- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Digitální projekce
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na oblast digitální projekce, která v poslední době zaznamenala obrovský vývoj v celém světě. Práce je rozdělena na dvě hlavní kapitoly: teoretickou a praktickou část. V první zmíněné části popisuji podstatu a začátky digitální projekce včetně procesu digitalizace jako takového, a zároveň nastiňuji způsoby digitali-zace filmu i kinosálů. V druhé kapitole pak zjišťuji, jaké vybavení a technologie jsou ne-zbytné k zajišťování kvalitní digitální projekce a jaké praktické využití v současnosti digi-tální projekce nabízí. V závěru pak hodnotím pozitiva i negativa, která sebou digitální éra přináší, a zkoumám také budoucí nové trendy ve vytyčené oblasti.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I focus on the area of digital projection that has been recently experi-encing a huge worldwide development. Thesis is divided into two main sections: theoreti-cal part and practical part. In the first part I describe principles and beginnings of digital projection including the digitisation process, and at the same time I mention ways of film and cinema digitisation. In the second section I try to find out what kind of equipment and technologies are necessary to ensure quality digital projection and what practical usage the digital projection itself offers. In the conclusion I assess the positive and negative sides that the digital era has brought as well as examine new future trends in this field.
Klíčová slova
Digitální projekce, digitalizace, analogový 35 mm film, digitální kino
Klíčová slova v angličtině
Digital Projection, Digitisation, Analog 35 mm Film, Digital Cinema
Rozsah průvodní práce
46 s., obrazová příloha - 1 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na oblast digitální projekce, která v poslední době zaznamenala obrovský vývoj v celém světě. Práce je rozdělena na dvě hlavní kapitoly: teoretickou a praktickou část. V první zmíněné části popisuji podstatu a začátky digitální projekce včetně procesu digitalizace jako takového, a zároveň nastiňuji způsoby digitali-zace filmu i kinosálů. V druhé kapitole pak zjišťuji, jaké vybavení a technologie jsou ne-zbytné k zajišťování kvalitní digitální projekce a jaké praktické využití v současnosti digi-tální projekce nabízí. V závěru pak hodnotím pozitiva i negativa, která sebou digitální éra přináší, a zkoumám také budoucí nové trendy ve vytyčené oblasti.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I focus on the area of digital projection that has been recently experi-encing a huge worldwide development. Thesis is divided into two main sections: theoreti-cal part and practical part. In the first part I describe principles and beginnings of digital projection including the digitisation process, and at the same time I mention ways of film and cinema digitisation. In the second section I try to find out what kind of equipment and technologies are necessary to ensure quality digital projection and what practical usage the digital projection itself offers. In the conclusion I assess the positive and negative sides that the digital era has brought as well as examine new future trends in this field.
Klíčová slova
Digitální projekce, digitalizace, analogový 35 mm film, digitální kino
Klíčová slova v angličtině
Digital Projection, Digitisation, Analog 35 mm Film, Digital Cinema
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
" 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
" 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
" 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
" 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
" 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
" 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON: Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vydání Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, ISBN 978-807-3312-176
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON: Dějiny filmu: přehled světové kinematografie, 1. vydání Praha: AMU, 2007. ISBN 978-807-1068-983
MONACO, James. Jak číst film. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, ISBN 80-00-01410-6
VÍT, Vladimír. Televizní technika: Přenosové barevné soustavy. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 1997, ISBN 80-860-5604-X
VÍT, Vladimír. Televizní technika: projekční a velkoplošné zobrazování. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2000, ISBN 80-860-5674-0
KANAI, Toshitaka a G CAMPBELL. Film processing. Munich: Hanser Publishers, c2011, xx, ISBN 978-3-446-43006-8
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON: Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. 1. vydání Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2011, ISBN 978-807-3312-176
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON: Dějiny filmu: přehled světové kinematografie, 1. vydání Praha: AMU, 2007. ISBN 978-807-1068-983
MONACO, James. Jak číst film. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004, ISBN 80-00-01410-6
VÍT, Vladimír. Televizní technika: Přenosové barevné soustavy. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 1997, ISBN 80-860-5604-X
VÍT, Vladimír. Televizní technika: projekční a velkoplošné zobrazování. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2000, ISBN 80-860-5674-0
KANAI, Toshitaka a G CAMPBELL. Film processing. Munich: Hanser Publishers, c2011, xx, ISBN 978-3-446-43006-8
Přílohy volně vložené
CD-R
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: A - výborně
Hodnocení oponent praktická: A - výborně
Student zodpovězením položených otázek v posudcích obhájil svoji bakalářskou práci.