Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivity metod primární prevence na druhém stupni základní školy. Teoretická část popisuje rizikové chování v období prepuberty a primární prevenci na druhém stupni základní školy. Závěr teoretické části pojednává o výukových metodách vztahující se k primární prevenci rizikového chování. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu. Výsledky jsou získány pomocí dvou dotazníků, kdy na první verzi dotazníku odpovídají žáci druhého stupně základní školy. Druhý dotazník je poskytnut školním metodikům prevence, jež působí na druhém stupni základní školy. Bakalářská práce si tedy klade za cíl zhodnotit efektivitu metod primární prevence rizikového chování na druhém stupni základní školy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with effectiveness of primary prevention methods at upper primary school level. The theoretical part describes risky behavior during prepuberty and primary prevention at upper primary school level. The end of theoretical part deals with teaching methods related to the primary prevention of risky behavior. The practical part is realized by quantitative research. The results are obtained through two questionnaires. The first version of the questionnaire is answered by pupils of secondary school. The second questi-onnaire is provided to the school methodists of prevention, who work at upper primary school level. Bachelor thesis therefore aims to evaluate the effectiveness of methods for primary prevention of risky behavior at upper primary school level.
Klíčová slova
školní metodik prevence, primární prevence, rizikové chování, metody primární prevence, základní škola, žák
Klíčová slova v angličtině
school methodist of prevention, primary prevention, risky behavior, primary prevention methods, primary school, pupil
Rozsah průvodní práce
99 s. (145 009 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivity metod primární prevence na druhém stupni základní školy. Teoretická část popisuje rizikové chování v období prepuberty a primární prevenci na druhém stupni základní školy. Závěr teoretické části pojednává o výukových metodách vztahující se k primární prevenci rizikového chování. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu. Výsledky jsou získány pomocí dvou dotazníků, kdy na první verzi dotazníku odpovídají žáci druhého stupně základní školy. Druhý dotazník je poskytnut školním metodikům prevence, jež působí na druhém stupni základní školy. Bakalářská práce si tedy klade za cíl zhodnotit efektivitu metod primární prevence rizikového chování na druhém stupni základní školy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with effectiveness of primary prevention methods at upper primary school level. The theoretical part describes risky behavior during prepuberty and primary prevention at upper primary school level. The end of theoretical part deals with teaching methods related to the primary prevention of risky behavior. The practical part is realized by quantitative research. The results are obtained through two questionnaires. The first version of the questionnaire is answered by pupils of secondary school. The second questi-onnaire is provided to the school methodists of prevention, who work at upper primary school level. Bachelor thesis therefore aims to evaluate the effectiveness of methods for primary prevention of risky behavior at upper primary school level.
Klíčová slova
školní metodik prevence, primární prevence, rizikové chování, metody primární prevence, základní škola, žák
Klíčová slova v angličtině
school methodist of prevention, primary prevention, risky behavior, primary prevention methods, primary school, pupil
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, primární prevence a metod primární prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rizikového chování, primární prevence a metod primární prevence.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-802-4727-813.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Vyd. 2. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MIOVSKY, Michal, et al. Primární prevence rizikového chováni ve školství. Vyd. 1. Praha: TOGGA, 2010. ISBN 978-808-7258-477.
SOBOTKOVÁ, Veronika. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802-4740-423.
Seznam doporučené literatury
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: analýza příčin a možnosti ovlivňování závažných sociálně patologických jevů. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-802-4727-813.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Vyd. 2. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9.
MIOVSKY, Michal, et al. Primární prevence rizikového chováni ve školství. Vyd. 1. Praha: TOGGA, 2010. ISBN 978-808-7258-477.
SOBOTKOVÁ, Veronika. Rizikové a antisociální chování v adolescenci. Vyd. 1. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-802-4740-423.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala zaměření své bakalářské práce, blíže se zaměřila na výsledky výzkumného šetření. Prezentace byla přehledná, studentka poukázala na významné aspekty problematiky, byla připravena na otázku oponenta. K tématu proběhla diskuze.