Cílem bakalářské práce je zvýšení efektivnosti marketingového komunikačního mixu společnosti Sadlon Technologies, s.r.o. Stará Turá. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V první části práce jsou vysvětlené teoretické poznatky z odborné literatury a východiska týkající se marketingového mixu a komunikace zaměřené zejména na business-to-business marketing a průmyslové odvětví. Druhá, praktická část, je zaměřená na analýzu marketingového mixu s hlavním důrazem kladeným na využívání marketingové komunikace firmy. V závěru jsou na základě výsledků PESTLE a SWOT analýzy navrhnuté doporučení a návrhy vedoucí ke zvýšení efektivnosti marketingové komunikace této společnosti.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to increase the efficiency of marketing communications mix of the company Sadlon Technologies, s.r.o. Stará Turá. The work is divided into theoretical and practical part. The first part contains theoretical facts based on literature and the issues related to the marketing mix and communication, focusing mainly on Business-to-business marketing and the industry field. The second, practical part focuses on the analysis of marketing mix with the emphasis on the means of marketing communications used by the company. With the use of the results of PESTLE and SWOT analysis, the end of the work contains recommendations and suggestions which could enhance the effectiveness of marketing communications of the company.
Cílem bakalářské práce je zvýšení efektivnosti marketingového komunikačního mixu společnosti Sadlon Technologies, s.r.o. Stará Turá. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. V první části práce jsou vysvětlené teoretické poznatky z odborné literatury a východiska týkající se marketingového mixu a komunikace zaměřené zejména na business-to-business marketing a průmyslové odvětví. Druhá, praktická část, je zaměřená na analýzu marketingového mixu s hlavním důrazem kladeným na využívání marketingové komunikace firmy. V závěru jsou na základě výsledků PESTLE a SWOT analýzy navrhnuté doporučení a návrhy vedoucí ke zvýšení efektivnosti marketingové komunikace této společnosti.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to increase the efficiency of marketing communications mix of the company Sadlon Technologies, s.r.o. Stará Turá. The work is divided into theoretical and practical part. The first part contains theoretical facts based on literature and the issues related to the marketing mix and communication, focusing mainly on Business-to-business marketing and the industry field. The second, practical part focuses on the analysis of marketing mix with the emphasis on the means of marketing communications used by the company. With the use of the results of PESTLE and SWOT analysis, the end of the work contains recommendations and suggestions which could enhance the effectiveness of marketing communications of the company.
Zpracujte literární zdroje vztahující se k danému tématu.
Charakterizujte firmu Sadlon Technologies.
Analyzujte současný marketingový mix firmy Sadlon Technologies.
Navrhněte zlepšení marketingové komunikační strategie firmy Sadlon Technologies.
Zformulujte závěr a shrňte získané poznatky.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární zdroje vztahující se k danému tématu.
Charakterizujte firmu Sadlon Technologies.
Analyzujte současný marketingový mix firmy Sadlon Technologies.
Navrhněte zlepšení marketingové komunikační strategie firmy Sadlon Technologies.
Zformulujte závěr a shrňte získané poznatky.
Seznam doporučené literatury
Baker, Michael John, and Susan J. Hart. 2008. The Marketing Book. 6th Edition. New York: Routledge.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2004. Marketing. Praha: Grada Publishing.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Principles of Marketing. Upper Saddle River: Pearson/Prentice Hall.
Kozák, Vratislav, and Pavla Staňková. 2008. Marketing I. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Zamazalová, Marcela. 2009. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing.
Seznam doporučené literatury
Baker, Michael John, and Susan J. Hart. 2008. The Marketing Book. 6th Edition. New York: Routledge.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2004. Marketing. Praha: Grada Publishing.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Principles of Marketing. Upper Saddle River: Pearson/Prentice Hall.
Kozák, Vratislav, and Pavla Staňková. 2008. Marketing I. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně.
Zamazalová, Marcela. 2009. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Fonfárová: Is the company willing to implement your suggestions? A: Yes as it is a good idea to start, it is based on a good strategy. Q: Fonfárová: What is the major problem in implementation of these suggestions? A: Finding someone to deal with marketing strategy, as the CEO cannot do all. Q: Trčková: Who has defined points and weight used in SWOT analysis? Is the evaluation objective or subjective based on your opinion? A: The SWOT is a combination, I tried to be objective and find the S and W according to the strategy. Q: Trčková: Can you calculate costs connected to e-shop in detail (per year, including social and health insurance for employee paid by the company, etc.)? A: For the new employee there are two cases: calculated the tax payment is different in Slovakia than Czech Republic, so about 500 or 1000 euros, than some advertisement, editor, accountant, etc. and after we must calculate the overall costs.