Diplomová práce se zabývá problematikou, která se svým původem stále řadí mezi nové fenomény. V práci si dáváme za cíl komplexně popsat problematiku stalkingu a kyberstalkingu. V teoretické části se zabýváme vymezením základní terminologie, která nás bude v průběhu práce provázet. Zaměříme se také na historii dané problematiky a členění pachatelů podle různých autorů. Teoretická část je zakončena právní úpravou a možnostmi obrany. V praktické části chceme zjistit, jaké znalosti a zkušenosti mají s danou problematikou adolescenti.
Práce si klade za cíl poukázat na skutečnost, že i nový fenomén může být pro dnešní adolescenty nebezpečím.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the matters, which still ranks among the new phenomenon with its native. We give for the aim at this work to comprehensively decribe the matters of stalking and cyber-stalking. In the theoretical part we deal with definying of the basic terminology that will accompany us during this work. We will also focus on the history of this matters, structuring of offenders according the different authors and the theoretical part is finished by the legal regulations and the possibilities for defense. In the practical part we want to find out what knowledge and experience have adolescents with this matters .
The importance of the work it to point out how also the new phenomenon can be a danger for today´s adolelescents.
Klíčová slova
stalking, kyberstalking, adolescent, oběť stalkingu a kyberstalkingu, pachatel stalkingu a kyberstalkingu
Klíčová slova v angličtině
stalking, cyber-stalking, adolescents, victim of stalking and cyber-stalking, offender of stalking and cyber-stalking
Rozsah průvodní práce
114 s. (166 750)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou, která se svým původem stále řadí mezi nové fenomény. V práci si dáváme za cíl komplexně popsat problematiku stalkingu a kyberstalkingu. V teoretické části se zabýváme vymezením základní terminologie, která nás bude v průběhu práce provázet. Zaměříme se také na historii dané problematiky a členění pachatelů podle různých autorů. Teoretická část je zakončena právní úpravou a možnostmi obrany. V praktické části chceme zjistit, jaké znalosti a zkušenosti mají s danou problematikou adolescenti.
Práce si klade za cíl poukázat na skutečnost, že i nový fenomén může být pro dnešní adolescenty nebezpečím.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the matters, which still ranks among the new phenomenon with its native. We give for the aim at this work to comprehensively decribe the matters of stalking and cyber-stalking. In the theoretical part we deal with definying of the basic terminology that will accompany us during this work. We will also focus on the history of this matters, structuring of offenders according the different authors and the theoretical part is finished by the legal regulations and the possibilities for defense. In the practical part we want to find out what knowledge and experience have adolescents with this matters .
The importance of the work it to point out how also the new phenomenon can be a danger for today´s adolelescents.
Klíčová slova
stalking, kyberstalking, adolescent, oběť stalkingu a kyberstalkingu, pachatel stalkingu a kyberstalkingu
Klíčová slova v angličtině
stalking, cyber-stalking, adolescents, victim of stalking and cyber-stalking, offender of stalking and cyber-stalking
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stalkingu a kyberstalkingu a jejich dopadu na adolescenty.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stalkingu a kyberstalkingu a jejich dopadu na adolescenty.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů: příručka pro pomáhající profese. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-802-4720-142.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na Internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computerpress, 2013. ISBN 978-802-5138-045.
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-807-3875-459.
BUSKOTTE, Andrea. Z pekla ven: žena v domácím násilí. Překlad Monika Burger. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-802-5117-866.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
ČÍRTKOVÁ, Ludmila a Petra VITOUŠOVÁ. Pomoc obětem (a svědkům) trestných činů: příručka pro pomáhající profese. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-802-4720-142.
ECKERTOVÁ, Lenka a Daniel DOČEKAL. Bezpečnost dětí na Internetu: rádce zodpovědného rodiče. Brno: Computerpress, 2013. ISBN 978-802-5138-045.
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-807-3875-459.
BUSKOTTE, Andrea. Z pekla ven: žena v domácím násilí. Překlad Monika Burger. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-802-5117-866.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přehledně vymezila záměření své práce a výsledky výzkumu. Zodpověděla otázky k obhajobě, na tyto byla připravena. Diskuze proběhla k typu rozhovoru, který studentka využila.
Co Vás vedlo k volbě kvalitativní strategie ve výzkumu? (Mgr. Anna Petr Šafránková, Ph.D.) Studentka pohovořila o volbě v kontextu cíle práce. Komise ocenila volbu tématu a zpracování teoretické části práce, poukázala na kvantifikaci kvalitativního zaměření, která se v práci místy objevuje (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.).