Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Obrazový pohyb a jeho estetika 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Obrazový pohyb a jeho estetika
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Image Motion and its Aesthetics
2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works. Length at least 10 mins., camera
Název dle studenta
1. Teoretická část: Obrazový pohyb a jeho estetika 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Obrazový pohyb ve filmu prošel v časově krátkém období rychlým vývojem. Nebyl to jen technologický pokrok, co zapříčinil posun ve vnímání obrazového pohybu, ale také objevování různých úhlú kamery (rakurzů), vazby záběrů, zkoumání psychologického i estetického účinku různých forem pohybu na filmovém plátně či v televizi. Tato práce definuje základní pojmy obrazového pohybu, dokumentuje vývoj obrazového pohybu na konkrétních filmech z minulosti i současnosti a ukazuje posun v jeho vnímání.
Anotace v angličtině
In the history of cinematography, the pictorial motion has undergone a fast development in a short period of time. It was not only the technological progress, that caused the shift in the perception of the pictorial motion, but also the discovery of different angles of the camera, binding of the shots, research of the psychological and aesthetical effect of different forms of motion on the film screen or on TV. This work defines the basic terms of the pictorial motion. It also documents the development of the pictorial motion on the base of the particular films from the past and present and shows the change in its perception.
Klíčová slova
Obrazový pohyb ve filmu prošel v časově krátkém období rychlým vývojem. Nebyl to jen technologický pokrok, co zapříčinil posun ve vnímání obrazového pohybu, ale také objevování různých úhlú kamery (rakurzů), vazby záběrů, zkoumání psychologického i estetického účinku různých forem pohybu na filmovém plátně či v televizi. Tato práce definuje základní pojmy obrazového pohybu, dokumentuje vývoj obrazového pohybu na konkrétních filmech z minulosti i současnosti a ukazuje posun v jeho vnímání.
Klíčová slova v angličtině
motion picture, frame, movement camera, esthetics
Rozsah průvodní práce
36
Jazyk
CZ
Anotace
Obrazový pohyb ve filmu prošel v časově krátkém období rychlým vývojem. Nebyl to jen technologický pokrok, co zapříčinil posun ve vnímání obrazového pohybu, ale také objevování různých úhlú kamery (rakurzů), vazby záběrů, zkoumání psychologického i estetického účinku různých forem pohybu na filmovém plátně či v televizi. Tato práce definuje základní pojmy obrazového pohybu, dokumentuje vývoj obrazového pohybu na konkrétních filmech z minulosti i současnosti a ukazuje posun v jeho vnímání.
Anotace v angličtině
In the history of cinematography, the pictorial motion has undergone a fast development in a short period of time. It was not only the technological progress, that caused the shift in the perception of the pictorial motion, but also the discovery of different angles of the camera, binding of the shots, research of the psychological and aesthetical effect of different forms of motion on the film screen or on TV. This work defines the basic terms of the pictorial motion. It also documents the development of the pictorial motion on the base of the particular films from the past and present and shows the change in its perception.
Klíčová slova
Obrazový pohyb ve filmu prošel v časově krátkém období rychlým vývojem. Nebyl to jen technologický pokrok, co zapříčinil posun ve vnímání obrazového pohybu, ale také objevování různých úhlú kamery (rakurzů), vazby záběrů, zkoumání psychologického i estetického účinku různých forem pohybu na filmovém plátně či v televizi. Tato práce definuje základní pojmy obrazového pohybu, dokumentuje vývoj obrazového pohybu na konkrétních filmech z minulosti i současnosti a ukazuje posun v jeho vnímání.
Klíčová slova v angličtině
motion picture, frame, movement camera, esthetics
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
J. Plažewski: Dějiny filmu, Academia, Praha, 2009
D. Bordwell, K. Thompsonová: Dějiny filmu, AMU, Praha, 2011
J. Monaco: Jak číst film, Albatros, Praha 2006
D. Bordwell, K. Thompsonová: Umění filmu: Úvod do studia formy a szylu, AMU, Praha, 2011
Seznam doporučené literatury
J. Plažewski: Dějiny filmu, Academia, Praha, 2009
D. Bordwell, K. Thompsonová: Dějiny filmu, AMU, Praha, 2011
J. Monaco: Jak číst film, Albatros, Praha 2006
D. Bordwell, K. Thompsonová: Umění filmu: Úvod do studia formy a szylu, AMU, Praha, 2011
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: C - dobře
Hodnocení oponent praktická: C - dobře
Student obhájil svoji práci zodpovězením jednotlivých otázek z rozpravy, ktré definovali členové zkušební komise.