Bakalářská práce se zabývá mezilidskými vztahy a sociálním klimatem třídy. V teoretické části charakterizujeme mezilidské vztahy a jejich vývoj ve třídě. Podrobně popisujeme klima a to ve třídě i ve škole. Zabýváme se vymezením vztahů mezi klima-tem, třídní atmosférou a prostředím. Dále se věnujeme měření klimatu a jeho ovlivňování. Praktická část má za úkol zjistit vztahy na druhém stupni základní školy a jejich souvislost s klimatem třídy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the interpersonal relationship and social climate of the school class. In the theoretical part, the interpersonal relationship and its process in the school class are defined. The school climate and climate of the class are also described into details. The relation between climate, mood in the class and surroundings is specified. Furthemore, I describe a measure of the climate and its influence. The practical part deals with the rela-tions of the second level in the elementary school and their connection to the climate of the class.
Klíčová slova
Mezilidský vztah, škola, klima třídy
Klíčová slova v angličtině
Interpersonal relationship, school, climate of o school class
Rozsah průvodní práce
50 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá mezilidskými vztahy a sociálním klimatem třídy. V teoretické části charakterizujeme mezilidské vztahy a jejich vývoj ve třídě. Podrobně popisujeme klima a to ve třídě i ve škole. Zabýváme se vymezením vztahů mezi klima-tem, třídní atmosférou a prostředím. Dále se věnujeme měření klimatu a jeho ovlivňování. Praktická část má za úkol zjistit vztahy na druhém stupni základní školy a jejich souvislost s klimatem třídy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the interpersonal relationship and social climate of the school class. In the theoretical part, the interpersonal relationship and its process in the school class are defined. The school climate and climate of the class are also described into details. The relation between climate, mood in the class and surroundings is specified. Furthemore, I describe a measure of the climate and its influence. The practical part deals with the rela-tions of the second level in the elementary school and their connection to the climate of the class.
Klíčová slova
Mezilidský vztah, škola, klima třídy
Klíčová slova v angličtině
Interpersonal relationship, school, climate of o school class
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálního klimatu třídy a mezilidských vztahů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálního klimatu třídy a mezilidských vztahů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
LEŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-980-9.
GAJDOŠÍKOVÁ, Eva. Rozvíjení emoční inteligence žáků:prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícími. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-115-8.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1969-4.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
LEŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-980-9.
GAJDOŠÍKOVÁ, Eva. Rozvíjení emoční inteligence žáků:prevence šikanování, intolerance a násilí mezi dospívajícími. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-115-8.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1969-4.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretické ukotvení bakalářské práce, dále se zaměřila na specifikování metodologických aspektů výzkumného šetření. V rámci diskuse komise poukázala na limity bakalářské práce (jak z hlediska teoretické části - nížší kvality vypracování jednotlivých kapitol, tak v rámci empirické části - interpretace dat a možnost jejich zobecnění). (Mgr. Eliška Suchánková, Ph.D.; PhDr. Helena Skarupská, Ph.D.)