Diplomová práce je zaměřena na seniory dobrovolníky, konkrétně na to, jak je tato jejich dobrovolnická činnost ovlivňuje. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce vysvětluje pojmy stárnutí, stáři, senior, dobrovolnictví a senior jako dobrovolník. Praktická část je realizována kvalitativním výzkumem metodou zakotvené teorie. Výzkum je zaměřen na seniory dobrovolníky a na to, jak je dobrovolnictví ovlivňuje.
Anotace v angličtině
My diploma project is focused on senior volunteers, specifically, how they are influenced by their volunteer work. My thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part explains terms ageing, old-age, senior, volunteer work and senior volunteer. The practical part is realized by qualitative research called grounded theory method. The survey is concentrated on senior volunteers and how they are influenced by voluntary work.
Klíčová slova
stárnutí, stáří, senior, dobrovolnictví, senior jako dobrovolník
Diplomová práce je zaměřena na seniory dobrovolníky, konkrétně na to, jak je tato jejich dobrovolnická činnost ovlivňuje. Práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce vysvětluje pojmy stárnutí, stáři, senior, dobrovolnictví a senior jako dobrovolník. Praktická část je realizována kvalitativním výzkumem metodou zakotvené teorie. Výzkum je zaměřen na seniory dobrovolníky a na to, jak je dobrovolnictví ovlivňuje.
Anotace v angličtině
My diploma project is focused on senior volunteers, specifically, how they are influenced by their volunteer work. My thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part explains terms ageing, old-age, senior, volunteer work and senior volunteer. The practical part is realized by qualitative research called grounded theory method. The survey is concentrated on senior volunteers and how they are influenced by voluntary work.
Klíčová slova
stárnutí, stáří, senior, dobrovolnictví, senior jako dobrovolník
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti stárnutí, stáří, dobrovolnictví a seniorů dobrovolníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti stárnutí, stáří, dobrovolnictví a seniorů dobrovolníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu metodou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza a MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
ČEVELA, Rostislav, KALVACH, Zdeněk a ČELEDOVÁ, Libuše. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3901-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.
TOŠNER, Jiří a SOZANSKÁ, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-178-6.
Seznam doporučené literatury
BRUMOVSKÁ, Tereza a MÁLKOVÁ, Gabriela. Mentoring: výchova k profesionálnímu dobrovolnictví. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-772-5.
ČEVELA, Rostislav, KALVACH, Zdeněk a ČELEDOVÁ, Libuše. Sociální gerontologie: úvod do problematiky. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3901-4.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0219-6.
ŘÍČAN, Pavel. Cesta životem. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-829-5.
TOŠNER, Jiří a SOZANSKÁ, Olga. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-178-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila design výzkumu diplomové práce. Konkrétně prezentovala design zakotvené teorie. Dále se zaměřila na konkrétní výstupy výzkumného šetření, které znázornila za pomoci paradigmatického modelu. Studentka zodpověděla otázky od vedoucího diplomové práce. Studentka byla na obhajobu výborně připravena.