing for TV and new media: a real-world approach for producers. 2nd ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2009, xxii, 322 p. ISBN 978-024-0810-874
4. MONACO, James. Jak číst film. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. 740 s. ISBN 80-00-01410-6
5. MELOUNEK, Pavel. Necenzurovaná zpráva o českém filmu. 1. vyd. Praha: Artes liberales, 2010. ISBN 978-80-904745-1-2
6. WANATOWICZOVÁ, Krystyna. Miloš Havel. 1. vyd. Praha: Knihovna Václava Havla, 2013. 551 s. 978-80-87490-18-1
7. EPSTEIN, Edward Jay. Ekonomika Hollywoodu. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2013. 209 s. ISBN 978-80-204-2753-3
8. AUERBACH, Norbert. Z Barrandova do Hollywoodu. 1. vyd. Praha: Mladá fronta 2006. 162 s. ISBN 80-204-1558-0
9. GINDL-Tatárová, Zuzana. Practical Dramaturgy. 1. vyd. Bratislava: Vysoká škola múzických umení, 2008. 183 s. ISBN 978-80-85182-98-9
10. PROKOPOVÁ, Alena. Příběh filmu Kuky se vrací. 1. vyd. Praha: Mladá fornta, 2011. 165 s. ISBN 978-80-204-2509-6
11. ČERMÁKOVÁ, Dana. Génius Zdeněk Svěrák. 1. vyd. Praha: Imagination of people, 2009. 175 s. 978-80-904214-4-8
12. BEZECNÁ, Vlaďka. Cesta za Oscarem. 1. vyd. Praha: Duel, 1997. s. 116. 80-902324-2-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po obsáhlé diskuzi komise dospěla k závěru, že studentka obhájila svoji závěrečnou práci s výsledkem B-velmi dobře.