Bakalářská práce se se zaměřuje na problematiku sociálních sítí a jejich významem ve vol-ném čase studentů středních škol. V teoretické části je věnována pozornost psycho-sociálním proměnám v pozdní adolescenci, formování názorů a postojů v této etapě, stejně jako nejrůznějším aspektům spojeným s užíváním sociálních sítí ve volném čase (rizika, bez-pečnost práce). Cílem praktické části, založené na dotazníkovém šetření, je zjištění názorů s postojů studentů středních škol na sociální sítě jako součást jejich volného času.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on the issue of social networks and their importance in the free time of secondary school students. The theoretical part is devoted to psycho-social transformati-ons in late adolescence, shaping opinions and attitudes at this stage, as well as various aspects associated with the use of social networks in their free time (pros and cons, risks, safety). The goal of the practical part, based on a questionnaire investigation ,is to find what are the views and attitudes of the high school students who use the social networks as the part of their free time.
Klíčová slova
pozdní adolescence, postoj, názor, volný čas, sociální sítě, internet
Klíčová slova v angličtině
late adolescence, attitude, opinion, free time, social networks, internet
Rozsah průvodní práce
101
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se se zaměřuje na problematiku sociálních sítí a jejich významem ve vol-ném čase studentů středních škol. V teoretické části je věnována pozornost psycho-sociálním proměnám v pozdní adolescenci, formování názorů a postojů v této etapě, stejně jako nejrůznějším aspektům spojeným s užíváním sociálních sítí ve volném čase (rizika, bez-pečnost práce). Cílem praktické části, založené na dotazníkovém šetření, je zjištění názorů s postojů studentů středních škol na sociální sítě jako součást jejich volného času.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on the issue of social networks and their importance in the free time of secondary school students. The theoretical part is devoted to psycho-social transformati-ons in late adolescence, shaping opinions and attitudes at this stage, as well as various aspects associated with the use of social networks in their free time (pros and cons, risks, safety). The goal of the practical part, based on a questionnaire investigation ,is to find what are the views and attitudes of the high school students who use the social networks as the part of their free time.
Klíčová slova
pozdní adolescence, postoj, názor, volný čas, sociální sítě, internet
Klíčová slova v angličtině
late adolescence, attitude, opinion, free time, social networks, internet
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojové etapy adolescence, volného času a sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získáných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vývojové etapy adolescence, volného času a sociálních sítí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získáných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-545-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3320-0.
HULANOVÁ, Lenka. Internetová kriminalita páchaná na dětech: psychologie internetové oběti, pachatele a kriminality. Praha: Triton, 2012. ISBN 978-80-7387-545-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071787116.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma, teoretická východiska a metodologické aspekty bakalářské práce. Studentka prezentovala hlavní zjištění vyplývající z bakalářské práce. Byly zodpovězeny otázky uvedeny v posudku bakalářské práce.