Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat a následně analyzovat marketingové strategie společnosti Skype Technologies a jejich konkurentů.
Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je definován marketing jako takový, ale také pojmy jako marketingový mix či marketingová strategie. Praktická část poté identifikuje jednotlivé marketingové strategie společnosti Skype Technologies se strategiemi používanými konkurenty Viber Media, AT&T Inc. a aplikací FaceTime od společnosti Apple.
Závěr bakalářské práce je věnován návrhům možného budoucího vývoje marketingových strategií společnosti Skype.
Anotace v angličtině
The primary objective of this thesis is to identify and analyze the marketing strategies of the Skype Technologies and its competitors.
The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, marketing field as well as marketing terms, e.g. marketing mix or marketing strategy are defined. The practical part identifies the particular marketing strategies of the Skype Technologies and compares them with strategies used by the following competitors Viber Media, AT&T Inc. and FaceTime application designed by Apple Company.
The final part is devoted to the suggestions for possible future development of the marketing strategies used by Skype.
Hlavním cílem této bakalářské práce je identifikovat a následně analyzovat marketingové strategie společnosti Skype Technologies a jejich konkurentů.
Tato práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je definován marketing jako takový, ale také pojmy jako marketingový mix či marketingová strategie. Praktická část poté identifikuje jednotlivé marketingové strategie společnosti Skype Technologies se strategiemi používanými konkurenty Viber Media, AT&T Inc. a aplikací FaceTime od společnosti Apple.
Závěr bakalářské práce je věnován návrhům možného budoucího vývoje marketingových strategií společnosti Skype.
Anotace v angličtině
The primary objective of this thesis is to identify and analyze the marketing strategies of the Skype Technologies and its competitors.
The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part, marketing field as well as marketing terms, e.g. marketing mix or marketing strategy are defined. The practical part identifies the particular marketing strategies of the Skype Technologies and compares them with strategies used by the following competitors Viber Media, AT&T Inc. and FaceTime application designed by Apple Company.
The final part is devoted to the suggestions for possible future development of the marketing strategies used by Skype.
Definujte metody práce a stanovte její cíle.
Představte a popište aplikaci Skype.
Charakterizujte marketingové strategie společnosti Skype.
Porovnejte výhody a nevýhody mobilních operátorů a aplikace Skype.
Formulujte závěry práce a okomentujte budoucí vývoj aplikace Skype.
Zásady pro vypracování
Definujte metody práce a stanovte její cíle.
Představte a popište aplikaci Skype.
Charakterizujte marketingové strategie společnosti Skype.
Porovnejte výhody a nevýhody mobilních operátorů a aplikace Skype.
Formulujte závěry práce a okomentujte budoucí vývoj aplikace Skype.
Seznam doporučené literatury
Gough, Michael. 2006. Skype Me! From Single User to Small Enterprise and Beyond. Rockland: Syngress Pub.
Kunes, Jan. 2007. Skype: Telefonujeme přes Internet. 3., aktualiz. vyd. ed. Brno: Computer Press.
Max, Harry, and Taylor Ray. 2006. Skype: The Definitive Guide. Indianapolis: Que.
Pashtan, Ariel. 2005. Mobile Web Services. Cambridge: Cambridge University Press.
Sun, Lingfen, et al. 2013. Guide to Voice and Video Over IP: For Fixed and Mobile Networks. London: Springer-Verlag.
Seznam doporučené literatury
Gough, Michael. 2006. Skype Me! From Single User to Small Enterprise and Beyond. Rockland: Syngress Pub.
Kunes, Jan. 2007. Skype: Telefonujeme přes Internet. 3., aktualiz. vyd. ed. Brno: Computer Press.
Max, Harry, and Taylor Ray. 2006. Skype: The Definitive Guide. Indianapolis: Que.
Pashtan, Ariel. 2005. Mobile Web Services. Cambridge: Cambridge University Press.
Sun, Lingfen, et al. 2013. Guide to Voice and Video Over IP: For Fixed and Mobile Networks. London: Springer-Verlag.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his bachelor thesis.
Q: Fonfárová: You claim that the real-time translator when brought into perfection makes Skype ''unbeatable on the market‘‘. Is it possible to develop such an application that would replace human translators?
A: I think when making a conversation among people, what matters is we see each other and we can ask if we do not understand something.
Q: Fonfárová: In terms of marketing strategies, what would you advise Skype to do in order to make its customers as loyal as those of Apple?
A: What makes them loyal is that it provides them with feeling of superiority. Moreover, the price is really high, the Skype cannot compete, only make them sure it works without any problems.
Q: Trčková: What is the correct term for using a noun (e.g. a brand name) as a verb regarding the word-formation process? (e.g. to google or to skype)
A: It is called conversion.
Q: Mikeska: What about facebook messenger, can it be a competitor of Skype?
A: Yes, but not soon, it is more about texting, chatting.