Diplomová práce v teoretické části pojednává o problematice zážitkové pedagogiky. Zamě-řuje se na její vývoj a přístupy k ní v českém i zahraničním prostředí. Autor dává dohroma-dy nové poznatky a popisuje metody a jednotlivé aspekty zážitkové pedagogiky, které vy-užívá v praktické části. V praktické části autor popisuje zrealizovaný projekt výměny mlá-deže, který využívá aspekty zážitkové pedagogiky k zvyšování klíčových kompetencí účastníků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Tento projekt je dále systematicky vy-hodnocen za účelem zjištění, zda měl edukační přínos.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the issue of experiential education in the theoretical part. Focuses on the development and approaches to experiential education in Czech and foreign envi-ronment. The author puts together new knowledge and methods. Describes various aspects of experiential learning which utilizes in the practical part. In the practical part, the author describes a undertaken project of youth exchange. This project is focuses on improving the core competencies of participants from socially disadvantaged backgrounds. This project is also systematically evaluated in order to determine whether they had educational contribution.
Experimetnal education, evaluation, project, leisure time , game methods , core competen-cies , education, youth exchanges
Rozsah průvodní práce
83 s. (115 973 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce v teoretické části pojednává o problematice zážitkové pedagogiky. Zamě-řuje se na její vývoj a přístupy k ní v českém i zahraničním prostředí. Autor dává dohroma-dy nové poznatky a popisuje metody a jednotlivé aspekty zážitkové pedagogiky, které vy-užívá v praktické části. V praktické části autor popisuje zrealizovaný projekt výměny mlá-deže, který využívá aspekty zážitkové pedagogiky k zvyšování klíčových kompetencí účastníků ze sociálně znevýhodněného prostředí. Tento projekt je dále systematicky vy-hodnocen za účelem zjištění, zda měl edukační přínos.
Anotace v angličtině
Diploma thesis deals with the issue of experiential education in the theoretical part. Focuses on the development and approaches to experiential education in Czech and foreign envi-ronment. The author puts together new knowledge and methods. Describes various aspects of experiential learning which utilizes in the practical part. In the practical part, the author describes a undertaken project of youth exchange. This project is focuses on improving the core competencies of participants from socially disadvantaged backgrounds. This project is also systematically evaluated in order to determine whether they had educational contribution.
Experimetnal education, evaluation, project, leisure time , game methods , core competen-cies , education, youth exchanges
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, plánování a realizace herních programů.
Příprava metodiky praktické části.
Návrh, realizace a evaluace zážitkově herního programu pomocí kvalitativního šetření.
Vyhodnocení dosažených cílů a zpracování dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků projektu a jeho shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, plánování a realizace herních programů.
Příprava metodiky praktické části.
Návrh, realizace a evaluace zážitkově herního programu pomocí kvalitativního šetření.
Vyhodnocení dosažených cílů a zpracování dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků projektu a jeho shrnutí.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2816-2.
PELÁNEK, Radek a Michael A GASS. Zážitkové výukové programy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 133 s. ISBN 978-807-3676-568.
PELÁNEK, Radek, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 205 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-7367-353-6.
PRIEST, Simon, Michael A GASS a Jiří MAREŠ. Effective leadership in adventure programming. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics, c2005, xv, 328 p. Pedagogika (Grada). ISBN 07-360-5250-X.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-717-8772-8.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2816-2.
PELÁNEK, Radek a Michael A GASS. Zážitkové výukové programy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 133 s. ISBN 978-807-3676-568.
PELÁNEK, Radek, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 205 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-7367-353-6.
PRIEST, Simon, Michael A GASS a Jiří MAREŠ. Effective leadership in adventure programming. 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics, c2005, xv, 328 p. Pedagogika (Grada). ISBN 07-360-5250-X.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 4., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2003, 322 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-717-8772-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil základní teoretická východiska své diplomové práce, motivace výběru daného tématu, cíle výzkumného šetření, výzkumné otázky a další aspekty metodologie výzkumného šetření. Student prezentoval základní zjištění výzkumného šetření a reagoval na dotazy komise.