Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na motivaci studentů ke studiu na vysoké škole ve středním věku. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části se zabývá vymezením základních pojmů, celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, distanční vzdělávání, motivace, motiv, potřeba a střední věk. Empirická část navazuje na část teoretickou. Popisuje průběh interview s informanty, jejich analýzu a také vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který byl proveden na vzorku studentů ve středním věku formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit faktory podílející se na motivaci studentů ve středním věku ke studiu na vysoké škole.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis is focused on motivation of students to study at a university in middle age. It consists of theoretical part and practical part. It deals with basic terms definition in the theoretical part - lifelong education, further education, distance education, motivation, motive, need and middle age. Empirical part follows the theoretical part. It describes the progress of an interview with respondents, their analysis and also an evaluation of a qualitative research, which was performed on a sample of students in their middle age. The research was performed with aid of half-structured interviews. The main goal of the research was to find out factors involved in middle aged students' motivation to studying at a university.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, motivace, motiv, střední věk
Klíčová slova v angličtině
lifelong education, adult education, motivation, motive, middle age
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na motivaci studentů ke studiu na vysoké škole ve středním věku. Skládá se z části teoretické a praktické. V teoretické části se zabývá vymezením základních pojmů, celoživotní vzdělávání, další vzdělávání, distanční vzdělávání, motivace, motiv, potřeba a střední věk. Empirická část navazuje na část teoretickou. Popisuje průběh interview s informanty, jejich analýzu a také vyhodnocení kvalitativního výzkumu, který byl proveden na vzorku studentů ve středním věku formou polostrukturovaných rozhovorů. Cílem výzkumu bylo zjistit faktory podílející se na motivaci studentů ve středním věku ke studiu na vysoké škole.
Anotace v angličtině
The presented bachelor thesis is focused on motivation of students to study at a university in middle age. It consists of theoretical part and practical part. It deals with basic terms definition in the theoretical part - lifelong education, further education, distance education, motivation, motive, need and middle age. Empirical part follows the theoretical part. It describes the progress of an interview with respondents, their analysis and also an evaluation of a qualitative research, which was performed on a sample of students in their middle age. The research was performed with aid of half-structured interviews. The main goal of the research was to find out factors involved in middle aged students' motivation to studying at a university.
Klíčová slova
celoživotní vzdělávání, vzdělávání dospělých, motivace, motiv, střední věk
Klíčová slova v angličtině
lifelong education, adult education, motivation, motive, middle age
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání, vzdělávání ve středním věku, problematiky vysokoškolského studia a motivace.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému, určení dvou skupin informantů.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat (kódování, kategorizování), včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti celoživotního vzdělávání, vzdělávání ve středním věku, problematiky vysokoškolského studia a motivace.
Příprava metodiky výzkumné části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému, určení dvou skupin informantů.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat (kódování, kategorizování), včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-48247-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6202-196.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 8020009507.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-48247-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6202-196.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
PALÁN, Zdeněk. Lidské zdroje: výkladový slovník: výchova, vzdělávání, péče, řízení. Praha: Academia, 2002. ISBN 8020009507.
RABUŠICOVÁ, Milada a Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4779-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II.: dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, teoretická východiska a metodologické aspekty výzkumného šetření. Studentka odpověděla na otázky uvedeny v posudcích bakalářské práce. Diskutovány byly limity výzkumného šetření - výzkumné otázky synergičnost obsahů a názvů kapitol práce, interpretace dat.