Tato bakalářská práce je zaměřena na pracovní spokojenost pedagogů mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit určitou míru spokojenosti pracovníků v této sféře. Dalším cílem je zjistit spokojenost dle devíti dimenzí, které stanovil Paul E. Spector. Tato práce je rozdělena do dvou částí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části definujeme pojmy, které souvisejí s pracovní spokojeností. Jsou to pojmy pracovní spokojenost, psychologie práce, dále jsou to faktory pracovní spokojenosti a v neposlední řadě pracovní nespokojenost. Praktická část bakalářské práce je kvantitativního typu. Zaměřuje se na spokojenost pedagogů v mateřských školách. Daný průzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Byl použit standardizovaný dotazník Job Satisfaction Survey.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on job satisfaction of teachers of kindergartens. The aim of the study is to determine a certain level of staff satisfaction in this area. Other goal is to determine the level of satisfaction according to the nine dimensions set by Paul E. Spector. This work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines the concepts that relate to job satisfaction. These concepts are job satisfaction, work psychology, furthermore factors of job satisfaction and, ultimately, job dissatisfaction. The practical part of this thesis is of a quantitative type. It focuses on satisfaction of teachers in kindergartens. The survey was conducted via questionnaire. A standardized questionnaire Job Satisfaction Survey was used.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, psychologie práce, pracovní motivace, faktory pracovní spokojenosti, pracovní nespokojenost
Klíčová slova v angličtině
job satisfaction, work psychology, work motivation, job satisfaction factors, job dissatisfaction
Rozsah průvodní práce
66 s. (84 273)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na pracovní spokojenost pedagogů mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit určitou míru spokojenosti pracovníků v této sféře. Dalším cílem je zjistit spokojenost dle devíti dimenzí, které stanovil Paul E. Spector. Tato práce je rozdělena do dvou částí na teoretickou a praktickou část. V teoretické části definujeme pojmy, které souvisejí s pracovní spokojeností. Jsou to pojmy pracovní spokojenost, psychologie práce, dále jsou to faktory pracovní spokojenosti a v neposlední řadě pracovní nespokojenost. Praktická část bakalářské práce je kvantitativního typu. Zaměřuje se na spokojenost pedagogů v mateřských školách. Daný průzkum byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Byl použit standardizovaný dotazník Job Satisfaction Survey.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on job satisfaction of teachers of kindergartens. The aim of the study is to determine a certain level of staff satisfaction in this area. Other goal is to determine the level of satisfaction according to the nine dimensions set by Paul E. Spector. This work is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part defines the concepts that relate to job satisfaction. These concepts are job satisfaction, work psychology, furthermore factors of job satisfaction and, ultimately, job dissatisfaction. The practical part of this thesis is of a quantitative type. It focuses on satisfaction of teachers in kindergartens. The survey was conducted via questionnaire. A standardized questionnaire Job Satisfaction Survey was used.
Klíčová slova
pracovní spokojenost, psychologie práce, pracovní motivace, faktory pracovní spokojenosti, pracovní nespokojenost
Klíčová slova v angličtině
job satisfaction, work psychology, work motivation, job satisfaction factors, job dissatisfaction
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek z oblasti pracovní spokojenosti pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek z oblasti pracovní spokojenosti pedagogických pracovníků v předškolním vzdělávání.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou standardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi mateřských škol.
Seznam doporučené literatury
FRITZ, Hannelore. Spokojeně v zaměstnání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7113-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie práce a řízení. Brno: CERM, 2000. ISBN 80-214-1552-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-856-0301-2.
PAULÍK, Karel. Psychologické aspekty pracovní spokojenosti učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 1999. ISBN 80-704-2550-4.
RUHL, Jerry M a Robert A JOHNSON. Kniha o spokojenosti: o cestách k nalezení vnitřní pohody a radosti. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8380-3.
Seznam doporučené literatury
FRITZ, Hannelore. Spokojeně v zaměstnání. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-736-7113-1.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KOHOUTEK, Rudolf. Psychologie práce a řízení. Brno: CERM, 2000. ISBN 80-214-1552-5.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace pracovního jednání a její řízení. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-856-0301-2.
PAULÍK, Karel. Psychologické aspekty pracovní spokojenosti učitelů. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 1999. ISBN 80-704-2550-4.
RUHL, Jerry M a Robert A JOHNSON. Kniha o spokojenosti: o cestách k nalezení vnitřní pohody a radosti. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-717-8380-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou práci. Dr. Kočvarová jako vedoucí práce shrnula své hodnocení, kdy ocenila množství respondentů. Podotkla ale dále, že studentka méně konzultovala. Doc. Wiegerová upozornila na nevhodnost použitého nástroje pro mateřské školy. Studentka dále zodpověděla otázky uvedené v posudcích.