Diplomová práce je zaměřena na spokojenost studentů a absolventů s oborem Sociální pe-dagogika Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studí UTB ve Zlíně. V teoretic-ké části jsou vymezeny a vysvětleny pojmy týkající se evaluace, autoevaluace a jejich užití ve školním prostředí, dále pojmy vztahující se ke spokojenosti a kvalitě včetně jejich metod evaluace. Dále práce charakterizuje studijní obor Sociální pedagogika. Praktická část práce si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření s využitím kvazistandardizovaného dotazníku SERVQUAL zhodnotit celkovou spokojenost respondentů s oborem. Dále se práce orien-tuje na spokojenost z hlediska 5 dimenzí, a v neposlední řadě poskytuje porovnání mezi spokojeností studentů a absolventů.
Annotation in English
This thesis focuses on satisfaction of students and graduates majoring in Social Pedagogy at the Department of Pedagogical Sciences, Faculty of Humanities of Tomas Bata Univer-sity in Zlín. The theoretical part defines and explains the terms of the evaluation, self-evaluation and their use in school environment as well as terms relating to satisfaction and quality, including their evaluation methods. Furthermore, this work also characterizes the degree course in Social Pedagogy. The aim of the practical part is to evaluate overall satis-faction of respondents with this field of study using non-standardized questionnaire SERVQUAL. Additionally, the work focuses on satisfaction in terms of five dimensions, and finally gives a comparison of satisfaction between students and graduates.
Keywords
evaluace, autoevaluace, spokojenost, management kvality, kvalita, CAF, SERVQUAL, So-ciální pedagogika
Keywords in English
evaluation, self-evaluation, satisfaction, quality management, quality, CAF, SERVQUAL, Social Pedagogy
Length of the covering note
85 s. (151 807 znaků)
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je zaměřena na spokojenost studentů a absolventů s oborem Sociální pe-dagogika Ústavu pedagogických věd Fakulty humanitních studí UTB ve Zlíně. V teoretic-ké části jsou vymezeny a vysvětleny pojmy týkající se evaluace, autoevaluace a jejich užití ve školním prostředí, dále pojmy vztahující se ke spokojenosti a kvalitě včetně jejich metod evaluace. Dále práce charakterizuje studijní obor Sociální pedagogika. Praktická část práce si klade za cíl pomocí dotazníkového šetření s využitím kvazistandardizovaného dotazníku SERVQUAL zhodnotit celkovou spokojenost respondentů s oborem. Dále se práce orien-tuje na spokojenost z hlediska 5 dimenzí, a v neposlední řadě poskytuje porovnání mezi spokojeností studentů a absolventů.
Annotation in English
This thesis focuses on satisfaction of students and graduates majoring in Social Pedagogy at the Department of Pedagogical Sciences, Faculty of Humanities of Tomas Bata Univer-sity in Zlín. The theoretical part defines and explains the terms of the evaluation, self-evaluation and their use in school environment as well as terms relating to satisfaction and quality, including their evaluation methods. Furthermore, this work also characterizes the degree course in Social Pedagogy. The aim of the practical part is to evaluate overall satis-faction of respondents with this field of study using non-standardized questionnaire SERVQUAL. Additionally, the work focuses on satisfaction in terms of five dimensions, and finally gives a comparison of satisfaction between students and graduates.
Keywords
evaluace, autoevaluace, spokojenost, management kvality, kvalita, CAF, SERVQUAL, So-ciální pedagogika
Keywords in English
evaluation, self-evaluation, satisfaction, quality management, quality, CAF, SERVQUAL, Social Pedagogy
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k oboru sociální pedagogika, pedagogické evaluaci a zjišťování spokojenosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k oboru sociální pedagogika, pedagogické evaluaci a zjišťování spokojenosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-809-6994-403.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-833.
NENÁDAL. Moderní systémy řízení jakosti: quality management. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-726-1071-6.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. V Brně: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově: kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. České rozš. vyd. Překlad Jana Cacková. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-807-3151-928.
VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Monografie. ISBN 80-244-1422-8.
Recommended resources
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava, Filozofická fakulta, 2008. ISBN 978-809-6994-403.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-807-3673-833.
NENÁDAL. Moderní systémy řízení jakosti: quality management. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-726-1071-6.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. V Brně: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
ŠVEC, Štefan. Metodologie věd o výchově: kvantitativně-scientické a kvalitativně-humanitní přístupy v edukačním výzkumu. České rozš. vyd. Překlad Jana Cacková. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-807-3151-928.
VAŠŤATKOVÁ, Jana. Úvod do autoevaluace školy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. Monografie. ISBN 80-244-1422-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka prezentovala design výzkumu diplomové práce. Zaměřila se na hypotézy výzkumu a komplexně popsala metodu sběru dat. Dále vymezila výzkumný soubor a realizaci výzkumu. Studentka uvedla konkrétní výstupy výzkumu. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce.