Práce se zabývá kvalitou odborného sociálního poradenství, ve vztahu k osobám se zdravotním postižením.
Anotace v angličtině
The work deals with the quality of professional social counseling in relation to persons with disabilities.
Klíčová slova
sociální práce, sociální pracovník, osoba se zdravotním postižením, základní sociální poradenství, odborné sociální poradenství
Klíčová slova v angličtině
social work, social worker, person with disabilities, basic social counseling, professional social counseling
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá kvalitou odborného sociálního poradenství, ve vztahu k osobám se zdravotním postižením.
Anotace v angličtině
The work deals with the quality of professional social counseling in relation to persons with disabilities.
Klíčová slova
sociální práce, sociální pracovník, osoba se zdravotním postižením, základní sociální poradenství, odborné sociální poradenství
Klíčová slova v angličtině
social work, social worker, person with disabilities, basic social counseling, professional social counseling
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sociálnímu poradenství, kvalitě sociálních služeb a osobám se zdravotním postižením.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k sociálnímu poradenství, kvalitě sociálních služeb a osobám se zdravotním postižením.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví: strategie práce s klienty, krizové scénáře. Praha: Portál, 2010. ISBN 987-80-7367-590-5.
KISVETROVÁ Helena a Šárka JEŽOVSKÁ. Osoby se zdravotním postižením. Univerzita Palackého Olomouc, 2014. IBSN 978-80-244-4064-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KRHUTOVÁ, Lenka. Autonomie v kontextu zdravotního postižení. Ostrava: Albert, 2013. ISBN 978-80-7326-232-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika jako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
JŮN, Hynek. Moc, pomoc a bezmoc v sociálních službách a ve zdravotnictví: strategie práce s klienty, krizové scénáře. Praha: Portál, 2010. ISBN 987-80-7367-590-5.
KISVETROVÁ Helena a Šárka JEŽOVSKÁ. Osoby se zdravotním postižením. Univerzita Palackého Olomouc, 2014. IBSN 978-80-244-4064-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KRHUTOVÁ, Lenka. Autonomie v kontextu zdravotního postižení. Ostrava: Albert, 2013. ISBN 978-80-7326-232-7.
VÁGNEROVÁ, Marie. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala záměr diplomové práce. Konkrétně se zaměřila na design výzkumu (výzkumné otázky, cíle, technika sběru dat, atd.). Poté již uvedla konkrétní výstupy výzkumného šetření. Výstupy výzkumu uvedla obecně, bez powerpointové podoby. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta DP.