Tato práce se zabývá působením adaptačních kurzů na třídní klima. Zaměřuje se na střední školy. Teoretická část pojednává nejprve o zážitkové pedagogice, dále se detailně zaměřuje na tématiku adaptačních kurzů a rozpracovává třídní klima. Praktická část pojednává o pozitivním, i možném negativním působení adaptačních kurzů na školní klima. Popisuje reálnou situaci ve třídách, kde adaptační kurzy proběhly, i ve třídách, kde kurzy neproběhly. Tyto třídy porovnává a vyvádí důsledky.
Anotace v angličtině
This work deals with the effects of adaptation courses on classroom chmate. It focuses on the high schools. The theoretical part deals at first of experiential education, then focuses in detail on the theme of adaptation courses and develops classroom climate. The practical part focuses on the positive, and the possible negative effects of adaptation courses on school climate. It describes the real situation in classrooms where adaptation courses were held, and in classrooms where courses were not. The work compares these classes and draws implications.
Tato práce se zabývá působením adaptačních kurzů na třídní klima. Zaměřuje se na střední školy. Teoretická část pojednává nejprve o zážitkové pedagogice, dále se detailně zaměřuje na tématiku adaptačních kurzů a rozpracovává třídní klima. Praktická část pojednává o pozitivním, i možném negativním působení adaptačních kurzů na školní klima. Popisuje reálnou situaci ve třídách, kde adaptační kurzy proběhly, i ve třídách, kde kurzy neproběhly. Tyto třídy porovnává a vyvádí důsledky.
Anotace v angličtině
This work deals with the effects of adaptation courses on classroom chmate. It focuses on the high schools. The theoretical part deals at first of experiential education, then focuses in detail on the theme of adaptation courses and develops classroom climate. The practical part focuses on the positive, and the possible negative effects of adaptation courses on school climate. It describes the real situation in classrooms where adaptation courses were held, and in classrooms where courses were not. The work compares these classes and draws implications.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, adaptačních kurzů a třídního klimatu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného projektu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, adaptačních kurzů a třídního klimatu.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného projektu.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
MAREŠ, Jiří a Stanislav JEŽEK. Klima školní třídy. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-79-8.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
MAREŠ, Jiří a Stanislav JEŽEK. Klima školní třídy. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-79-8.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila základní teoretické koncepty, cíle bakalářské práce, výzkumné otázky, výzkumný soubor a další metodologické aspekty výzkumného šetření. Pozornost byla zaměřena na prezentování výzkumné metody (sociometrie) a zpracování získaných dat, dále se studentka věnovala prezentaci hlavních zjištění a doporučení pro praxi. Na dotazy komise studentka reagovala adekvátně.