Bakalářská práce se zabývá úlohou důvěry při nakupování na internetu v České republice mezi studenty univerzit. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda mezi studenty univerzit panuje důvěra k internetovému obchodování či nikoliv, a díky konkrétním výsledkům poskytnout doporučení majitelům internetových obchodů, ke zvýšení důvěryhodnosti jejich podnikání. Teoretická část nejdříve zkoumá současné postavení e-commerce, se zaměřením na Bussines to Customer Marketing. Poté samostatně mapuje internetovou důvěru. V praktické části je, pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníku, zkoumán určitý vzorek studentů z mnoha českých univerzit, na což navazuje kvalitativní průzkum, formou rozhovoru, s bývalým majitelem internetového obchodu. Závěrečná část shrnuje získané poznatky a navrhuje zmíněná doporučení
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to exploring the role of trust in online shopping among university students in the Czech Republic. The primary goal of this work is to find out, whether students trust e-commerce subjects and to provide suggestions on how to improve perception of e-shop credibility among mentioned demographic group to business owners that are based on survey results. Theory part first examines current state of e-commerce industry that is focused on Business to Customer marketing. Secondly it is focused on mapping principles of online trust. In practical part the specific sample of students from various Czech universities is being quantitatively researched by questionnaire. This is further followed by the qualitative research in the form of interview with the former owner of online shop. The final part summarises acquired knowledge and suggests recommendations
e-commerce, e-trust, credibility, internet, B2C Marketing,
university students, e-shop
Rozsah průvodní práce
56 s. (87 469 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá úlohou důvěry při nakupování na internetu v České republice mezi studenty univerzit. Hlavním cílem této práce je zjistit, zda mezi studenty univerzit panuje důvěra k internetovému obchodování či nikoliv, a díky konkrétním výsledkům poskytnout doporučení majitelům internetových obchodů, ke zvýšení důvěryhodnosti jejich podnikání. Teoretická část nejdříve zkoumá současné postavení e-commerce, se zaměřením na Bussines to Customer Marketing. Poté samostatně mapuje internetovou důvěru. V praktické části je, pomocí kvantitativního výzkumu formou dotazníku, zkoumán určitý vzorek studentů z mnoha českých univerzit, na což navazuje kvalitativní průzkum, formou rozhovoru, s bývalým majitelem internetového obchodu. Závěrečná část shrnuje získané poznatky a navrhuje zmíněná doporučení
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to exploring the role of trust in online shopping among university students in the Czech Republic. The primary goal of this work is to find out, whether students trust e-commerce subjects and to provide suggestions on how to improve perception of e-shop credibility among mentioned demographic group to business owners that are based on survey results. Theory part first examines current state of e-commerce industry that is focused on Business to Customer marketing. Secondly it is focused on mapping principles of online trust. In practical part the specific sample of students from various Czech universities is being quantitatively researched by questionnaire. This is further followed by the qualitative research in the form of interview with the former owner of online shop. The final part summarises acquired knowledge and suggests recommendations
e-commerce, e-trust, credibility, internet, B2C Marketing,
university students, e-shop
Zásady pro vypracování
Studium literárních zdrojů a teoretické zmapování postavení současné situace
e-commerce v ČR se zaměřením na roli důvěry při nakupování na B2C trhu
Praktický průzkum mezi studenty univerzit - spotřebiteli zaměřený na jejich důvěru v internetový obchod
Pohled majitelů e-shopů na současnou důvěru zákazníků v internetové obchodování
Analýza výsledků vyplývajících z provedených výzkumů
Doporučení pro zvýšení důvěryhodnosti českých e-shopů na trhu
Zásady pro vypracování
Studium literárních zdrojů a teoretické zmapování postavení současné situace
e-commerce v ČR se zaměřením na roli důvěry při nakupování na B2C trhu
Praktický průzkum mezi studenty univerzit - spotřebiteli zaměřený na jejich důvěru v internetový obchod
Pohled majitelů e-shopů na současnou důvěru zákazníků v internetové obchodování
Analýza výsledků vyplývajících z provedených výzkumů
Doporučení pro zvýšení důvěryhodnosti českých e-shopů na trhu
Seznam doporučené literatury
Laudon, Kenneth, and Carol Guercio Traver. 2012. E-commerce 2013. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Oliver, Richard. 2010. Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. New York: M.E. Sharpe.
Snijders, Chris, Karen S. Cook, Vincent Buskens, and Coye Cheshire, eds. 2009. eTrust: Forming Relationships in the Online World. New York: Russell Sage Foundation.
Suchánek, Petr. 2008. Podnikání a obchodování na internetu. Karviná: Slezská universita v Opavě.
Štindl, Jiří. 2010. Dopady CRM na firmu v procesu globální ekonomické krize - jeho vliv na spokojenost zákazníků. Karviná: Slezská univerzita v Opavě.
Seznam doporučené literatury
Laudon, Kenneth, and Carol Guercio Traver. 2012. E-commerce 2013. Upper Saddle River: Prentice Hall.
Oliver, Richard. 2010. Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer. New York: M.E. Sharpe.
Snijders, Chris, Karen S. Cook, Vincent Buskens, and Coye Cheshire, eds. 2009. eTrust: Forming Relationships in the Online World. New York: Russell Sage Foundation.
Suchánek, Petr. 2008. Podnikání a obchodování na internetu. Karviná: Slezská universita v Opavě.
Štindl, Jiří. 2010. Dopady CRM na firmu v procesu globální ekonomické krize - jeho vliv na spokojenost zákazníků. Karviná: Slezská univerzita v Opavě.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his bachelor thesis.
Q: Fonfárová: Can you compare the role of e-trust in Czech Republic, Slovak Republic and e.g. USA? A: The USA is the biggest market in the world, e-shops came to the Czech Republic three years later than to the USA and to Slovakia even later. The average spending in the USA is almost double and in the Czech Republic triple than in Slovakia. In the US it is much longer on the market and creates more trust. American e-shops have more sophisticated design than Czech or Slovak. Q: Trčková: Are Chinese e-shops serious competitive threat of national e-shops? A: It is not a threat. Cheap price is positive together with a wide range of products and originality but there are many disadvantages. The most important disadvantage is that they sell fakes, many people experienced fraud. It is more acceptable to buy on American market, moreover China is not a part of EU.