Hlavným cieľom bakalárskej práce je vytvorenie aplikácie na podporu učiva prvých ročníkov základných škôl. Aplikácia je koncipovaná ako príbeh pretkaný krátkymi hrami, ktoré majú žiakov utvrdzovať a zdokonaľovať v získaných vedomostiach. Rozdelená je do kapitol, ktoré fungujú ako súhrn týždňového učiva. Teoretická práca je zameraná na význam hry ako takej a jej vlastnosti. Ďalej popisuje videohru, jej skladbu, históriu ale aj vzťah spoločnosti k nej. V teoretickej práci sa špeciálne venujem možnostiam využitia hry v bežnom živote a marketingu. Upozorňujem na jej dobré vlastnosti a opisujem tie zlé. Posledná časť teoretickej práce sa venuje školstvu a integrácie multimédií do procesu vzdelávania. Praktická časť popisuje proces prípravy aplikácie, obsahovú stránku hry a užívateľské rozhranie.
Anotace v angličtině
The main goal of this Bachelor's thesis is to create an interactive application aimed at supporting the teaching process of first year elementary school students. The application presents itself as a story riddled with short games that aim to revise and perfect the kids' knowledge gained in class. It is divided into chapters which function as summaries of each week's curriculum.
The theoretical part of my thesis explores the meaning and importance of a game and its characteristics. It also describes videogames with their structure, history and relevance to society. I specifically focus on the possibilities of utilizing games in day-to-day life and in marketing. I highlight good qualities of games and describe the bad. The last part of my theoretical work is dedicated to the education system and to the integration of interactive
multimedia into the learning process. The practical part of my thesis describes the process of creating an application, the game's content and its user interface.
Hlavným cieľom bakalárskej práce je vytvorenie aplikácie na podporu učiva prvých ročníkov základných škôl. Aplikácia je koncipovaná ako príbeh pretkaný krátkymi hrami, ktoré majú žiakov utvrdzovať a zdokonaľovať v získaných vedomostiach. Rozdelená je do kapitol, ktoré fungujú ako súhrn týždňového učiva. Teoretická práca je zameraná na význam hry ako takej a jej vlastnosti. Ďalej popisuje videohru, jej skladbu, históriu ale aj vzťah spoločnosti k nej. V teoretickej práci sa špeciálne venujem možnostiam využitia hry v bežnom živote a marketingu. Upozorňujem na jej dobré vlastnosti a opisujem tie zlé. Posledná časť teoretickej práce sa venuje školstvu a integrácie multimédií do procesu vzdelávania. Praktická časť popisuje proces prípravy aplikácie, obsahovú stránku hry a užívateľské rozhranie.
Anotace v angličtině
The main goal of this Bachelor's thesis is to create an interactive application aimed at supporting the teaching process of first year elementary school students. The application presents itself as a story riddled with short games that aim to revise and perfect the kids' knowledge gained in class. It is divided into chapters which function as summaries of each week's curriculum.
The theoretical part of my thesis explores the meaning and importance of a game and its characteristics. It also describes videogames with their structure, history and relevance to society. I specifically focus on the possibilities of utilizing games in day-to-day life and in marketing. I highlight good qualities of games and describe the bad. The last part of my theoretical work is dedicated to the education system and to the integration of interactive
multimedia into the learning process. The practical part of my thesis describes the process of creating an application, the game's content and its user interface.
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
herní průmysl, historie a současnost her u nás a ve světě, gamifikace, edukace pomocí her.
2. Praktická část:
návrh edukační hry pro děti základních škol.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
herní průmysl, historie a současnost her u nás a ve světě, gamifikace, edukace pomocí her.
2. Praktická část:
návrh edukační hry pro děti základních škol.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Prezentace vizuální koncepce PC hry pro děti 6 - 7 let s prvky edukce a podpory paměťových schopností komise akceptuje. Kvalitní výtvarný výstup, struktura, gradace informací - v pořádku. Dušan Wolf: malé odlišnosti v charakteru postaviček ufonů (3 barvy?). Lumír Kajnar: dobrá strategie hry. Václav Houf: časový limit hraní na PC je nutný. Lenka Baroňová: kvalitní kreslená složka projektu. Obhajoba kvalitní.