Diplomová práce se zabývá změnou ve výchově v dnešní době a v 60 letech minulého století. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na znaky a cíle výchovy, na historii výchovy, na problémy společnosti, rodinu a její vliv na výchovu. Cílem praktické části je zjistit, do jaké míry se dnešní výchova změnila oproti výchově v 60. letech minulého století. Pro výzkum byl zvolen polostrukturovaný rozhovor a na doplnění dotazník.
Anotace v angličtině
This thesis deals with changes in education today and in 60 years of the last century. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the characteristics and objectives of education, history of education, the problems of society, the family and its influence on education. The practical part is to determine the extent to which today's education has changed from education in the 60s of the last century. Research was chosen semi-structured interview and questionnaire completion.
Klíčová slova
výchova, styly výchovy, cíle výchovy, složky výchovy, hodnoty, rodina, typy rodin, funkce rodiny
Klíčová slova v angličtině
Education, training styles, the objectives of education, folder education, values, family, family types, family function
Rozsah průvodní práce
105 s. (172 449 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá změnou ve výchově v dnešní době a v 60 letech minulého století. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část se zaměřuje na znaky a cíle výchovy, na historii výchovy, na problémy společnosti, rodinu a její vliv na výchovu. Cílem praktické části je zjistit, do jaké míry se dnešní výchova změnila oproti výchově v 60. letech minulého století. Pro výzkum byl zvolen polostrukturovaný rozhovor a na doplnění dotazník.
Anotace v angličtině
This thesis deals with changes in education today and in 60 years of the last century. The thesis is divided into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the characteristics and objectives of education, history of education, the problems of society, the family and its influence on education. The practical part is to determine the extent to which today's education has changed from education in the 60s of the last century. Research was chosen semi-structured interview and questionnaire completion.
Klíčová slova
výchova, styly výchovy, cíle výchovy, složky výchovy, hodnoty, rodina, typy rodin, funkce rodiny
Klíčová slova v angličtině
Education, training styles, the objectives of education, folder education, values, family, family types, family function
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek vztahujících se k současné výchově, vzdělávání a k edukaci v 60. letech minulého století.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu pomocí dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich prezentace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení do praxe.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek vztahujících se k současné výchově, vzdělávání a k edukaci v 60. letech minulého století.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace smíšeného výzkumu pomocí dotazníku a rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich prezentace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení do praxe.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav, KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0042-0.
CHLUP, Otakar. K psychologickým základům výchovy a vyučování. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1959.
CHLUP, Otakar a kol. Pedagogika: příručka pro vysoké školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1965.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Havlíčkův Brod: Grada Publishing, a.s.,2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PETRUSEK, Miloslav a Jan, BALON. Společnost naší doby: populární psychologie (ne)populárních problémů. Praha: Academia, 2011. ISBN 978-80-200-1965-3.
PETRUSEK, Miroslav a kol. Sociologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994. ISBN 80-04-26588-x.
POPELOVÁ, Jiřina. Etika. Praha: Československá akademie věd, 1962.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav, KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0042-0.
CHLUP, Otakar. K psychologickým základům výchovy a vyučování. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1959.
CHLUP, Otakar a kol. Pedagogika: příručka pro vysoké školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1965.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Havlíčkův Brod: Grada Publishing, a.s.,2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PETRUSEK, Miloslav a Jan, BALON. Společnost naší doby: populární psychologie (ne)populárních problémů. Praha: Academia, 2011. ISBN 978-80-200-1965-3.
PETRUSEK, Miroslav a kol. Sociologie. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994. ISBN 80-04-26588-x.
POPELOVÁ, Jiřina. Etika. Praha: Československá akademie věd, 1962.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: ISV nakladatelství, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka podrobně prezentovala svou práci a výsledky výzkumu. Zodpověděla otázky uvedené v posudcích práce, avšak vágně. Komise poukázala na limity práce po obsahové i formální stránce.