Bakalářská práce se zabývá kvalitou výuky na Univerzitě třetího věku. Seznamuje s terminologickými pojmy z oblasti stáří a stárnutí. Následně v rámci celoživotního vzdělávání popisuje vzdělávání seniorů a jeho specifika. Závěr teoretické části je věnován všeobecně Univerzitám třetího věku. Praktická část práce pomocí rozhovorů, podrobně zkoumá názory absolventů Univerzity třetího věku na kvalitu a formu výuky a obsah nabízených kurzů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the quality of teaching at the University of the Third Age. It introdu-ces the concepts of terminology in the field of old age and aging. Subsequently, as part of lifelong learning work describes seniors' education and its specifics. Conclusion of the theoretical part is devoted to the Universities of the Third Age generally. The practical part of the work examines in detail through interviews opinions graduates of the University of the Third Age and the quality of instruction form and content of the offered courses.
Klíčová slova
stáří, stárnutí, senior, třetí věk, aktivní stárnutí, celoţivotní vzdělávání, vzdělávání seniorů, Univerzita třetího věku
Klíčová slova v angličtině
old age, aging, senior, third age, active aging, lifelong learning, seniors, Uni-versity of the Third Age
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá kvalitou výuky na Univerzitě třetího věku. Seznamuje s terminologickými pojmy z oblasti stáří a stárnutí. Následně v rámci celoživotního vzdělávání popisuje vzdělávání seniorů a jeho specifika. Závěr teoretické části je věnován všeobecně Univerzitám třetího věku. Praktická část práce pomocí rozhovorů, podrobně zkoumá názory absolventů Univerzity třetího věku na kvalitu a formu výuky a obsah nabízených kurzů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the quality of teaching at the University of the Third Age. It introdu-ces the concepts of terminology in the field of old age and aging. Subsequently, as part of lifelong learning work describes seniors' education and its specifics. Conclusion of the theoretical part is devoted to the Universities of the Third Age generally. The practical part of the work examines in detail through interviews opinions graduates of the University of the Third Age and the quality of instruction form and content of the offered courses.
Klíčová slova
stáří, stárnutí, senior, třetí věk, aktivní stárnutí, celoţivotní vzdělávání, vzdělávání seniorů, Univerzita třetího věku
Klíčová slova v angličtině
old age, aging, senior, third age, active aging, lifelong learning, seniors, Uni-versity of the Third Age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stáří, celoživotního vzdělávání a univerzit třetího věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stáří, celoživotního vzdělávání a univerzit třetího věku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ADAMEC, Petr a David KRYŠTOF. Univerzity třetího věku na vysokých školách. Brno: Asociace univerzit třetího věku České republiky, 2011. ISBN: 978-80-210-5640-4.
HASMANOVÁ MARHÁNKOVÁ, Jaroslava. Aktivita jako projekt: diskurs aktivního stárnutí a jeho odezvy v životech českých seniorů a seniorek. Praha: SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2013. ISBN 978-80-7419-152-7.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3345-2.
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012. ISBN 978-80-7465-038-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
ADAMEC, Petr a David KRYŠTOF. Univerzity třetího věku na vysokých školách. Brno: Asociace univerzit třetího věku České republiky, 2011. ISBN: 978-80-210-5640-4.
HASMANOVÁ MARHÁNKOVÁ, Jaroslava. Aktivita jako projekt: diskurs aktivního stárnutí a jeho odezvy v životech českých seniorů a seniorek. Praha: SOCIOLOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ (SLON), 2013. ISBN 978-80-7419-152-7.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Brno: Masarykova univerzita, 2004. ISBN 80-210-3345-2.
ONDRÁKOVÁ, Jana. Vzdělávání seniorů a jeho specifika. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2012. ISBN 978-80-7465-038-3.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se zaměřením bakalářské práce, prezentace byla věcná a přehledná. Studentka byla velmi dobře připravena.