Předkládaná práce se zabývá neformálním vzděláváním dětí a mládeže ve skautu v podmínkách výchovného ústavu. Jejím hlavním cílem je zjistit k jakým změnám dochází u klientů v rámci představ o hodnotách a o životě před vstupem a po vstupu do skautského hnutí. V souvislosti s provedeným výzkum v této oblasti jsme zjistili, že skautské prvky je vhodné zařazovat do volnočasových aktivit v rámci pozitivního působení na klienty ve
výchovném zařízení.
Anotace v angličtině
The present work deals with the formal education of children and youth in the Boy Scouts in under-tions of the educational institution. Its main objective is to determine what changes occur with clients in the values and ideas about life before and after joining the Scout Movement. In connection with the research conducted in this area, we found that the scout elements is appropriate to include in leisure activities in the framework of a positive impact on clients in institutions.
Předkládaná práce se zabývá neformálním vzděláváním dětí a mládeže ve skautu v podmínkách výchovného ústavu. Jejím hlavním cílem je zjistit k jakým změnám dochází u klientů v rámci představ o hodnotách a o životě před vstupem a po vstupu do skautského hnutí. V souvislosti s provedeným výzkum v této oblasti jsme zjistili, že skautské prvky je vhodné zařazovat do volnočasových aktivit v rámci pozitivního působení na klienty ve
výchovném zařízení.
Anotace v angličtině
The present work deals with the formal education of children and youth in the Boy Scouts in under-tions of the educational institution. Its main objective is to determine what changes occur with clients in the values and ideas about life before and after joining the Scout Movement. In connection with the research conducted in this area, we found that the scout elements is appropriate to include in leisure activities in the framework of a positive impact on clients in institutions.
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických hledisek a pojmů z oblasti trasnsformativního učení a zájmového informálního vzdělávání.
Zpracování metodiky výzkumu a zajištění informantů pro vlastní výzkum.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím opakovaných polostrukturovaných interview.
Zpracování (kódování a kategorizování), vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a nastínění možností dalšího výzkumu.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických hledisek a pojmů z oblasti trasnsformativního učení a zájmového informálního vzdělávání.
Zpracování metodiky výzkumu a zajištění informantů pro vlastní výzkum.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím opakovaných polostrukturovaných interview.
Zpracování (kódování a kategorizování), vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, shrnutí a nastínění možností dalšího výzkumu.
Seznam doporučené literatury
SVOJSÍK, Benjamin Antonín. Základy junáctví: návod pro výchovu české mládeže na základě systému sira R. Baden-Powela. Praha: České lidové knihkupectví a antikvariát Josef Springer, 1912.
MEZIROW, Jack. Learning to Think Like an Adult: Core Concepts of Transformation Theory. in MEZIROW, Jack. and Associates (Eds.) Learning as Transformation: Critical Perspetives on a Theory in Progress. San Francisco: Jossey-Bass, 2000. ISBN 0-7879-4845-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra Poláčková. Člověk prostředí výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
SVOJSÍK, Benjamin Antonín. Základy junáctví: návod pro výchovu české mládeže na základě systému sira R. Baden-Powela. Praha: České lidové knihkupectví a antikvariát Josef Springer, 1912.
MEZIROW, Jack. Learning to Think Like an Adult: Core Concepts of Transformation Theory. in MEZIROW, Jack. and Associates (Eds.) Learning as Transformation: Critical Perspetives on a Theory in Progress. San Francisco: Jossey-Bass, 2000. ISBN 0-7879-4845-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra Poláčková. Člověk prostředí výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s důvodem pro výběr tématu. Uvedla základní body teoretické části a osvětlila volbu metodologie výzkumu. Uvedla výsledky výzkumu. Byly přečteny posudky a zodpovězeny dotazy.
Diskuze: Doc. Vávrová upozornila na etický rozměr dotazování u nezletilých. Dr. Skarupská upozornila, že v teoretické části není uveden pojem výchovný ústav, tj. zařízení, ve kterém autorka prováděla výzkum.