Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe) 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Odevzdaná práce ukončená po neúspěšné obhajobě (OPUNO).
Úplnost vyplnění požadovaných údajů
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
1. Teoretická část: Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe).
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: A Television Report and its Making with Regard to an Image Processing (an Example from the practise)
2. Practical Part: Audiovisual Work or a Thematic Set of Audiovisual
Works, duration at least 10 minutes, editing
Název dle studenta
1. Teoretická část: Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe) 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba
Tématem bakalářské práce je "Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe)". Práce se zabývá reportáží od jejího vzniku až po současnost. Výchozím bodem práce bude zpravodajská reportáž a její vznik. V průběhu práce se chci podrobně zabývat jednotlivými žánry reportáží a ukázat na nich základní kameramanské postupy. Zpracuji analýzu zpravodajské reportáže, publicistické reportáže, reportáž o ži-votním stylu, dokumentární reportáže atd. Při jejich vzájemné komparaci se zaměřím na rozdílný způsob snímání jednotlivých žánrů.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is "A television report and its making with regard to an image processing (an example from the practice)". It concerns a report from its emergence up to the present. The starting point of the work is a news report and its genesis. In my work, I intend to deal with particular report genres in detail and show here basic techniques of how a cameraman acts. I elaborate the analysis of a news report, journalistic report, lifestyle report, documentary report, etc. In their comparison, I will focus on different ways how to shoot particular genres.
Klíčová slova
Klíčová slova: televizní reportáž, obrazové zpracování, vznik reportáže, zpravodajská re-portáž, rozdílný způsob snímání
Klíčová slova v angličtině
television report; image processing; making a report; news report; different shooting of genres
Rozsah průvodní práce
40 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je "Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe)". Práce se zabývá reportáží od jejího vzniku až po současnost. Výchozím bodem práce bude zpravodajská reportáž a její vznik. V průběhu práce se chci podrobně zabývat jednotlivými žánry reportáží a ukázat na nich základní kameramanské postupy. Zpracuji analýzu zpravodajské reportáže, publicistické reportáže, reportáž o ži-votním stylu, dokumentární reportáže atd. Při jejich vzájemné komparaci se zaměřím na rozdílný způsob snímání jednotlivých žánrů.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is "A television report and its making with regard to an image processing (an example from the practice)". It concerns a report from its emergence up to the present. The starting point of the work is a news report and its genesis. In my work, I intend to deal with particular report genres in detail and show here basic techniques of how a cameraman acts. I elaborate the analysis of a news report, journalistic report, lifestyle report, documentary report, etc. In their comparison, I will focus on different ways how to shoot particular genres.
Klíčová slova
Klíčová slova: televizní reportáž, obrazové zpracování, vznik reportáže, zpravodajská re-portáž, rozdílný způsob snímání
Klíčová slova v angličtině
television report; image processing; making a report; news report; different shooting of genres
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu,rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu,rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
- 3 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
- 1ks datového DVD obsahující: grafický návrh bookletu ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm ( PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách)
- 1ks datového DVD obsahující: film ve formátu SD/HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG2 ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu)
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí celé práce budou rovněž vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
Na samostatném nosiči CD/DVD-R, označeném "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně", odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Bordwell David a Thompsonová Kristin, Umění filmu, AMU Praha 2011, ISBN 978-80-7331-217-6
Kučera Jan, Jan Svoboda Skladba a řád, Národní filmový archiv Praha 2007, ISBN 978-80-7004-132-1
Valušiak Josef, Základy střihové skladby. 3.,rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, ISBN 80-7331-039-2
Labík Ĺudovít, Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu 1. vyd. - Zlín VerBuM, 2013, ISBN 978-80-87500-30-9
Bláha Ivo, Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, AMU Praha 2004, ISBN 80-7331-010-4
Seznam doporučené literatury
Bordwell David a Thompsonová Kristin, Umění filmu, AMU Praha 2011, ISBN 978-80-7331-217-6
Kučera Jan, Jan Svoboda Skladba a řád, Národní filmový archiv Praha 2007, ISBN 978-80-7004-132-1
Valušiak Josef, Základy střihové skladby. 3.,rozš. vyd. V Praze: FAMU, 2005, ISBN 80-7331-039-2
Labík Ĺudovít, Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu 1. vyd. - Zlín VerBuM, 2013, ISBN 978-80-87500-30-9
Bláha Ivo, Zvuková dramaturgie audiovizuálního díla, AMU Praha 2004, ISBN 80-7331-010-4
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: B - velmi dobře
Hodnocení oponent praktická: C - dobře
Na základě posouzení komise bakalářská teoretická práce neodpovídá zásadám citací (nalezeno 8% plagiátu), student chybu přiznal, komise doporučuje teoretickou práci k přepracování.