Bakalářská práce se zabývá představami učitelek mateřských škol a rodičů o učitelství. Teoretická část pojednává o učitelství obecně, o profesi učitele a jaké jsou její specifika, dále charakterizuje profesi učitele z hlediska jeho role a profesních kompetencí. Praktická část práce má za cíl objasnit pohled rodičů a učitelů mateřských škol na učitelství a učitele.
Výzkumná část interpretuje rozhovory obou skupin. V závěru jsou uvedeny odpovědi na výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is concepts of the teaching by kindergarten teachers and parents. The theoretical part goes about teaching generally, teacher´s job and its specificity, it also describes teacher´s part and authorities. The practical part should explain the parent´s view on teaching and teachers. The research part represents the dialogues of these two groups. There are answers the research questions in conclusion.
Klíčová slova
Učitel, učitelství, profese, naivní teorie
Klíčová slova v angličtině
Teacher, teaching, profession, naive theory.
Rozsah průvodní práce
51 s. (76 831 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá představami učitelek mateřských škol a rodičů o učitelství. Teoretická část pojednává o učitelství obecně, o profesi učitele a jaké jsou její specifika, dále charakterizuje profesi učitele z hlediska jeho role a profesních kompetencí. Praktická část práce má za cíl objasnit pohled rodičů a učitelů mateřských škol na učitelství a učitele.
Výzkumná část interpretuje rozhovory obou skupin. V závěru jsou uvedeny odpovědi na výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is concepts of the teaching by kindergarten teachers and parents. The theoretical part goes about teaching generally, teacher´s job and its specificity, it also describes teacher´s part and authorities. The practical part should explain the parent´s view on teaching and teachers. The research part represents the dialogues of these two groups. There are answers the research questions in conclusion.
Klíčová slova
Učitel, učitelství, profese, naivní teorie
Klíčová slova v angličtině
Teacher, teaching, profession, naive theory.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše na téma představy učitelek mateřských škol a rodičů o učitelství.
Vymezení terminologie: učitel, učitelství, profese, naivní teorie.
Vymezení teoretických východisek z oblasti představ učitelek mateřských škol a rodičů o učitelství.
Příprava metodiky, empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí otevřeného kódování, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše na téma představy učitelek mateřských škol a rodičů o učitelství.
Vymezení terminologie: učitel, učitelství, profese, naivní teorie.
Vymezení teoretických východisek z oblasti představ učitelek mateřských škol a rodičů o učitelství.
Příprava metodiky, empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím polostrukturovaného interview.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat pomocí otevřeného kódování, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-802-4728-636.
GAVORA, Peter. Naivné teórie dieťaťa a ich pedagogické využitie. Pedagogika, 1992. č. 1. ISSN 0031-3815.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-802-6201-748.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří Mareš. Pedagogický slovník, Praha: Portál, 1995. ISBN 80-717-8029-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Seznam doporučené literatury
DYTRTOVÁ, Radmila a Marie KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-802-4728-636.
GAVORA, Peter. Naivné teórie dieťaťa a ich pedagogické využitie. Pedagogika, 1992. č. 1. ISSN 0031-3815.
MAREŠ, Jiří. Pedagogická psychologie. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-802-6201-748.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří Mareš. Pedagogický slovník, Praha: Portál, 1995. ISBN 80-717-8029-4.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala závěry své bakalářské práce. Komise vyzdvihla zvolené téma BP. Nedostatkem práce je především její teoretická část, kde autorka čerpá převážně z jednoho zdroje. Studentka však dokázala v práci nastavit empirickou část a interpretovat získaná data tak zdařile, že tím vyvážila nedostatečnou teoretickou část. Studentka zodpověděla otázky v posudcích vedoucího i oponenta práce. Proběhla diskuze k některých zjištěním autorky.