Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je podrobně rozebrána problematika stresu. Nejdříve je stres vymezen, poté následuje popis toho, jak vzniká, jak je prožíván a jak je zvládán. Pozornost je věnována i zdravotně sociálnímu pracovníkovi jako pomocníkovi pro zvládání stresových situací. Závěr teoretické části je věnován specifikům stresu při studiu vysoké školy a jeho zvládání. V praktické části se věnuji vyhodnocení a posouzení, zda jsou více ve stresu studenti prvních ročníků, nebo studenti třetích ročníků ústavu zdravotnických studií.
Anotace v angličtině
The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is examined in detail the issue of stress. Firstly stress is defined, followed by a description of how it arises, how it is experienced and how it is coped. Attention is also paid to the health social worker as an assistant for coping with stress. Conclusion of the theoretical part is devoted to the specifics of stress during university studies and its management. The practical part is devoted to evaluating and assessing whether that they are more stressed, eighter for first-year students, or students of third year of the Institute of Health Studies.
Klíčová slova
stres, eustres, distres, zvládání stresu, odolnost vůči stresu, zdravotně sociální pracovník, stres spojený se studiem vysoké školy, zvládání stresu
Klíčová slova v angličtině
stress, eustress, distress, stress management, stress resistance, health and social workers, the stress associated with studying college, coping with stress
Rozsah průvodní práce
47
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je podrobně rozebrána problematika stresu. Nejdříve je stres vymezen, poté následuje popis toho, jak vzniká, jak je prožíván a jak je zvládán. Pozornost je věnována i zdravotně sociálnímu pracovníkovi jako pomocníkovi pro zvládání stresových situací. Závěr teoretické části je věnován specifikům stresu při studiu vysoké školy a jeho zvládání. V praktické části se věnuji vyhodnocení a posouzení, zda jsou více ve stresu studenti prvních ročníků, nebo studenti třetích ročníků ústavu zdravotnických studií.
Anotace v angličtině
The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part is examined in detail the issue of stress. Firstly stress is defined, followed by a description of how it arises, how it is experienced and how it is coped. Attention is also paid to the health social worker as an assistant for coping with stress. Conclusion of the theoretical part is devoted to the specifics of stress during university studies and its management. The practical part is devoted to evaluating and assessing whether that they are more stressed, eighter for first-year students, or students of third year of the Institute of Health Studies.
Klíčová slova
stres, eustres, distres, zvládání stresu, odolnost vůči stresu, zdravotně sociální pracovník, stres spojený se studiem vysoké školy, zvládání stresu
Klíčová slova v angličtině
stress, eustress, distress, stress management, stress resistance, health and social workers, the stress associated with studying college, coping with stress
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek ve vztahu k problematice stresu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek ve vztahu k problematice stresu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KUTNOHORSKÁ, Jana, Martina CICHÁ a Radoslav GOLDMANN. Etika pro zdravotně sociální pracovníky.
Praha: Grada, 2011. 192 s. ISBN 978-80-247-3843-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academica, 2000. 336 s. ISBN 80-200-0763-6.
SCHREIBER, Vratislav. Lidský stres. Praha: Academica, 2000. 106 s. ISBN 80-200-0240-5.
VYMĚTAL, Jan. Lékařská psychologie. 3. vyd. Praha: Portál, 2003. 400 s. ISBN 80-7178-740-X.
Seznam doporučené literatury
KUTNOHORSKÁ, Jana, Martina CICHÁ a Radoslav GOLDMANN. Etika pro zdravotně sociální pracovníky.
Praha: Grada, 2011. 192 s. ISBN 978-80-247-3843-7.
NAKONEČNÝ, Milan. Lidské emoce. Praha: Academica, 2000. 336 s. ISBN 80-200-0763-6.
SCHREIBER, Vratislav. Lidský stres. Praha: Academica, 2000. 106 s. ISBN 80-200-0240-5.
VYMĚTAL, Jan. Lékařská psychologie. 3. vyd. Praha: Portál, 2003. 400 s. ISBN 80-7178-740-X.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Co by se mělo změnit v rámci studia zdravotnických oborů, aby se zvýšila kvalita odolnosti studentů vůči stresu? Studentka navrhuje umístit na nástěnky kontakty na specifické pracovníky, odpočinkové sportovní aktivity, pořádání exkurzí, bohatší nástěnky.Dále studentka odpovídala na otázky plynoucí z diskuze.