Tato bakalářská práce pojednává o výběrovém řízení uchazečů o zaměstnání. Rozdělena je do dvou částí. První část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je popsáno běžné výběrové řízení na základě osobního pohovoru. V druhé kapitole je vysvětleno výběrové řízení pomocí Assessment Centra. Třetí kapitola popisuje propojenost Assessment Centra a andragogiky. Empirická část navazuje na teoretickou část, kde probíhá analýza rozhovorů s jednotlivými realizátory Assessment Centra. Bakalářská práce obsahuje vyhodnocení kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak prožívají Assessment Centrum jeho realizátoři.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the selection process for job seekers. It is divided into two parts. The first part deals with the usual selection process based on a personal interview, with the se-lection process by Assessment Centre and a connectedness through Assessment Centre and andragogy. The research section refers to the theoretical part where there is an analysis of interviews with implementers of the Assessment centre. The thesis includes an evaluation of qualitative research. The aim of the research was to find out how the implementers are immersed in the Assessment Centre.
Tato bakalářská práce pojednává o výběrovém řízení uchazečů o zaměstnání. Rozdělena je do dvou částí. První část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je popsáno běžné výběrové řízení na základě osobního pohovoru. V druhé kapitole je vysvětleno výběrové řízení pomocí Assessment Centra. Třetí kapitola popisuje propojenost Assessment Centra a andragogiky. Empirická část navazuje na teoretickou část, kde probíhá analýza rozhovorů s jednotlivými realizátory Assessment Centra. Bakalářská práce obsahuje vyhodnocení kvalitativního výzkumu. Cílem výzkumu bylo zjistit, jak prožívají Assessment Centrum jeho realizátoři.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the selection process for job seekers. It is divided into two parts. The first part deals with the usual selection process based on a personal interview, with the se-lection process by Assessment Centre and a connectedness through Assessment Centre and andragogy. The research section refers to the theoretical part where there is an analysis of interviews with implementers of the Assessment centre. The thesis includes an evaluation of qualitative research. The aim of the research was to find out how the implementers are immersed in the Assessment Centre.
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti výběrového řízení a Assessment centra.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí metodiky polostrukturovaného rozhovoru.
Analýza za pomoci kódování a kategorizování dat.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti výběrového řízení a Assessment centra.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu pomocí metodiky polostrukturovaného rozhovoru.
Analýza za pomoci kódování a kategorizování dat.
Zpracování a vyhodnocení získaných informací, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, a. s., 2002. ISBN 80-247-0469-2.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-033-3.
KYRIANOVÁ, Hana. Assessment centrum v současné personální praxi. Praha: Testcentrum, 2003. ISBN 80-86471-21-7.
KYRIANOVÁ, Hana a Jan GRUBER. AC/DC vyber si tým. Praha: Alfa Publishing, s.r.o., 2006. ISBN 80-868541-29-X.
MATĚJKA, Marek a Pavel VIDLAŘ. Vše o přijímacím pohovoru. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2002. ISBN 80-247-0215-0.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada Publishing, a. s., 2002. ISBN 80-247-0469-2.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-033-3.
KYRIANOVÁ, Hana. Assessment centrum v současné personální praxi. Praha: Testcentrum, 2003. ISBN 80-86471-21-7.
KYRIANOVÁ, Hana a Jan GRUBER. AC/DC vyber si tým. Praha: Alfa Publishing, s.r.o., 2006. ISBN 80-868541-29-X.
MATĚJKA, Marek a Pavel VIDLAŘ. Vše o přijímacím pohovoru. Praha: Grada Publishing, spol. s r. o., 2002. ISBN 80-247-0215-0.
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska bakalářské práce, v rámci této části byla diskutována a upřěsněna terminologie. Pozornost byla zaměřena především na metodologické aspekty výzkumného šetření - strategie, cíle, výzkumný soubor aj. Studentka představila hlavní zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Studentka odpověděla na otázky uvedeny v posudcích bakalářské práce.