Diplomová práce "Význam nízkoprahového zařízení pro rodiny ze sociálně slabého a narušeného prostředí" se zaměřuje na významnost opakovaného využívání služeb nízko-prahového zařízení pro uživatele ze sociálně slabého a narušeného prostředí potažmo ro-dinnými příslušníky uživatele.
Teoretická část se věnuje vzniku nízkoprahových center a jejich zakotvení v zákoně o so-ciálních službách. Následuje část věnována rodině, jako základu rozvoje a formování je-dince. Zmíněny jsou také příčiny sociálního oslabení a narušení prostředí rodiny. Další kapitola se zabývá Nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež v Uherském Hradišti. Zá-věrečná kapitola se věnuje otázce terminologií volného času v kontextu s rodinou, věko-vými zvláštnostmi při trávení volného času. Praktická část práce je orientována na kvalita-tivní výzkum významnosti nízkoprahového zařízení pro děti a mládež.
Anotace v angličtině
Diploma Thesis "Relevance of a low-threshold institution for families living in a socially deprived environment" focuses on relevance and importance of repeated using
of a low-threshold institution services for users born in socially deprived and distorted en-vironment not to say by user's family members.
Theoretical part of the study attends to a low-threshold institution generation and their further anchorage within Social Services Act content.
Following part is focused on a family as a base stone for proper development and forming of an individual. There are mentioned also causes of social deprivation and distortion
of a standard family environment.
Further chapter is oriented on Low-threshold institution for children and youth in Uherske Hradiste. The final chapter aims to leisure time terminologies in the context with a family, age distinctions at a leisure activities.
The practical part of the Study is oriented towards qualitative analysis of Low-threshold institution for children and youth.
Klíčová slova
volný čas, děti, mládež, rodina, sociálně slabá rodina, rodina s narušeným prostředím, Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální práce
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Children, Youth and Family, Socially Deprived Family, Low-Threshold Institution for Children and Youth, Social Work
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Význam nízkoprahového zařízení pro rodiny ze sociálně slabého a narušeného prostředí" se zaměřuje na významnost opakovaného využívání služeb nízko-prahového zařízení pro uživatele ze sociálně slabého a narušeného prostředí potažmo ro-dinnými příslušníky uživatele.
Teoretická část se věnuje vzniku nízkoprahových center a jejich zakotvení v zákoně o so-ciálních službách. Následuje část věnována rodině, jako základu rozvoje a formování je-dince. Zmíněny jsou také příčiny sociálního oslabení a narušení prostředí rodiny. Další kapitola se zabývá Nízkoprahovým zařízením pro děti a mládež v Uherském Hradišti. Zá-věrečná kapitola se věnuje otázce terminologií volného času v kontextu s rodinou, věko-vými zvláštnostmi při trávení volného času. Praktická část práce je orientována na kvalita-tivní výzkum významnosti nízkoprahového zařízení pro děti a mládež.
Anotace v angličtině
Diploma Thesis "Relevance of a low-threshold institution for families living in a socially deprived environment" focuses on relevance and importance of repeated using
of a low-threshold institution services for users born in socially deprived and distorted en-vironment not to say by user's family members.
Theoretical part of the study attends to a low-threshold institution generation and their further anchorage within Social Services Act content.
Following part is focused on a family as a base stone for proper development and forming of an individual. There are mentioned also causes of social deprivation and distortion
of a standard family environment.
Further chapter is oriented on Low-threshold institution for children and youth in Uherske Hradiste. The final chapter aims to leisure time terminologies in the context with a family, age distinctions at a leisure activities.
The practical part of the Study is oriented towards qualitative analysis of Low-threshold institution for children and youth.
Klíčová slova
volný čas, děti, mládež, rodina, sociálně slabá rodina, rodina s narušeným prostředím, Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež, sociální práce
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Children, Youth and Family, Socially Deprived Family, Low-Threshold Institution for Children and Youth, Social Work
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k volnočasovým aktivitám a rodinám ze sociálně slabého a narušeného prostředí.
Příprava metodiky výzkumné části práce.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů s využitím postupů zakotvené teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k volnočasovým aktivitám a rodinám ze sociálně slabého a narušeného prostředí.
Příprava metodiky výzkumné části práce.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů s využitím postupů zakotvené teorie.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FISCHER Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie - závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. GRADA Publishing, a. s., 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
HOFBAUER Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JANDOUREK Jan. Úvod do sociologie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-644-5.
PÁVKOVÁ Jiřina. Pedagogika volného času - teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
ŠVAŘÍČEK Roman a Klára ŠEĎOVÁ, Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7376-313-0.
Seznam doporučené literatury
FISCHER Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie - závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. GRADA Publishing, a. s., 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
HOFBAUER Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
JANDOUREK Jan. Úvod do sociologie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-644-5.
PÁVKOVÁ Jiřina. Pedagogika volného času - teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
ŠVAŘÍČEK Roman a Klára ŠEĎOVÁ, Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7376-313-0.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s vybraným tématem práce. Krátce uvedla nejdůležitější pojmy z teoretické části diplomové práce. Pak se zaměřila na cíle výzkumu, výzkumný nástroj, získaná data. Výsledky podrobně rozebrala. Pak byly přečeteny posudky a studentka zodpověděla dotaz.